تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
۱۱ نکته از جدال دیدنی استقلال و گل‌گهر

تقابل فرهاد و امیر؛ قلعه‌نویی انتقام می‌گیرد؟

پس از کسر امتیاز ۷ از گل‌گهر سیرجان، تیم مدعی امیر قلعه‌نویی از رقبای قدرتمند خود عقب افتاد و دیگر نتوانست پابه پای سرخابی‌ها و سپاهان پیش روی کند. با این حال، امروز قلعه‌نویی می‌تواند از یکی از سه تیمی که شکایت‌شان باعث کسر امتیاز از تیمش شدند انتقام بگیرد.

کد خبر: ۱۲۴۰۰۸
۰۹:۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

تقابل فرهاد و امیر؛ قلعه‌نویی انتقام می‌گیرد؟

دیدارنیوز: استقلال و گل‌گهر در حساس‌ترین بازی هفته به دیدار هم می‌روند.

در دیداری از هفته بیست‌و‌یکم، گل‌گهر سیرجان میهمان استقلال است. گل‌گهر در این فصل ۷ امتیاز با حکم کمیته انضباطی از دست داد و سرنوشت این تیم تغییر کرد. در صورتی که این تیم جریمه نمی‌شد، شاید شاگردان امیر قلعه‌نویی اکنون مدعی قهرمانی بودند.

استقلال یکی از تیم‌هایی بود که گل‌گهر برابر آن ۳ بر صفر بازنده شد و حالا این تیم با انگیزه مضاعف پا به این دیدار خواهد گذاشت. این مسابقه روز یکشنبه ۱۵ اسفند از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. به بهانه این تقابل، نکات مهم این بازی مرور شده است.

۱- استقلال با ۴۸ امتیاز صدرنشین لیگ است. این تیم در صورتی که در این بازی اولین شکست فصل را متحمل شود، ممکن است رتبه نخست را از دست بدهد. این تیم با پرسپولیس ۳ امتیاز فاصله دارد و تنها ۲ هفته تا دربی باقی مانده و حفظ اختلاف با نزدیک‌ترین رقیب برای آبی‌پوشان اهمیت زیادی دارد.

۲- گل‌گهر با ۳۲ امتیاز پنجم است. هدف این تیم برای ادامه فصل کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست و امتیاز‌های این بازی برایشان بسیار حیاتی است. گل‌گهر در صورت پیروزی شانس صعود به رده سوم را دارد، ولی با شکست ممکن است تا رده هفتم سقوط کند.

۳- استقلال در ۶ هفته اخیر به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. این تیم در ۵ بازی آخر خانگی برنده شده است. گل‌گهر در ۶ هفته اخیر به ۳ پیروزی و ۳ تساوی دست یافته است. از آخرین باخت این تیم ۱۰ هفته می‌گذرد.

۴- استقلال آمار بی‌نظیری در دفاع دارد و با ۱۵ کلین‌شیت رکورددار بیشترین کلین‌شیت تا پایان هفته بیستم در تاریخ لیگ برتر است. این تیم در ۴ بازی آخر خود گل نخورده است. بر اساس آمار «متریکا»، استقلال در شوت، شوت در چارچوب، نرخ تبدیل شوت به گل، تکل موفق و نبرد هوایی یکی از ۳ تیم برتر لیگ است. گل‌گهر هم در دقت شوت و شوت در چارچوب در زمره ۳ تیم اول لیگ جای دارد.

۵- امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی ۲ چهره خاص تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شوند که آخرین قهرمانی آبی‌پوشان با مربیگری قلعه‌نویی و کاپیتانی مجیدی بوده است. در طول تاریخ رابطه این دو خالی از چالش نبوده است. مجیدی در دوران مربیگری، هیچ مربی‌ای را به اندازه قلعه‌نویی شکست نداده است. مجیدی ۲ بار در لیگ و ۲ مرتبه در جام حذفی ژنرال را مغلوب کرده و در آخرین مصاف دو مربی که در زمین برنده نداشت، استقلال با حکم کمیته انضباطی پیروز شد. استقلال در ۴ مصاف آخر با گل‌گهر در لیگ و حذفی به پیروزی رسیده است.

۶- گل‌گهر با زدن ۵ گل روی کرنر و ۴ گل روی ضربات کاشته بهترین آمار را در لیگ این فصل در استفاده از شروع مجدد دارد. استقلال با ۶ گل خورده با اختلاف صاحب بهترین خط دفاع لیگ است، ولی در شروع مجدد‌ها ضعیف نشان داده و ۵۰ درصد گل‌های دریافتی این تیم روی کرنر و ضربات کاشته بوده است.

۷- در تاریخ تقابل دو تیم در لیگ برتر، ۸ بازیکن موفق به گلزنی شدند که مهدی قایدی با ۲ گل بهترین آمار را دارد. وریا غفوری، بهنام برزای و مهدی مهدی‌پور از بین بازیکنان فعلی دو تیم، سابقه گلزنی در این بازی را دارند.

۸- دو بازیکن برتر این دوره از لیگ در گل‌گهر و استقلال حضور دارند. سعید صادقی که این روز‌ها فوق‌العاده ظاهر شده با نمره ۷.۲۹ بهترین بازیکن لیگ است. مهدی مهدی‌پور هم با نمره ۷.۲۵ دومین بازیکن برتر لیگ و بهترین بازیکن استقلال است. کوین یامگا از استقلال با ۸ گل بهترین گلزن این تیم و دومین گلزن این فصل است. سعید صادقی با ۷ گل بهترین گلزن گل‌گهر محسوب می‌شود.

۹- گل‌گهر به جز کادر فنی، بازیکنان استقلالی زیادی هم دارد و شاید در هیچ تیم لیگ برتری به اندازه گل‌گهر بازیکنانی با پیشینه حضور در استقلال به چشم نمی‌خورد. میلاد زکی‌پور، آرمین سهرابیان، احمد موسوی، امین قاسمی‌نژاد، بهنام برزای، فرشید باقری، محسن فروزان، مرتضی تبریزی و امین قاسمی‌نژاد این بازیکنان هستند.

۱۰- دو مدافع سرباز استقلال، بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان به صورت رسمی از این تیم جدا شدند. ابوالفضل جلالی همچنان به دلیل مصدومیت غایب است، ولی وریا غفوری به جمع این تیم بازگشته است.

۱۱- بیژن حیدری که با ۷ قضاوت یکی از پرکارترین داوران این فصل است، قاضی این میدان خواهد بود. حیدری یک‌بار بازی این دو تیم را در جام حذفی سوت زد که استقلال به پیروزی ۲ بر یک دست یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی