تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تداوم آموزش مجازی تا بعداز ماه رمضان

میلاد رضایی، مدیر امور آموزش دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تداوم مشکلات در برگزاری حضوری کلاس‌ها گفت: برگزاری حضوری کلاس‌ها منوط به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است و تا بعد از ماه مبارک رمضان کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۲۳۴۰۳
۱۲:۲۹ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

تداوم آموزش مجازی تا بعداز ماه رمضان

دیدارنیوز ـ دکتر میلاد رضایی، مدیر امور آموزش دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از بزرگترین محدودیت‌های ما در زمینه بازگشت به آموزش حضوری، مسئله خوابگاه است. چراکه ظرفیت خوابگاه‌های ما ۵ هزار تا ۵۵۰۰ نفر بود، ولی به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این عدد به ۲ هزار تا ۲۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت اصلی ما خوابگاه‌ها است، ادامه داد: در جلسات متعدد مدیران مختلف دانشگاه، مصوب شد که فقط دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه بازگردند تا شرایط کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و به طور کلی دانشگاه، به نحوی شود که به تدریج بتوانیم شاهد حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه نیز باشیم. اما شیوع اُمیکرون و وضعیت قرمز کرونا سبب شد کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به صورت مجازی برگزار شوند.

دکتر رضایی با بیان اینکه هرگونه دستورالعمل جدیدی در دانشگاه منوط به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است، افزود: تا بعد از ماه مبارک رمضان کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت برگزاری کلاس‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صورت برگزاری حضوری گفت: زمانی که کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری برگزار شود، دستمان باز است و متوسط ظرفیت کلاس در این مقاطع ۱۰ تا ۱۵ نفر است؛ بنابراین در برخی کلاس‌های دانشگاه که ظرفیت آن‌ها ۴۰ تا ۵۰ نفر است، به راحتی میتوانیم کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی را برگزار کنیم و در چنین شرایطی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

مدیر امور آموزش دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به مدت زمان برگزاری کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی افزود: مدت زمان برگزاری کلاس‌ها معمولا یک ساعت و ۱۵ دقیقه است و اگر کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود، اساتید این اجازه را دارند که با صلاحدید خودشان، کلاس‌ها را زودتر به پایان برسانند و در خارج ساعات اداری، حتی به صورت مجازی کلاس‌های جبرانی برگزار کنند.

دکتر رضایی با بیان اینکه ما به اساتید گفته‌ایم کلاس‌های مجازی این ۴ نیمسال را در اختیار دانشجویان قرار دهند، خاطرنشان کرد: اگر احیانا دانشجویی دچار بیماری شد، می‌تواند از این کلاس‌ها هم استفاده کند.

مدیر آموزش دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری کلاس‌های عملی در این دانشگاه تصریح کرد: ما در ترم‌های گذشته نیز کلاس‌های عمی را برگزار کرده‌ایم. چون کلاس‌های آزمایشگاه غالبا با ظرفیت ۶ تا ۸ نفر برگزار می‌شود و به ندرت حتی به ۹ نفر می‌رسد. این کلاس‌ها را به صورت دوره‌های فشرده برگزار میکنیم. یعنی به جای اینکه دانشجویان در طول ترم به دانشگاه مراجعه کنند، این امکان را داشته باشند که در برخی از کلاس‌ها به صورت مجازی شرکت کنند. به ویژه اینکه برخی اساتید با یک سری نرم‌افزار خاص کار می‌کنند و اتفاقا، برگزاری این کلاس‌ها به صورت مجازی راحت‌تر و مفیدتر است؛ بنابراین ما در کلاس‌های عملی نیز از ظرفیت آموزش ترکیبی کلاس‌ها استفاده میکنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دانشگاه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی