تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

بن‌سلمان: عربستان موافق توافق هسته‌ای با ایران است؛ اسرائیل «دشمن» نیست

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از توافق هسته‌ای با ایران استقبال کرد و گفت که به اسرائیل به چشم دشمن نگاه نمی‌کند، اما اسرائیل پیش از هرچیز باید مشکلات با فلسطینی‌ها را حل کند.

کد خبر: ۱۲۳۸۲۰
۰۷:۳۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

بن‌سلمان: عربستان موافق توافق هسته‌ای با ایران است؛ اسرائیل «دشمن» نیست

دیدارنیوز: محمد بن سلمان، ولیعهد پرقدرت پادشاهی عربستان سعودی در مصاحبه با مجله آتلانتیک، عربستان را موافق توافق هسته‌ای با ایران توصیف کرد و گفت مذاکره مستقیم با ایران امکان یک آینده درخشان برای شیعیان و سنی‌های منطقه را فراهم می‌کند.

ایران و عربستان سعودی از بیش از یک دهه گذشته و در جریان جنگ و بحران‌های سیاسی داخلی، از عراق گرفته تا یمن، عملا رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

محمد بن سلمان در مصاحبه با آتلانتیک که بخش‌هایی از آن روز پنجشنبه از سوی خبرگزاری رسمی این کشور (واس) منتشر شد گفت: «ایران همیشه همسایه ما خواهد بود. نه ما می‌توانیم به آن‌ها حکم برانیم و نه آن‌ها بر ما.»

ایران و عربستان سعودی از سال گذشته و با میانجیگری عراق گفتگو با یکدیگر را آغاز کردند. با این حال به نظر می‌رسد مذاکرات میان دو طرف به نتیجه ملموسی نرسیده است.

عربستان سعودی یکی از مخالفان و منتقدان جدی توافق هسته‌ای ایران و جامعه جهانی در سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رفت. ابراز امیدواری به بهبود روابط با تهران و دستیابی به توافق هسته‌ای دوباره با ایران در حالی از سوی ولیعهد سعودی مطرح می‌شود که در روز‌های اخیر احتمال بازگشت جمهوری اسلامی و واشنگتن به برجام بیش از پیش پررنگ شده است.

شخص دوم پادشاهی عربستان سعودی در همین مصاحبه گفت ما به اسرائیل به چشم دشمن نگاه نمی‌کنیم، بلکه این کشور را یک متحد بالقوه در بسیاری زمینه‌ها می‌دانیم. اما اسرائیل پیش از هرچیز باید مشکلات با فلسطینی‌ها را حل کند.

با وجود برقراری رابطه میان بحرین و امارات، دو متحد اصلی عربستان در شورای همکاری خلیج فارس با اسرائیل، ریاض همچنان از شناسایی این کشور سر باز می‌زند. با این حال منابع متعدد دیپلماتیک در سال‌های گذشته از روابط غیررسمی، اما تنگاتنگ امنیتی میان عربستان سعودی و تل‌آویو سخن گفته اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی