تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سجادی: تا پایان شهریور ۵۱ درصد سهام سرخابی‌ها واگذار می‌شود؛ وزنه‌برداری بلاتکلیف نیست!

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که تا پایان شهریور، بخش مهمی از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که حدود ۵۱ درصد است، واگذار خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۴۲۳۴
۱۴:۰۵ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

سجادی: تا پایان شهریور ۵۱ درصد سهام سرخابی‌ها واگذار می‌شود/ وزنه‌برداری بلاتکلیف نیست!

دیدارنیوز: وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت مدیریتی در فدراسیون وزنه‌برداری ارائه کرد.

حمید سجادی در حاشیه مراسم درخت‌کاری اظهار داشت: سنت بسیار حسنه‌ای به مناسب روز درخت‌کاری در ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌شود. به همین مناسبت و با زحمات همکاران عزیز در مدیریت شرکت توسعه و تجهیز و مجموعه ورزشی آزادی برنامه‌ای با محوریت معاونت ورزش‌های همگانی و فرهنگی وزارت ورزش در این روز ارزشمند و هفته مزین به پاسداری و پاسداشت جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: البته این تنها برنامه ما نیست و بلافاصله برنامه بعدی در محل سایت تیر و کمان ادامه خواهد داشت و سایت جدید، خوابگاه و محل استقرار ورزشکاران این رشته را خواهیم داشت. اعتقاد دارم همکارانم خوش‌فکری داشتند و بنایی گذاشتند که از امسال درخت‌هایی را که کاشته می‌شوند در ابتدا به نام شهدای ورزشکار بکاریم و این برنامه در تمام ادارت کل در سراسر کشور نیز در حال انجام است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یک تشکر ویژه از وزارت جهاد و سازندگی باید داشته باشم که در سراسر کشور در این برنامه ارزشمند شرکت کردند. بخش مهمی از این درخت‌ها به نام شهدای ورزشکار نامگذاری و پلاک‌گذاری شد و بخشی دیگر به نام مدال‌آوران طلای المپیک و پارالمپیک و این کار برای اولین بار صورت گرفت. بخش دیگر را نیز به یاد و بزرگداشت درگذشتگان و پیشکسوتان ورزش و به ویژه مدیران ارزشمندی وزارت ورزش و جوانان کاشته شد.

سجادی افزود: امیدوارم این کار نقطه عطفی در مباحث فرهنگ‌سازی باشد و اتفاقات ارزشمندی در کنار مدال‌آوری در ورزش باشد. به‌عنوان خادم ورزش و جوانان اعتقاد دارم اگر نگاه دقیق داشته باشیم بیشترین استفاده از محیط زیست را جامعه ورزش دارد. در کوه، کوهنوردی می‌کنیم و در آب، ورزش‌های آبی را انجام می‌دهیم و در کنار آب، ورزش‌های ساحلی را داریم و از باد و نور و ارتفاعات نیز استفاده می‌کنیم. ما از تنوع طبیعت استفاده می‌کنیم و هنوز هیچ چیز جای خاک را نگرفته است و هنوز هم چمن طبیعی جایگاه خود را دارد و چمن مصنوعی نتوانسته است جای آن را بگیرد.

وی ادامه داد: خیلی از رشته‌های ورزشی ما مانند دوچرخه‌سواری و موتورسواری در طبیعت و پیاده‌روی در کویر انجام می‌شود و این نشان می‌دهد چقدر از محیط طبیعی در ورزش قهرمانی و همگانی استفاده می‌کنیم. جامعه ورزش باید مروج این فرهنگ باشد که قدر این محبت الهی را بدانیم و به طبیعت و محیط زیست احترام بگذاریم و به گونه‌ای استفاده کنیم که به‌عنوان امانت‌دار آیندگان نیز از این طبیعت به نحو احسن و حتی بهتر از حال حاضر استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان راجع به شروع واگذاری سهام سرخابی‌ها از روز گذشته گفت: روز بزرگ و تاریخی را پشت سر گذاشتیم و به امید خدا این مسیر ادامه خواهد داشت. مرحله اول واگذاری با استقبال خیلی خوبی همراه بود و حدود ۲۰۰ هزار نفر برای سهام پرسپولیس و یکصد و هشتاد هزار نفر برای سهام باشگاه استقلال ثبت‌نام انجام دادند. چند جلسه مستمر برگزار شد و تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت تا به این مرحله رسیدیم و ان‌شاءالله تا پایان شهریور بخش مهمی از سهام که حدود ۵۱ درصد است، واگذار خواهد شد.

سجادی اظهار داشت: واگذاری به تدریج و از طریق سهام خُرد خواهد بود تا به دست هموطنان عزیز برسد. تا یک ماه مرحله اول ادامه خواهد داشت و اگر سهام به فروش برود این مدت کم می‌شود. تلاش خوبی انجام شد و دورخیز ماه‌های اخیر بسیار ستودنی بود. از وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی و بخش فرابورس تشکر می‌کنم و تشکر اصلی را از دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری باید داشته باشم که اگر تلاش، همت و اراده و نگاه مثبت ایشان وجود نداشت، این اتفاق نمی‌افتاد. حمایت ایشان باعث شد این حرکت اصولی و درست کار خود را آغاز کند و سنگ بنای خوبی برای ورزش حرفه‌ای در کشور باشد. امیدوارم این دو باشگاه با حمایت مردم، روزگار و سال‌های خوبی داشته باشند و هواداران نیز راضی باشند.

وی درباره باز شدن در‌های ورزشگاه آزادی به روی مردم گفت: مددی زحمت کشیده است و جاده تندرستی دور دریاچه را راه‌اندازی کرد. خوشبختانه فضای خوبی برای رفاه حال مردم طراحی و ورود رایگان شده است. به زودی نیز ایستگاه ورزش صبحگاهی و شامگاهی راه‌اندازی خواهد شد تا الگوی استانداردی برای ورزش به یادگار بماند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اصلاح بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: قرار شد ماجدی (سرپرست فدراسیون فوتبال) پیگیری کند و گزارش بدهد. بعد از جلسه با ایشان نیز اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

سجادی راجع به برگزاری دیدار تیم ملی مقابل لبنان در مشهد گفت: قرار بود بازی در تهران برگزار شود، اما در جلسه‌ای که در هفته پیش در وزارت ورزش و جوانان با ماجدی و در جهت حمایت از تیم ملی برای دو بازی با کره جنوبی و لبنان داشتیم، ایشان اعلام کرد که برنامه‌ریزی و مکاتبه انجام شده است تا بازی با لبنان به جای تهران در مشهد برگزار شود. این کار چندجانبه خوب خواهد بود. همه امام رضا (ع) را دوست داریم و حتماً زیارت خوبی اتفاق خواهد افتاد و استادیوم بسیار ارزشمند، استاندارد و زیبای مشهد نیز محل خوبی برای میزبانی خواهد بود.

وی درباره برگزاری دیدار با لبنان با حضور هواداران گفت: فدراسیون پیگیری کند و ما در خدمت هستیم. اگر تماشاگر بیاید از خدای ماست و حال و هوای استادیوم با تماشاگر بسیار متفاوت با استادیوم خالی خواهد بود.

در ادامه احمد مددی مدیر مجموعه ورزشی آزادی درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مجموعه عنوان کرد: همانطور که سجادی گفت، ما یک برنامه ویژه داریم که از ۲۷ اسفند آغاز می‌شود و در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. ما یک ورودی جدید را برای مردم در نظر گرفته‌ایم که از درب شرقی است و کار‌های مربوط به تجهیز و نوسازی سیستم‌های روشنایی، روکش آسفالت و ... را آماده می‌کنیم و مردم از دو مسیر به دریاچه می‌رسند که آنجا سرویس بهداشتی، نمازخانه و غذاخوری‌ها تعبیه شده است تا مردم در ایام عید اوقات خوبی را آنجا سپری کنند. امروز، روز مبارکی بود. باید تشکر کنم از آقای سجادی که اینجا را برای درختکاری انتخاب کرد. ورزشگاه آزادی میراث ملی و پیشانی ورزش کشور است. در واقع اینجا مکانی است که بیشتر فدراسیون‌های مهم حضور دارند و بیشتر رویداد‌های مهم بین‌المللی نیز در این مجموعه عظیم برگزار می‌شوند.

سجادی همچنین در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید فدراسیون تیراندازی با کمان درباره شرایط مدیریتی فدراسیون وزنه‌برداری و اینکه گفته می‌شود این فدراسیون بلاتکلیف است، اظهار داشت: وزنه‌برداری بلاتکلیف نیست و به‌زودی تصمیم مدیریتی برای آن گرفته می‌شود. وزنه‌برداری اصلاً بلاتکلیف نیست. الان علی مرادی به‌عنوان رئیس در فدراسیون حضور دارد و کارش را انجام می‌دهد. چراغ فدراسیون روشن و برنامه‌های‌شان برقرار است و لیگ‌شان نیز برگزار می‌شود. در واقع همه کارهای‌شان انجام شده و بلاتکلیف نیستند.

وی در این باره ادامه داد: خیلی ساده است. ظاهراً علی مرادی به‌عنوان رئیس فدراسیون بازنشسته شده است و مراحل بازنشستگی‌اش طی می‌شود. ما هم تابع قانون هستیم. خودِ مرادی هم تابع قانون است. هر وقت این اتفاق افتاد و رسماً بازنشسته شد، تصمیم‌گیری می‌شود. واقعاً موضوع پیچیده‌ای نیست. چه کسی گفته وزنه‌برداری بلاتکلیف است؟ چنین چیزی نیست.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی