تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
ماهواره نور ۱ تا یکسال دیگر فعال است

فرمانده فضایی سپاه: ماموریت ماهواره «نور۲» اطلاعاتی است

سردار علی جعفر آبادی، فرمانده فضایی سپاه درباره ماهواره نور۲ گفت: ماهواره نور ۲ ارتقا یافته ماهواره نور ۱ است و ماموریت آن سنجشی و اطلاعاتی است و اطلاعات جمع آوری شده توسط آن می‌تواند کاربرد دفاعی و عمومی داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۴۳۷۴
۱۴:۳۷ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

فرمانده فضایی سپاه: ماموریت ماهواره «نور۲» اطلاعاتی است

دیدارنیوز: سردار جعفرآبادی گفت: در ساخت ماهواره نور۲ و ماهواره‌بر قاصد از فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است.

سردار علی جعفر آبادی فرمانده فضایی سپاه درباره پرتاب ماهواره نور ۲ به فضا گفت: پرتابی که امروز شاهد آن بودیم یک ماهواه و ماهواره بر تماما ایرانی بود که ساخت آن در مجموعه سپاه رقم خورده بود، اما در حقیقت تمامی ارکان فضایی کشور و برخی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در ساخت آن دخیل بودند.

وی افزود: ماهواره نور ۲ ارتقا یافته ماهواره نور ۱ است و ماموریت آن سنجشی و اطلاعاتی است و اطلاعات جمع آوری شده توسط آن می‌تواند کاربرد دفاعی و عمومی داشته باشد. علاوه بر این این ماهواره می‌تواند در مقیاس بزرگ و با دید بسیار وسیع از فاصله ۵۰۰ کیلومتری حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را هم رصد کند.

فرمانده فضایی سپاه ادامه داد: ماهواره نور با وجود اینکه اولین ماهواره پرتابی سپاه بود بعد از ۲ سال هنوز فعال است و بیش از ۱۰ هزار بار به دور کره زمین چرخیده و به مدار ۳۵۰ کیلومتری رسیده و کمتر از یکسال دیگر هم فعال خواهد بود. همچنین این ماهواره یک آزمایشگاه عالی فضایی برای ما بود و از فناوری و تجربیات آن در ساخت ماهواره نور ۲ استفاده شده است.

سردار جعفرآبادی تصریح کرد: فناوری ماهواره‌بر قاصد و موتور‌های فضایی آن، فناروی جدید بوده و شامل استفاده از بدنه‌های کامپوزیتی سبک و موتور نازل متحرک است ودر لبه دانش روز جهانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در آینده ما انشا الله سلسله ماهواره‌های نور را خواهیم داشت، تاکید کرد: در مجموعه فضایی کشور گام اول این است که در مدار لئو تثبیت شویم و بعد به سمت مدار ۳۶۰۰۰ کیلومتر برویم.

همزمان با اعیاد شعبانیه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از ماهواره‌بر سه‌مرحله‌ای قاصد از کویر شاهرود ماهواره نور ۲ را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد.

اولین اقدام فضایی سپاه ۲۱ ماه قبل و در سال ۹۹ با قرار دادن ماهواره نور ۱ آغاز شد و به‌رغم پیش‌بینی‌های عمر یک‌ساله، ماهوارۀ نور همچنان زنده و فعال است و اطلاعات خود را به زمین منتقل می‌کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی