تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چرا مردان باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنند؟

با بالا رفتن سن، سلامت جسمانی باید مورد توجه قرار بگیرد تا وجود هر گونه مشکلی بررسی شده، و از نادیده گرفته شدن آن جلوگیری شود. در مردان، غده پروستات و همچنین عملکرد ادراری و جنسی، با گذشت زمان دستخوش تغییراتی می شود. به همین دلیل یافتن یک پزشک اورولوژیست حاذق و قابل اعتماد برای انجام معاینات لازم، اهمیت زیادی دارد.

کد خبر: ۱۲۳۳۱۲
۱۵:۵۱ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

 

چرا مردان باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنند؟

 

دیدارنیوز: با بالا رفتن سن، سلامت جسمانی باید مورد توجه قرار بگیرد تا وجود هر گونه مشکلی بررسی شده، و از نادیده گرفته شدن آن جلوگیری شود. در مردان، غده پروستات و همچنین عملکرد ادراری و جنسی، با گذشت زمان دستخوش تغییراتی می شود. به همین دلیل یافتن یک پزشک اورولوژیست حاذق و قابل اعتماد برای انجام معاینات لازم، اهمیت زیادی دارد. با رسیدن به سن حدود ۴۰ سالگی، باید به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید و معاینات و غربالگری های سالانه را برای حفظ سلامتی خود انجام دهید.

اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که میخواهید بدانید که دکتر اورولوژی چه می کند و با چه بیماری هایی سروکار دارد، با ما همراه باشید.

ارولوژی چیست؟

مشکلات و بیماری های مربوط به دستگاه ادراری تناسلی، در حوزه تخصص پزشکان اورولوژیست قرار دارد. در مردان، اورولوژیست ها علاوه بر دستگاه ادراری، با اندام های جنسی مردانه از جمله آلت تناسلی، بیضه ها، کیسه بیضه و پروستات سروکار دارند. همه مردان باید با بالا رفتن سن به متخصص اورولوژی مراجعه کنند. چراکه بیماری ها و مشکلات مربوط به سلامت، ممکن است برای هر کسی پیش بیاید.

از آنجایی که اورولوژی یک تخصص جراحی است، متخصصان اورولوژی اطلاعات زیادی در مورد بیماری های مختلف دارند. اورولوژیست ها با طیف وسیعی از مشکلات در بیماران خود مواجه می شوند. بنابراین می توانید هر سوالی را که به سلامتی شما مربوط می شود، از پزشک خود بپرسید و او در تصمیم گیری برای انجام بهترین درمان به شما کمک می کند.

 

مشکلات اورولوژی در مردان

مردانی که سابقه خانوادگی سرطان های پروستات، بیضه، کلیه و یا سرطان های دیگر را دارند، باید از حدود سن ۴۰ سالگی به متخصص اورولوژی مراجعه کنند. پزشک ابتدا یک شرح حال کامل از شما می گیرد و معاینات لازم را انجام می دهد تا تشخیص دهد که آیا شما در معرض خطر هستید یا خیر.

 

-انجام تست های غربالگری سرطان پروستات، اهمیت زیادی دارد. زیرا پزشک می تواند ناهنجاری ها و اختلالات غده پروستات را بررسی کند. سرطان پروستات شایع ترین سرطان در بین مردان است که اغلب می توان آن را درمان کرد. از جمله علائم و نشانه‌ های سرطان پروستات، می توان به مشکل در دفع ادرار، تکرر ادرار، وجود خون در ادرار یا اختلال نعوظ اشاره کرد.

-غربالگری سرطان بیضه نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا پزشک ناهنجاری هایی مانند وجود توده یا غده روی بیضه ها را بررسی می کند. علائم و نشانه های سرطان بیضه، ممکن است در کسانی بروز پیدا کند که دچار بلوغ زودرس شده اند، کمردرد دارند و یا وجود یک توده را در سینه خود احساس می کنند یا در آن ناحیه درد دارند.

-سنگ کلیه زمانی ایجاد می شود که ترکیبات شیمیایی موجود در ادرار متبلور شده، و سنگ را تشکیل می دهند. این سنگ ها در ابتدا کوچک بوده اما ممکن است بزرگ تر شوند. علائم تشکیل سنگ کلیه می تواند شامل احساس درد در ناحیه تحتانی کمر، درد هنگام دفع ادرار، حالت تهوع و استفراغ، وجود خون در ادرار، ناتوانی در ادرار کردن و تکرر ادرار باشد. افرادی که دچار کم آبی بدن، عفونت های مکرر ادراری و یا انسداد مجاری ادراری هستند و یا سابقه خانوادگی سنگ کلیه دارند، بیشتر در معرض خطر تشکیل سنگ های کلیه قرار دارند.

پیشرفت های اورولوژی در فناوری

همانطور که تکنولوژی در حال تغییر و پیشرفت است، روش های درمانی نیز درحال پیشرفت است و پزشکان اورولوژیست ما، جدید ترین و پیشرفته ترین روش های درمان را به شما ارائه می دهند. اگر برای برطرف نمودن مشکل خود به عمل جراحی نیاز دارید، برای در نظر گرفتن بهترین روش درمان با پزشک خود مشورت کنید.

درمان سرطان پروستات با روش Focal One (درمان کانونی)

این روش در حال حاضر پیشرفته ترین روش درمان سرطان پروستات به شمار می رود. برای درمان سرطان پروستات موضعی، پزشک ممکن است این روش پیشرفته را توصیه کند که در آن از امواج اولتراسوند با شدت بالا، برای از بین بردن تومور استفاده می شود. با استفاده از این روش، درمان سرطان پروستات با آسیب کمتر به بافت های سالم اطراف و همچنین عوارض جانبی کمتر، انجام می شود.

اختلال نعوظ

علاوه بر داروهای خوراکی و تزریقی که برای درمان این بیماری استفاده می شوند، محققان و پزشکان در حال یافتن روش های جدید، برای درمان اختلال نعوظ هستند. تزریق سلول های بنیادی آلت تناسلی و شاک ویو تراپی (Shockwave therapy) به عنوان گزینه های درمانی جدید در حال مطالعه و بررسی هستند.

انسداد مجاری ادراری

در حال حاضر، عمل های جراحی انسداد مجاری ادراری، با استفاده از دستگاه های جدید و پیشرفته انجام می شود. در این روش، یک دوربین بسیار کوچک از طریق برش های کوچک درون شکم قرار می گیرد و تجهیزات جراحی نیز از طریق برش های دیگر به شکم وارد می شوند و پزشک برای استفاده از این تجهیزات در طول عمل از یک دستگاه پیشرفته استفاده می کند.

سرطان مثانه و سیستوپروستاتکتومی

امروزه در صورت تشخیص سرطان مثانه، از روش های جدیدی برای درمان استفاده می کنند. در روش های جدید، از تجهیزاتی استفاده می شود تا عمل جراحی کم تهاجمی بوده و بهبودی سریع تر حاصل شود.

توجه: این علائم را نادیده نگیرید!

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، حتما برای انجام معاینات و بررسی های لازم به پزشک مراجعه کنید. اگرچه برخی از علائم ممکن است منجر به مشکلات جدی نشود، اما باید آن را بررسی کنید تا در صورت وجود بیماری، آن را در مراحل اولیه تشخیص دهید.

  • توده بیضه
  • ادرار بدبو
  • وجود خون در ادرار
  • اختلال نعوظ
  • بزرگی پروستات (BPH)

آدرس مطب دکتر محمد جباری متخصص ارولوژی تهران ، خ میرزای شیرازی , نرسیده به خ شهید بهشتی,  کوچه شهدا , پلاک 22 , طبقه 4, واحد  20 می باشد. برای اطلاعات بیشتر یا تعیین نوبت می توانید با شماره ۰۹۱۰۹۸۱۹۰۵۰ تماس بگیرید  و یا از وب سایت ما به نشانی  https://www.drjabbari.com/ دیدن کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی