تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

عارف: برخورد نامهربانانه با «مهرجویی»‌های ایران عزیز، راه درستی نیست

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به جنجال اخیر پیرامون حذف فیلم مهرجویی و اعتراض وی گفت: برخوردِ نامهربانانه با «مهرجویی»‌های ایرانِ عزیز، راه صواب نیست. هنرمندان و خردمندان را باید قدر شناخت و بر صدر نشاند.

کد خبر: ۱۲۴۳۵۵
۱۳:۴۰ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

عارف: برخوردِ نامهربانانه با «مهرجویی»‌های ایرانِ عزیز، راه درستی نیست

دیدارنیوز: رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه برخوردِ نامهربانانه با «مهرجویی»‌های ایرانِ عزیز، راه صواب نیست، تاکید کرد که بکار گیریِ ابزارِ سلیقه و سانسور، مانع از شناختی درست از ریشه‌های بحران جامعه و غلبه بر آن است.

متن یادداشت محمدرضا عارف در اینستاگرام به شرح زیر است:

هنر، زبانِ انسانِ باشرافت، با کرامت و متخلق به اخلاق حسنه، برای بیان دردها، مصائب، معضلات و نیز ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جامعه برای غلبه بر بحران‌ها و رهایی از همه‌ی فروبستگی‌ها و قید و بند‌های تحمیلی است که قرائت‌های ناسازگار با معنویت و عقلانیت بر جوامع انسانی تحمیل کرده اند.

آنچه توسط هنر و هنرمند منتقل، منتشر و ارائه و توسط جامعه ادراک می‌شود، ریشه‌های این موانع و بیماری‌ها و راه غلبه بر آن‌ها بوده و بسی ارزشمند است.

آنگاه که هنرمندی با ادب و آداب هنرمندانه‌ی خود، نسبت به مسأله‌ای درون جامعه هشدار می‌دهد، نشان از هشدار به عواقب یک بیماری است که در وجود انسانِ اولین، «فریاد ناشی از درد» نامیده می‌شد. جفا در حقِ هنر و هنرمند، جفا در حقِ سنت‌های اصیل و انسانیِ اسلامی_ایرانی و در تضاد با روحِ این فرهنگ غنی است.

نگاهِ تنگ نظرانه‌ی باندی و جناحی به هنر و هنرمند به مثابه‌ی شکستن آیینه‌هایی است که مصائبِ زیرِ پوستِ اجتماع و ریشه‌های آن‌ها را نمایان می‌سازند. بکار گیریِ ابزارِ سلیقه و سانسور، مانع از شناختی درست از ریشه‌های بحران و غلبه بر آن است.

برخوردِ نامهربانانه با «مهرجویی»‌های ایرانِ عزیز، راه صواب نیست. هنرمندان و خردمندان را باید قدر شناخت و بر صدر نشاند.

چه زیبا می‌گوید شاعر معاصر، زنده یاد فریدون مشیری

خرد را، مهر را تا جاودان بر تخت بنشانم
به پیش ِ پای فردا‌های بهتر گل برافشانم
چه فردایی، چه دنیایی!
جهان سرشار از عشق و گل و موسیقی و نور است…

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی