تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

کشف بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار قلم داروی قاچاق و غیرمجاز از داروفروشان آنلاین

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از کشف بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار قلم انواع دارو از افراد سودجو در فضای مجازی خبر داد.

کد خبر: ۱۲۴۲۳۸
۱۴:۲۱ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

کشف بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار قلم داروی قاچاق و غیرمجاز از داروفروشان آنلاین

دیدارنیوز ـ سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفتگو با ایسنا، درباره اقدامات پلیس فتا در مقابله با خرید و فروش دارو در فضای مجازی گفت:‌برابر قوانین و مقررات خرید و فروش دارو در فضای مجازی جرم بوده و پلیس با آن برخورد می‌کند. خرید دارو همانطور که بار‌ها اعلام شده باید از طریق داروخانه‌های معتبر تهیه شود تا محل خرید آن مشخص و قابل پیگیری باشد.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا برخی از افراد سودجو فعالیت خود را در فضای مجازی افزایش دادند، گفت: در این میان افرادی هم بودند سعی داشتند با وعده‌هایی مانند فروش واکسن کرونا، فروش داروی کرونا و ... اقدام به کلاهبرداری و سودجویی از افراد کنند. همچنین گروه‌هایی دیگر نیز اقدام به فروش دارو‌های جعلی و تقلبی کرده بودند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس فتا طرحی ویژه را برای برخورد با خرید و فروش دارو در فضای مجازی اجرا کرده است، گفت: ماموران پلیس فتای تهران بزرگ علاوه بر رسیدگی به شکایات به طور آنلاین نیز اقدام به رصد و گشت‌زنی در فضای مجازی کرده و با متخلفان در این حوزه برخورد کردند.

معظمی گودرزی ادامه داد:‌در همین راستا نیز ماموران از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه امسال بیش از یک میلیون و ۴۵۰ میلیون قلم انواع دارو شامل دارو‌های تقلبی، غیرمجاز، تاریخ مصرف گذشته، قاچاق، خارج از شبکه توزیع و ... را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۶ انبار نگهداری دارو‌های قاچاق نیز مورد شناسایی قرار گرفت، گفت: همچنین ۲۲۰ نفر نیز به اتهام جرائم مرتبط با خرید و فروش دارو در فضای مجازی دستگیر شدند. همچنین تعدادی دیگر از افراد سودجو هم که با وعده فروش دارو اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ ارزش ریالی دارو‌های کشف شده را ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: افراد دستگیر شده با پرونده تشکیل شده به دادسرا معرفی شدند و دارو‌های کشف شده از آنان نیز در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار گرفت تا تصمیمات لازم در مورد آن اتخاذ شود.

پیش از این سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور نیز از رصد فضای مجازی برای برخورد با فروش دارو‌های غیرمجاز، جعلی و ... خبر داده و گفته بود: دارو از جمله مواردی است که فروش آن حتما باید با تشخیص و نسخه پزشک انجام شود و فروشنده آن نیز مشخص باشد از این رو خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است. در همین راستا نیز پلیس بین الملل عملیات جهانی برای شناسایی قاچاقچیان دارو و فروشندگان دارو‌های غیرمجاز و جعلی را در فضای مجازی ترتیب داده. این عملیات که "پانجی‌آ" نام دارد، هر چند وقت یکبار و در تاریخ‌های متفاوتی که از قبل اعلام نمی‌شود در سراسر جهان به اجرا در می‌آید که اتفاقا در این حوزه پلیس فتای کشورمان عملکرد قابل قبولی داشته و کشفیات قابل توجهی نیز داشته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قاچاق دارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی