تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مولداوی خواستار کمک بیشتر آمریکا برای پناهندگان اوکراینی شد

نخست وزیر مولداوی از آمریکا خواست تا برای اسکان آوارگان جنگی اوکراین در کشورش کمک‌های بشردوستانه بیشتری را ارائه کند. بلینکن وزیر خارجه آمریکا اطمینان داد که مولداوی می‌تواند روی حمایت کامل آمریکا حساب کند.

کد خبر: ۱۲۴۰۷۸
۱۳:۲۵ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

مولداوی خواستار کمک بیشتر آمریکا برای پناهندگان اوکراینی شد

دیدارنیوز: ناتالیا گاوریلیتا، نخست وزیر مولداوی روز یکشنبه از ایالات متحده خواست تا برای اسکان آوارگان جنگی اوکراین در کشورش که در حال حاضر شمار آن‌ها به ۱۲۰ هزار نفر می‌رسد، کمک‌های بشردوستانه بیشتری را ارائه کند.

گاوریلیتا در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر أمور خارجه آمریکا که در حال دیدار از این کشور است گفت برای این کشور کوچک که با ۲.۶ میلیون نفر جمعیت، یکی از فقیرترین کشور‌های اروپاست، این تعداد پناهجو بسیار زیاد است.

نخست وزیر مولداوی افزود: «بر پایه آخرین آمارها، از آغاز جنگ اوکراین بیش از ۲۳۰ هزار نفر از از مرز این کشور گذر کرده‌اند که ۱۲۰ هزار نفر از آن‌ها شامل تقریبا ۱۰۰ هزار اوکراینی در مولداوی باقی مانده‌اند.»

او همچنین گفت: «مردم برای استقبال از آنها، پناه دادن و غذا دادن به آن‌ها یا هر گونه کمک دیگری حاضرند. اما ما برای مقابله با چنین حجمی از مشکل به کمک نیاز داریم و خیلی سریع هم نیاز داریم.»

بلینکن اطمینان داد که مولداوی می‌تواند روی حمایت کامل آمریکا حساب کند.

او افزود: «ما شاهد گشاده‌دستی، مهمان‌نوازی و حسن نیت مردم مولداوی به این افراد در مضیقه هستیم. ما هر کاری را که بتوانیم برای کمک به شما برای تحمل این بار انجام می‌دهیم.»

بلینکن روز گذشته به لهستان سفر کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی