تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

گل‌گهر چند امتیاز از رای کمیته انضباطی ضرر کرد؟

آیا این تیم در ۵ بازی نخست نیم‌فصل دوم امتیازات بیشتری نسبت به نیم‌فصل نخست از دست داده است؟ نتایج گل‌گهر نشان می‌دهد که قلعه‌نویی توانسته تیمش را به خوبی جمع کند. گل‌گهر از بعد از اعلام حکم کمیته انضباطی تا شروع تعطیلات (پایان هفته شانزدهم) ۲ برد و ۴ تساوی داشت.

کد خبر: ۱۲۳۸۵۵
۰۸:۰۶ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

گل‌گهر چند امتیاز از رای کمیته انضباطی ضرر کرد؟

دیدارنیوز: نتایج گل‌گهر نشان می‌دهد که این تیم پس از رای کمیته انضابطی بهتر از پیش از آن نتیجه گرفته است.

دیدار مقابل استقلال، نقطه عطف این فصل گل‌گهر سیرجان بود. هر چند که در آن بازی گلی رد و بدل نشد، حضور بازیکن گابنی، اما سرنوشت این فصل گل‌گهر را تحت تاثیر قرار داد. گل‌گهر در فصل نقل‌وانتقالات یک مهاجم گابنی به فهرستش اضافه کرد با فرض بر اینکه این بازیکن با انجام حداقل ۴ بازی در تیم ملی کشورش، شرایط حضور در لیگ برتر ایران را دارد. اطلاعات بعدی، اما خلاف این را نشان داد و تیم امیر قلعه‌نویی محکوم شد. گل‌گهر از بازی با استقلال، پیکان و سپاهان که ۷ امتیاز کسب کرده بود را از دست داد و هر سه مسابقه ۳ بر صفر به سود حریفان این تیم شد.

این محکومیت و کسر امتیاز موردی نبود که امیر قلعه‌نویی به سادگی از کنار آن بگذرد. او مدعی شده که رای کمیته انضباطی، انگیزه را از تیمش گرفته و گل‌گهر بیشتر از امتیازی که روی کاغد کم شده، ضرر کرده است: «خیلی‌ها درباره آن ۷ امتیاز صحبت می‌کنند، اما اصل قضیه امتیازات پرتی است که از دست دادیم. در این ظلمی که به ما شد به ۷ امتیاز نگاه نکنید. پس از آن اتفاقات از لحاظ روحی و روانی خیلی به هم ریختیم. شاید از ما ۱۵ امتیاز گرفتند».

ادعای امیر قلعه‌نویی درست است؟
گل‌گهر این هفته دوباره با استقلال بازی می‌کند. زمان مناسبی است که نتایج این تیم را در این دو بازه مرور کنیم. آیا این تیم در ۵ بازی نخست نیم‌فصل دوم امتیازات بیشتری نسبت به نیم‌فصل نخست از دست داده است؟ نتایج گل‌گهر نشان می‌دهد که قلعه‌نویی توانسته تیمش را به خوبی جمع کند و حواشی بازیکن گابنی، در این مقطع تاثیر منفی روی تیمش نگذاشته است.

گل‌گهر در ۵ بازی ابتدایی فصل، ۲ برد و ۳ تساوی کسب کرده است. در همان بازه در نیم‌فصل دوم، اما یک برد و ۳ امتیازی بیشتری جمع کرده است. شاگردان قلعه‌نویی در نیم‌فصل اول در بازی پیش از تقابل با استقلال، نتوانسته بودند نفت آبادان بحران‌زده را شکست دهند. کاری که در نیم‌فصل دوم از عهده آن برآمدند. همچنین در نیم‌فصل نخست در خانه، نساجی را نبرده بودند، اما در نیم‌فصل دوم در بازی خارج از خانه، موفق به شکست این تیم شدند؛ و این یعنی شاگردان قلعه‌نویی در نیم‌فصل اول با سه تساوی پیاپی به مصاف استقلال رفتند، اما حالا در شرایطی مقابل این تیم قرار می‌گیرند که در ۲ مسابقه از ۳ دیدار اخیرشان پیروز شده‌اند. گل‌گهرالبته در اولین بازی فصل ۴ گل به تراکتور زده بود، اما در نیم‌فصل دوم موفق به شکست این تیم نشدند.

نتایج گل‌گهر بعد از حکم
بعد از بازی با سپاهان که آخرین حضور اریک بوکوم بایناما در ترکیب گل‌گهر بود، این تیم پدیده بحران‌زده را شکست داد. سپس تنها باخت این فصلش در زمین بازی را مقابل فولاد تجربه کرد. البته در آن بازی امین پورعلی در دقیقه ۲۲ با اخراجش از زمین مسابقه، تیمش را خیلی زود ده نفره کرده بود. البته شاید در این مورد حق با قلعه‌نویی باشد و تیمش تمرکز کافی را در آن بازی نداشت. فردای آن روز، حکم کمیته انضباطی اعلام شد. گل‌گهر از بعد از اعلام حکم تا شروع تعطیلات (پایان هفته شانزدهم) ۲ برد و ۴ تساوی داشت.

یک امتیاز گم شده!
امیر قلعه‌نویی مدعی شده که از تیمش روی کاغذ ۷ امتیاز کسر شده و در واقع ۱۵ امتیاز ضرر کرده است. ادعایی که مشخص نیست چه منطقی پشت آن است. پس از ۷ امتیازی که این تیم بابت استفاده غیرمجاز از بازیکن گابنی از دست داد، تا بازگشت گل‌گهر به روز‌های خوب و کسب ۲ برد متوالی، این تیم یک برد، ۲ تساوی و یک باخت را تجربه کرد. ۳ امتیاز مقابل فولاد، ۴ امتیاز هم با تساوی مقابل آلومینیوم و مس رفسنجان این تیم از دست داد. یعنی اگر این فرض را در نظر بگیریم که تمامی امتیازات از دست داده گل‌گهر بخاطر رای کمیته انضباطی بود و قرار نبود این تیم در آن مقطع دچار افت شود هم گل‌گهر ۱۴ امتیاز از دست داده است. یک امتیاز دیگری که از نظر قلعه‌نویی این تیم تحت تاثیر حکم کمیته انضباطی از دست داده مشخص نیست. حتی اگر فرض را برآن بگیریم که قلعه‌نویی باور دارد که تساوی گل‌گهر در هفته پانزدهم و شانزدهم، یعنی بیش از یک ماه پس از اعلام رای کمیته انضباطی هم تحت تاثیر آن حکم بوده، باز هم بیشتر از ۱۵ امتیاز می‌شود و کاش قلعه‌نویی یک بار توضیح دهد که منظورش از ۱۵ امتیاز، به کدام مسابقات برمی‌گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی