تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه سلطنت عمان

امیرعبداللهیان: مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان درباره مذاکرات ایران و غرب گفت: مذاکرات وین به مرحله حساس و مهمی رسیده و ما علاوه بر موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای مساله وین را با وزیر خارجه سلطنت عمان مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

کد خبر: ۱۲۲۹۶۵
۱۳:۲۸ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در دیدار با وزیر خارجه عراق پیامی را برای از سرگیری مذاکرات دریافت کردیم و ما هم آمادگی خود را اعلام کردیم. حل بحران‌های متعدد منطقه هیچ راهی جز گفتگو ندارد. رقابت‌های مبتنی بر رقابت هم نتیجه‌ای جز از بین رفتن ثروت‌های منطقه نخواهد داشت.

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با بدر بوسعیدی گفت: خوشبختانه در چندماه گذشته شاهد تحولات زیادی در مناسبات تهران و مسقط بودیم و من سفری به مسقط داشتم و در دیدارهایم توافقات خوبی در دولت جدید داشتیم. معاون سیاسی دستگاه دیپلماسی هم سفری به مسقط داشتند و رئیس بانک مرکزی و وزیر صمت نیز برای برگزاری کمیسیون مشترک سفری به عمان داشتند.

وی ادامه داد: کمیسیون دوستی نظامی و کمیته‌های ذیربط بین دو کشور در دو کشور برگزار شده و این‌ها نشان می‌دهد روابط دوکشور در مسیر خوبی قرار دارد. روابط امروز ما روابطی ممتاز، نمونه و راهبردی در میان کشور‌های حوزه خلیج فارس است. در گفتگو‌های امروز توافق داشتیم که مناسبات سیاسی در عالی‌ترین سطح قرار دارد، پیشرفت‌های خوب در حوزه سیاسی و تجاری داشته‌ایم، اما با وجود ظرفیت دو کشور این حجم را کافی نمی‌دانیم و توافق کردیم که نسبت به توسعه هر چه بیشتر مناسبات تلاش کنیم. امیدوار هستیم در آینده نه چندان دور امکان دیدار روسای دو کشور فراهم شود. از سوی عالیجناب سلطان عمان دعوتی برای سفر رئیس جمهور انجام شده است

وی افزود: در همین راستا و در حوزه سیاست همسایه محور جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم در دو روز گذشته دکتر رئیسی در دوحه توافقات خوبی با امیر قطر به عمل آوردند و ۱۴ سند بین دو کشور به امضا رسید. ما معتقد هستیم که ثبات و امنیت در منطقه در سایه همکاری‌های دوجانبه قابل تحقق است. میان تهران و ریاض تاکنون ۴ دور گفتگو با مساعدت کشور عراق انجام شده است. در دیدار با وزیر خارجه عراق پیامی را برای از سرگیری مذاکرات دریافت کردیم و ما هم آمادگی خود را اعلام کردیم. حل بحران‌های متعدد منطقه هیچ راهی جز گفتگو ندارد. رقابت‌های مبتنی بر رقابت هم نتیجه‌ای جز از بین رفتن ثروت‌های منطقه نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه گفت: وضعیت در یمن به فاجعه انسانی تبدیل شده است و اینکه شهید ایرلو نتوانست از کمترین امکانات پزشکی برخوردار شود و به شهادت می‌رسد نشانگر اوج وخامت بحران انسانی در یمن است. امیدوار هستیم همه طرف‌ها به راه حل سیاسی برگردند و ایران فعالانه آمادگی دارد در این مسیر از ظرفیت و ارتباطات خودش استفاده کند.

وی ادامه داد: موضوع افغانستان همچنان در بعد وضعیت انسانی وضعیت حادی را پشت سر می‌گذارد و امیدواریم در سایه اقداماتی که ایران آغاز کرده و ارتباط مستمر با گروه‌های مختلف آن‌ها را به شکل گیری دولت فراگیر دعوت کرده است.

وی افزود: از آنچه در بحران اوکراین شکل گرفته خرسند نیستیم و متاسفانه رفتار‌های تحریک آمیز ناتو و آمریکا فضای اطراف ما را ناامن کرده است و من در تماس‌های تلفنی خودم با وزرای خارجه روسیه و اوکراین موضع علنی ایران مبنی بر محکومیت مداخله آمریکا وناتو را عنوان کردم. امیدوار هستیم در این مساله نیز منطقه شاهد وضعیت پیچیده‌تر نباشد.

امیرعبداللهیان گفت: مذاکرات وین به مرحله حساس و مهمی رسیده و ما علاوه بر موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای مساله وین را با وزیر خارجه سلطنت عمان مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم. همچنان موضوعات کم، اما مهم باقی مانده است. به آقای جوزپ بوررل تاکید کردم به هیچ عنوان از خطوط قرمز خودمان عبور نخواهیم کرد. از مقامات آمریکا پیام‌های زیادی برای مذاکرات مستقیم دریافت می‌کنیم، اما باید بدانیم این گفت‌وگوی مستقیم چه نفعی برای ایران دارد. پیام‌های مثبتی از طرف آمریکایی دریافت می‌کنیم، اما در عمل چیزی مشاهده نکرده‌ایم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی