تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

جنگ اوکراین تمام می‌شود/آمریکا و روسیه با هم نمی‌جنگند

احمد خورشیدی آزاد در یادداشتی نوشت: جنگ روسیه با اوکراین شبه جنگ است، چطور ممکن است دومین قدرت نظامی دنیا با بیست و دومین قدرت نظامی با هم بجنگند و، اما حداقل ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر از طرفین کشته نشده باشد؟ ضمن اینکه روسیه محل اختفای زلنسکی را می‌داند ولی او باید حفظ شود.

کد خبر: ۱۲۴۳۷۶
۱۵:۰۹ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

جنگ اوکراین تمام می‌شود/آمریکا و روسیه با هم نمی‌جنگند

 

دیدارنیوز ـ احمد خورشیدی‌آزاد*: هر پدیده یک سری اصول، مبانی و چارچوب دارد از جمله موضوع رابطه ایران و آمریکا و مسئله جنگ بین روسیه، آمریکا و اروپا. تا ما نتوانیم آن اصول و مبانی را به درستی تبیین و تعریف کنیم قادر نخواهیم بود آن را تحلیل کرده و ارزیابی و پیشبینی درستی از آن به دست آوریم.   
 
بنابراین داستان جنگ بین روسیه و اوکراین نیز مبانی و نکات خاص خودش را دارد، از جمله:

۱- جنگ روسیه و اوکراین زیر مجموعه موضوع رابطه روسیه و آمریکا است و این دو قدرت ضمن اینکه یکدیگر را تهدید می‌دانند، اما هرگز به سوی جنگ با هم نخواهند رفت، شاید مدت کوتاهی با هم جنگ نیابتی کم شدت داشته باشند، اما جنگ نخواهند کرد.

۲- بطور کلی در دنیای قرن ۲۱ موضوع جنگ منتفی است و شبه جنگ یا جنگ تبلیغاتی بر روابط حاکم است.

۳- بین اقتصاد روسیه با اروپا و آمریکا هم افزایی و در هم پیچیدگی وجود دارد پس نمی‌آیند با جنگ این وضعیت را بهم بهم بزنند.

۴- اصل دیگر این است که جنگ‌ها از حالت سخت به حالت نرم تغییر ماهیت داده‌اند.

۵- در دکترین امنیتی و دفاعی آمریکا و روسیه آمده است که هیچ جنگی نخواهند کرد مگر اینکه رقیب بی زور باشد، جنگ کوتاه مدت باشد، پیروزی حتمی باشد و هزینه تهاجم توسط کشور مورد حمله تامین شود.

 

بنابراین:

۱- رودررویی روسیه با اوکراین شبه جنگی بیش نیست و گرنه چطور ممکن است دومین قدرت نظامی دنیا با بیست ودومین قدرت نظامی با هم بجنگند اما با این تبلیغات پر حجمی که از درگیری پر شدت سخن گفته می‌شود در ۳ روز اول ۵۰ و ۶۰ هزار نفر از طرفین کشته نشده باشد؟ جنگ واقعی باشد و زلنسکی از دست کا گ ب سالم در رفته باشد؟ با آنکه پوتین گفت از مکان اختفای او مطلع است!

۲- این شبه جنگ نمی‌تواند طولانی باشد و به جنگ غیر فعال تبدیل خواهد شد.

۳- امتیاز‌ها بین آمریکا و روسیه طوری تقسیم می‌شود که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

۴- اول آتش بس خواهد شد و سپس صلح.

۵- پوتین یک استاد امنیتی است و در ترساندن رقیب، عالی عمل می‌کند. پوتین حرف بمب اتم را زد، اما یک مورد بمب آتش زا زد و می‌دانیم بمب آتش زا یک عامل ترساننده است و نه ویرانگر و این بمب در آسمان آتش ایجاد می‌کند و نه به روی زمین.

۶- آمریکا هم همین روش را دنبال می‌کند یعنی "بترسان تا مجبور به جنگ نشوی".

بنابراین اگر به زودی تحت تاثیر یک معامله خوب بین آمریکا و روسیه جنگ اوکراین پایان یافت تعجب نکیند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی