تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
در تماس خدابخشی با معاون کنسولی وزیر خارجه انجام شد

پیگیری آخرین وضعیت دانشجویان و اتباع ایرانی حاضر در اوکراین

پس از حمله نظامی روسیه به کشور اوکراین، ایرانیان مقیم اوکراین به دلیل ناامنی شدید در این کشور خواهان انتقال و بازگشت به کشورمان هستند.

کد خبر: ۱۲۳۳۰۰
۱۴:۴۶ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

پیگیری آخرین وضعیت دانشجویان و اتباع ایرانی حاضر در اوکراین

دیدارنیوز: محمد خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن در تماس با بیگدلی معاون کنسولی امور ایرانیان وزارت امورخارجه آخرین وضعیت دانشجویان و اتباع ایرانی مقیم اوکراین را پیگیری کرد.

بنا به اعلام معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه با توجه به عدم امکان پرواز هواپیمای مسافری از مقصد "کیف" به تهران وزیر خارجه تماس‌هایی با وزرای خارجه لهستان و مجارستان داشته و درخواست کرده است اتباع ایرانی دارای روادید معتبر اوکراین بتوانند از مرز اوکراین لهستان و اوکراین مجارستان عبور کنند و از طریق این دو کشور به تهران سفر کنند.

بیگدلی خبرداد: این مجوز از سوی ورشو و بوداپست صادر شده است و از طریق سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری است و تعدادی از دانشجویان به سفارت اطلاع دادند که توانستند، عبور کنند و به لهستان رسیدند و ما بنا داریم در صورتی که اتباع و دانشجویانی که وارد خاک لهستان می‌شوند در پایتخت این کشور متمرکز و سپس به ایران منتقل کنیم. البته اگر در رومانی و مجارستان هم تعداد اتباع ایرانی زیاد باشند از این کشور‌ها هم پرواز انتقالی به تهران خواهیم داشت.

وی در ادامه تاکید کرده است: طی ساعات آینده یا حداکثر تا یکشنبه تلاش خواهیم کرد که اولین پرواز انتقالی از ورشو به تهران انجام شود البته ازدحام زیادی در مرز بین اوکراین و لهستان وجود دارد و مصافت تا پایتخت لهستان را به حدود ۱۰ ساعت رسانده، اما امیدواریم این مشکلات حل شود و متاسفانه چشم اندازی برای انجام پرواز مستقیم از اوکراین به ایران نداریم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی