تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ارژنگ: هنوز دانشجویی از اوکراین به ایران نیامده است

معاون امور دانشجویان اعلام کرد هنوز هیچ کدام از دانشجویانی ایرانی از اوکراین به کشور نیامده‌اند و برخی از آن‌ها به کشور‌های همسایه اوکراین از جمله لهستان، مولداوی و رومانی رفته‌اند.

کد خبر: ۱۲۳۵۱۲
۱۰:۳۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

ارژنگ: هنوز دانشجویی از اوکراین به ایران نیامده است

دیدارنیوز: معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: هنوز هیچ کدام از دانشجویانی ایرانی از اوکراین به کشور نیامده‌اند؛ برخی از آن‌ها به کشور‌های همسایه اوکراین از جمله لهستان، مولداوی و رومانی رفته‌اند. قرار است وزارت راه و ترابری و سازمان هواپیمایی با هماهنگی سفارت یک هواپیما بفرستد تا به ایران بیایند.

"اردوان ارژنگ" معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، درباره واکنش‌ها نسبت به ثبت نام دانشجویان ایرانی حاضر در اوکراین در سامانه جهت بازگشت به ایران، با توجه به موقعیت جنگ در آن کشور اظهارداشت: ثبت نام دانشجویان ایرانی حاضر در اوکراین در سامانه سازمان دانشجویان فوریت نداشته، ولی ضرورت دارد. یعنی ضرورتی نیست اکنون که در زمان جنگ و در اوکراین هستند این کار را انجام دهند، بلکه وقتی وارد ایران شدند می‌توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ما برای این کار زمانی مشخصی تعیین نکردیم و فقط مسیر را نشان دادیم، هر موقع که فضا آرام شد و دانشجویان به اینترنت دسترسی داشتند یا زمانی که به ایران آمدند یا کشور ثالث دیگری رفتند، در زمان مناسب می‌توانند از طریق سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

ارژنگ در توضیح چگونگی معرفی این دسته از دانشجویان به دانشگاه‌ها افزود: دانشجویان متناسب با هر واحدی که در دانشگاه اوکراین خواندند، در ایران به دانشگاه هم‌طراز معرفی خواهند شد و سپس به دانشگاه می‌روند. دانشگاه کارنامه آن‌ها را دریافت می‌کند، واحدها، نمره‌ها و عنوان درس‌ها را می‌بیند و ممکن است همه را بپذیرد یا ممکن است تعدادی را هم پذیرش نکند. بعد از پذیرش، دانشجویان باقی درس‌ها را بر اساس سرفصل‌های ایران می‌گذرانند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سوال که دانشجویان بازگشته از اوکراین در صورتی که در فرایند ادامه تحصیل در کشور اوضاع اوکراین به شرایط قبل برگردند، آیا باید به دانشگاه خود برگردند؟ گفت: بستگی به شرایط اوکراین دارد. می‌توانیم دانشجو را به عنوان مهمان بفرستیم. البته آن درس‌هایی‌ام که دانشجو در ایران خوانده بستگی به قوانین دانشگاه اوکراین دارد.

وی در ادامه توضیح داد: به طور مثال یک دانشجو از مشهد در دانشگاه تبریز مهمان می‌شود، چون هر دو دانشگاه داخل کشور هستند، واحد‌هایی که گذرانده قابل قبول خواهد بود. اما اگر دانشجویی یک ترم یا یک سال در ایران درس بخواند و سپس بخواهد در اوکراین ادامه تحصیل دهد، این بستگی به شرایط دانشگاه اوکراینی دارد که آیا این روش آموزشی را قبول دارد یا خیر.

ارژنگ در پاسخ به این سوال که تا کنون چه تعداد از دانشجویان ایرانی حاضر در اوکراین به کشور بازگشته‌اند، گفت: آمار دقیقی وجود ندارد و هنوز هیچ کدام به ایران نیامدند. برخی از آن‌ها به کشور‌های همسایه اوکراین از جمله لهستان، مولداوی و رومانی رفته‌اند. قرار است وزارت راه و ترابری و سازمان هواپیمایی با هماهنگی سفارت یک هواپیما بفرستد تا به ایران بیایند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درباره تعداد دانشجویان ایرانی در اوکراین که در رشته‌های وزارت علومی تحصیل می‌کردند، گفت: بر اساس آماری که به ما دادند حدود ۱۷۰ نفر هستند، اما تعدادی هم هستند که در حوزه وزارت بهداشت هستند و در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نوع پذیرش دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی به چه صورتی است و آیا این خبر که گفته شده آن‌ها را پذیرش نمی‌کنند، صحت دارد؟ گفت: پزشکی از حساسیت خاصی برخوردار است و ظرفیت هیچ کدام از دانشگاه‌های پزشکی ما خالی نیست. از طرفی دانشگاه‌های اوکراین خیلی قوی نیستند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی