تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
به هیچ کدام از کشور‌های عضو برجام اعتماد نداشته و نداریم

حیدری: روسیه به استمرار برخی تنش‌های هسته‌ای نیاز دارد

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه روسیه به استمرار برخی تنش‌های هسته‌ای نیاز دارد، گفت: به هیچ کدام از کشور‌های عضو برجام اعتماد نداشته و نداریم.

کد خبر: ۱۲۴۳۳۰
۱۲:۲۳ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

حیدری: روسیه به استمرار برخی تنش‌های هسته‌ای نیاز دارد

دیدارنیوز: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: قرائت خاص روسیه در جریان مذاکرات برجامی نشان می‌دهد این کشور نیاز دارد تنش‌هایی در منطقه وجود داشته باشد، مخصوصا تنش‌ها در حوزه هسته‌ای تا بتواند افکار عمومی جهان را نسبت به رویکردش به مسائل منطقه‌ای منحرف کند.

شهریار حیدری، درباره این‌که روسیه در حین مذاکرات برجامی از آمریکا تضمین کتبی برای روابط اقتصادی با ایران بعد از احیای مجدد برجام خواسته است و اینکه چرا امروز روسیه این‌گونه در آستانه احیای مذاکرات برجامی اقدام می‌کند، گفت: واقعیت این است که یکی از طرف‌های برجامی ما روسیه است و نقش این کشور در مذاکرات محوری است، توقع ما هم این بود که روسیه به عنوان یک کشور همسایه باید یک مقداری صادقانه‌تر نسبت به کشور‌های دیگر در برجام نقش ایفا کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به هیچ کدام از کشور‌ها در برجام اعتماد لازم را نداشته و نداریم چرا که واقعیت این است که هر کدام از این کشور‌ها به دنبال منافع خودشان بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هم به واسطه جایگاه ژئوپولتیکی خود در منطقه و جهان هیچ زمان از منافع ملت و کشور کوتاه نیامده است.

حیدری بیان کرد: امروز که مذاکرات احیای برجام درحال نتیجه‌گیری است؛ روسیه در یک قرائت خاصی قرار گرفته است! که این امر نشان می‌دهد این کشور نیاز دارد تنش‌هایی در منطقه وجود داشته باشد، مخصوصا تنش‌ها در حوزه هسته‌ای تا بتواند افکار عمومی جهان را نسبت به رویکردش به مسائل منطقه‌ای منحرف کند.

وی ادامه داد: روسیه در حال حاضر درگیر مسائل پیش آمده در اوکراین است و به شدت با کشور‌های اروپایی و عضو ناتو درگیر شده از طرفی هم آمریکایی‌ها به دنبال تحریم‌های بیشتری علیه‌اش هستند بنابراین این کشور به دنبال راه گریزی است که از تنگنای نظامی، جغرافیایی و سیاسی که از نظر ژئوپولتیکی در آن قرار دارد، خارج شود برای همین در آستانه احیای مذاکرات چنین مطالبی را عنوان می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من اوکراین برای روسیه یک دام بود که در آن گرفتار شد و امروز هم مجبور است برای این‌که مسائل پیش آورده را در منطقه عادی تلقی کند، دست به یکسری از کار‌ها بزند درحالی که این مسئله عادی نیست و متاثر از مسائلی است که برای روسیه پیش آمده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی