تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

امارات قصد خرید جنگنده‌های چینی دارد

وزارت دفاع امارات اعلام کرد که این کشور قصد دارد با شرکت چینی «کاتیک» برای خرید ۱۲ جنگنده از نوع (L ۱۵) قرارداد منعقد کند.

کد خبر: ۱۲۳۰۰۰
۲۰:۵۰ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

امارات قصد خرید جنگنده‌های چینی دارد

 

دیدارنیوز: خبرگزاری رسمی امارات (وام) امروز (چهارشنبه) به نقل از مدیر عامل شورای «اقتصاد توازن» که تدارکات و قرارداد‌های نیرو‌های مسلح و پلیس ابوظبی را مدیریت می‌کند اضافه کرد که امارات همچنین خرید ۳۶ فروند از این نوع جنگنده را در آینده را مد نظر دارد.

«طارق عبدالرحیم الحوسنی» افزود: این معامله بطور خاص در چارچوب سیاست تنوع بخشیدن به منابع تسلیحاتی و نوسازی مستمر تشکیلات و یگان‌های نیروی هوایی و بطور عام نیرو‌های مسلح انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ما به مراحل نهایی مذاکرات با طرف چینی رسیده‌ایم و به زودی توافق نهایی منعقد خواهد شد، اظهار داشت: تنوع یکی از ویژگی‌های نیرو‌های مسلح امارات برای دستیابی به بهترین توانایی‌ها است تا نیاز‌های این نیرو‌ها برطرف و به اهداف استراتژیک خود دست یابند.

الحوسنی ابراز اطمینان کرد که شرکت چیینی کاتیک دارای فناوری پیشرفته است که می‌تواند در سطح جهان رقابت کند.

پیشتر نیز خبرگزاری «آسوشیتد پرس» روز ۱۳ فوریه از ورود جنگنده‌های F-۲۲ به امارات در واکنش به حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این کشور خبر داد.

ژنرال «فرانک مکنزی» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا، پیشتر در جریان سفرش به امارات گفته بود که هواپیمای «اف-۲۲» یکی از بهترین رادار‌های نظارتی در جهان را در اختیار امارات قرار می‌دهد که قادر به شناسایی اهداف از جمله موشک‌های کروز هجومی زمینی و پهپاد‌ها است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در آن زمان گزارش داد که جنگنده‌های «اف-۲۲» رپتورز در پایگاه هوایی «الظفره» ابوظبی که میزبان حدود ۲ هزار سرباز آمریکایی است، فرود آمدند.

این خبرگزاری به نقل از ژنرال گرگ گیلوت فرمانده مرکز فرماندهی خاورمیانه نیروی هوایی آمریکا نوشت که وجود جنگنده‌های «اف-۲۲» رپتورز دفاع کشور‌های همپیمان ما را بیش از پیش قوی خواهد کرد و پیامی به نیرو‌های بی‌ثبات کننده خواهد فرستاد که آمریکا و شرکای آن متعهد به ایجاد صلح و ثبات در منطقه هستند.

ناظران سیاسی نظامی منطقه تغییر رویکرد امارات که یکی از همپیمانان آمریکا در منطقه به شمار می‌آید در تامین تسلیحات نظامی از چین که یکی از رقبای اقتصادی آمریکا در جهان به شمار می‌آید و واشنگتن و پکن طی سال‌های گذشته یکدیگر را به تلاش‌های اقتصادی علیه یکدیگر متهم کرده اند، جالب توجه می

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی