تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.

تداوم مخالفت روسیه و چین با قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران

«لِوان جاگاریان»، سفیر روسیه، و «چانگ هوا»، سفیر چین در ایران، با «کاظم غریب‌آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کردند.

کد خبر: ۱۲۲۹۳۸
۱۱:۳۱ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

تداوم مخالفت روسیه و چین با قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران

دیدارنیوز: سفیران روسیه و چین در دیدار با کاظم غریب آبادی، ضمن مخالفت با استفاده ابزاری از حقوق بشر علیه کشورها، بر ضرورت تداوم و توسعه رایزنی‌های مشترک در سطح دوجانبه و در سازمان‌های بین‌المللی در حوزه حقوق بشر تاکید کردند.

«لِوان جاگاریان»، سفیر روسیه، و «چانگ هوا»، سفیر چین در ایران، عصر سه‌شنبه (سوم اسفندماه) با «کاظم غریب‌آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدارها، غریب‌آبادی با اشاره به همکاری‌ها و تعاملات گسترده و روابط راهبردی میان ایران، مسکو و چین، بر توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های حقوقی و قضائی و حقوق بشری تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده تبادل هیأت‌های تخصصی قضائی و تبادل تجربیات متقابل در این حوزه است.

سفیر روسیه با استقبال از این پیشنهاد، بر تداوم مخالفت با قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران و اقدامات ضد ایرانی در این حوزه تاکید کرد.

سفیر چین نیز با بیان اینکه تحولات سیاسی و بین‌المللی هرگز بر اراده سیاسی پکن برای توسعه رابطه با تهران تاثیر نخواهد داشت، اظهار کرد: پکن دخالت کشور‌های غربی در امور داخلی ایران به بهانه نقض حقوق بشر را محکوم می‌کند.

مقامات سه کشور ایران، روسیه و چین در این دیدار‌ها ضمن مخالفت با استفاده ابزاری از حقوق بشر علیه کشورها، بر ضرورت تداوم و توسعه رایزنی‌های مشترک در سطح دوجانبه و در سازمان‌های بین المللی در حوزه حقوق بشر تاکید کردند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی