تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
سخنگوی مجمع ایثارگران:

حزب ایثارگران نسبت به تماس نابهنگام رئیسی به پوتین انتقاد جدی دارد

حمیده زرآبادی سخنگوی مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب با بیان اینکه حزب متبوعش از موضع وزیر امورخارجه در مورد جنگ اوکراین استقبال کرد، گفت: نسبت به تماس تلفنی نابهنگام رئیس جمهور با همتای روسی‌اش انتقاد جدی خود را اعلام و توقع داریم دولت جمهوری اسلامی ایران سیاست " نه شرقی- نه غربی" را در بحران اوکراین محور اصلی سیاست خارجی کشور قرار دهد.

کد خبر: ۱۲۳۴۵۶
۱۶:۰۵ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

حزب ایثارگران نسبت به تماس نابهنگام رئیسی به پوتین انتقاد جدی دارد

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: حمیده زرآبادی، سخنگوی مجمع ایثارگران اصلاح طلب در تشریح جلسه اخیر شورای سیاسی این حزب گفت: این جلسه روز شنبه ۷ اسفند ماه به صورت مجازی برگزار شد و سرکار خانم دکتر ابتکار به دعوت کمیته فرهنگی-اجتماعی حزب با موضوع خشونت علیه زنان و عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه زنان مهمان حزب بودند و گزارش کاملی از اقدامات و موانع قانونی کار در حوزه زنان را به اطلاع اعضا رساندند.

سخنگوی مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب افزود: سپس موضوع تحولات نظامی در اوکراین مورد بحث و گفتگو اعضا قرار گرفت. اعضا معتقدند تحولات نظامی در اوکراین، نقض آشکار و فاحش قوانین و حقوق بین الملل است و هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند توجیه گر اشغال نظامی یک کشور مستقل و اقدام به سرنگونی حکومت بر آمده از طریق انتخابات باشد. بدیهی است هرگونه تغییر سیاسی الزاما با خواست و اراده مردم و از طریق برگزاری انتخابات و مراجعه به صندوق‌های رای امکان پذیر است.

زرآبادی ادامه داد: نگرانی‌های امنیتی روسیه در پیوستن اوکراین به ناتو، میزبانی پایگاه‌ها و استقرار موشک‌های میان برد و تجهیزات اطلاعاتی پیمان نظامی غرب، درست و قابل درک است. در همین رابطه، ضمن تاکید بر استقلال رای دولتی مستقل در پیوستن به اتحادیه‌ای مخالف با کشور همسایه، قرار گرفتن آن در کانون تهدید امنیتی کشور همسایه اقدامی غیر قابل قبول و غیر موجه از نظر حقوق بین الملل است.

وی بیان کرد: حزب مجمع ایثارگران به عنوان حزبی که اکثر اعضای آن تجربه تلخ جنگ، اعم از تلفات انسانی، آوارگی، نابودی زیر ساخت‌ها و تاثیرات روانی آن بر زنان و کودکان را به عیان شاهد بوده اند، مخالفت خود را به صریح‌ترین شکل ممکن با توسل به قوه قهریه اعلام می‌نماید. همچنین حزب طرفین منازعه را به آتش بس فوری، گفتگو برای حل اختلافات، رفع نگرانی‌های مشروع امنیتی و احترام به مرز‌های شناخته شده بین المللی دعوت می‌نماید.

سخنگوی مجمع ایثارگران اظهار داشت: حزب ضمن استقبال از موضع وزیر محترم امورخارجه و انتفاد از تماس تلفنی نابهنگام رئیس جمهور با همتای روسی اش، از دست اندرکاران سیاست خارجی مصرانه می‌خواهد که دولت جمهوری اسلامی رویکرد حکیمانه منبعث از آرمان‌های های اصیل انقلاب، یعنی همان رویکرد " نه شرقی- نه غربی" را در بحران اخیر اوکراین محور اصلی سیاست خارجی کشور قرار دهد.

وی ادامه داد: حزب بر این اعتقاد است که تحولات اوکراین، شرایط جهان و نظم بر آمده از نتایج فروپاشی اتحادجماهیر شوروی را با دگرگونی اساسی مواجه خواهد کرد. این فرصت گرانبهایی برای ارزیابی سیاست خارجی کشور توسط متخصصین و سیاستگذاران است. رویکرد جدید سیاست خارجی کشور می‌تواند بر مبنای موازنه مثبت و استفاده بهینه از شرایط جدید برای ارتقای جایگاه ایران در جهان و تبدیل شدن به بازیگری تاثیر گذار علی الخصوص در عرصه تامین انرژی مورد نیاز اروپا باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی