تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

سازمان بیمه سلامت مکلف است ظرف مدت یک هفته این اشخاص را بدون نیاز به ثبت نام با حضور آن‌ها تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد.

کد خبر: ۱۲۳۷۴۷
۱۲:۴۹ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

دیدارنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که افراد کم درآمد فاقد بیمه پایه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق بندی به تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

طبق مصوبه مجلس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ظرف مدت دو هفته بعد از ابلاغ این قانون، کد ملی افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین درآمدی را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد.

این سازمان مکلف است ظرف مدت یک هفته این اشخاص را بدون نیاز به ثبت نام با حضور آن‌ها تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. همچنین این سازمان مکلف است سایر افراد متقاضی را در صورت تایید براساس آزمون وسع با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به نحوی برنامه ریزی کند که پرداخت توسط بیمار نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا نکند.

شورای عالی بیمه سلامت موظف است با همکاری سازمان غذا و دارو نسبت به تعیین لیست دارو‌های جدیدی که با توجه به استطاعت پذیری بیماران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند، بازنگری در فهرست بیمه‌ای و حذف دارو‌های غیرهزینه، اثربخش و اصلاح فرانشیز در ارتباط با دهک‌های برخوردار حداقل در خصوص دارو‌های گران قیمت اقدام کند. همچنین سازمان‌های بیمه‌ای مکلف هستند نسبت به نظارت بر تجویز و اجرای راهنما‌های بالینی اقدام کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی