تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اعلام سقف تعیین شده برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال

قربان‌زاده: ریالی از سهام سرخابی‌ها به خزانه دولت نمی‌رود

رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام اینکه هر فرد می‌تواند سهام استقلال و پرسپولیس را بخرد و محدودیتی وجود ندارد، گفت: ریالی از سهامی که مردم از ۲ باشگاه خریداری می‌کنند به خزانه دولت نخواهد رفت.

کد خبر: ۱۲۳۹۵۹
۱۴:۳۷ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

قربان‌زاده: ریالی از سهام سرخابی‌ها به خزانه دولت نمی‌رود

دیدارنیوز: رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ریالی از سهامی که مردم از ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس خریداری می‌کنند به خزانه دولت نمی‌رود.

حسین قربان زاده درباره واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: فردا روز تولد امام حسین (ع) جشن ملی هم خواهد بود و ۲ باشگاهی که در دل میلیون‌ها هوادار قرار دارند فردا مسیر حکمرانی شایسته آن‌ها آغاز می‌شود و مشارکت مردم در ۱۰ درصد سهام آن‌ها اتفاق می‌افتد. مدل این مشارکت، مشارکت در افزایش سرمایه بوده و محل صرف سهام با سلب حق تقدم از دولت است به این ترتیب که پولی که هواداران و مردم فردا پرداخت می‌کنند ریالی از آن به خزانه دولت واریز نمی‌شود و تمام این پول به حساب باشگاه می‌آید که خود به تنفس و فضای مدیریت حرفه‌ای و اصلاح ساختار مالی ۲ باشگاه کمک می‌کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: به تدریج سهام دولت تا زیر ۵۰ درصد تا شهریور ۱۴۰۱ کاهش پیدا خواهد کرد و این برنامه ماست که امیدوارم به این نقطه هدف مطلوب برسیم. من از همه مردم عزیز خواهش می‌کنم کسانی که علاقمند هستند سهام این ۲ باشگاه را خریداری کنند همین امروز پیگیری لازم را انجام داده و سفارش خود را به کارگزار بدهند. هر فرد نهایت تا سقف ۳۰۰ هزار تومان از سهام استقلال یا پرسپولیس می‌تواند خریداری کند. این براساس تخمینی است که ما برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشارکت کننده پیش بینی کرده ایم. اگر این پیش بینی بیشتر شود مبلغی که هر فرد می‌تواند سهامدار باشد کمتر از ۰۰ هزار خواهد بود، اما اگر کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر باشند باقیمانده آن را تعهد پذیره نویسی برعهده خواهد داشت. هر فرد می‌تواند سهام استقلال و پرسپولیس را بخرد و محدودیتی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد ۵۰ درصد سهام مطرح بود، اما نمایندگان مجلس در شروع واگذاری مخالفت کردند آیا در فرآیند واگذاری این درصد بیشتر می‌شود، گفت: بعد از افزایش سرمایه و ثبت شرکت ها، وقتی مجوز صادر می‌شود، نماد باز می‌شود. فروردین یا اردیبهشت سال آینده پیشنهاد جدیدی خواهیم داشت که سهام تدریجی را افزایش دهیم. یعنی همین مردم می‌توانند بخش دیگری از سهام را مالک باشند.

قربان زاده افزود: ما پیشنهاد دیگری برای بازیکنان، پیشکسوتان و دست اندرکاران با هوادارانی مشخص همراه با کارت هواداری داریم که باید مطرح و تصویب شود. این شرکت‌ها با شرکت‌های دیگر تفاوت دارند و ۵ درصد سهام که به کارکنان شرکت‌ها تعلق می‌گیرد در مورد این دو باشگاه قابل انطباق به بازیکن، پیشکسوت و هوادار نیست و ما باید حتما از مرجع بالادستی مجوز بگیریم. پیشنهاد می‌کنیم سال آینده این اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره اینکه برای افرادی غیر از جامعه هواداری سقفی برای خرید سهام تعریف شده یا خیر، عنوان کرد: خیر. این سقف را برای همه خواهیم داشت، اما در ادامه کار برای تعیین سقف هنوز تصمیم نگرفته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که صورت مالی چه زمانی بارگذاری می‌شود، یادآور شد: این کار انجام شده و حدود ۳۰ – ۴۰ سند این ۲ باشگاه بارگذاری شده است. قراردادها، مجامع شرکت ها، اسناد مختلف مالیاتی و ... همه در سایت کدال وجود دارد و همه مردم می‌توانند به ان دسترسی پیدا کنند. این آغاز مسیر حکمرانی شفاف است و این روشنگری، انضباط مالی، سودآوری، مشارکت مردم و ... را به دنبال خواهد داشت و نتیجه آن پیاده شدن اصول و قواعد حاکمیت شرکتی برای این باشگاه هاست که در نهایت نتایج آن را در عملکرد ورزشی و اقتصاد ۲ باشگاه خواهیم دید که می‌توان به خوشحال شدن مردم و هواداران اشاره کرد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی