تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
آخرین اخبار از آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

وضعیت سمپاد همچنان نامشخص

News Image Lead

آموزش‌وپرورش از ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد خبر می‌داد اما با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع، روند تغییر یافت و قرار است امسال این مدارس در پایه هفتم جذب دانش‌آموز داشته باشند اما هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

کد خبر: ۱۲۲۹
۱۴:۱۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیدارنیوز - در حالی که اردیبهشت هر سال آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی برای پذیرش دانش‌آموزان در پایه هفتم برگزار می‌شد، امسال با توجه به تصمیم جدید وزارت آموزش‌وپرورش هنوز تکلیف برگزاری این آزمون مشخص نیست.

با توجه به تصمیم جدید آموزش‌وپرورش مبنی بر ممنوعیت برگزاری هر نوع آزمون مؤسسات خصوصی در دوره ابتدایی و برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد، نمونه دولتی و غیردولتی، قرار شد امسال آزمون ورودی برای پایه هفتم برگزار نشود اما اعلام یک‌باره این تصمیم از میانه سال تحصیلی و در شرایطی که برخی دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون ورودی مدارس سمپاد آماده شده بودند، موجی از اعتراضات را به‌همراه داشت.

ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم جدید وزارت آموزش‌وپرورش را که به‌عنوان مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش اجرای آن آغاز شده بود، وارد فاز جدیدی کرد و یکی از مسائل مورد نقد این بود که؛ چگونه این مصوبه بدون امضای رئیس‌جمهور وارد فاز اجرا شد؟

همزمان با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر این شورا تأکید کرد که مصوبه آموزش‌وپرورش برای حذف مدارس سمپاد بدون تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل اجرا نیست.

پس از برگزاری جلساتی دراین‌باره، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نخستین فردی بود که از برگزاری آزمون دوره متوسطه اول مدارس سمپاد برای سال جاری مثل گذشته خبر داد و گفت: اصلاحات انجام‌گرفته توسط شورای عالی آموزش و پرورش برای سالهای آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

اما این اظهار نظر از سوی وزیر آموزش‌وپرورش رد شد و او همچنان بر عدم برگزاری این آزمون تأکید داشت؛ بطحایی در آخرین نشست خود با رسانه‌ها در تاریخ 11 اردیبهشت درباره وضعیت برگزاری آزمون مدارس سمپاد گفت: خانواده‌ها و مجامع علمی از حذف آزمون‌های دوره ابتدایی استقبال کردند و در دوره ابتدایی دانش‌آموزان نباید در معرض فشار آزمون‌ها و کتاب‌های کمک‌آموزشی قرار بگیرند اما برای آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد منتظر امضای رئیس جمهور هستیم و بلافاصله پس از آن اعلام خواهیم کرد که وضعیت پذیرش دانش‌آموز در پایه هفتم مدارس سمپاد چگونه خواهد بود البته اگر پذیرش هم داشته باشیم به‌صورت آزمون نخواهد بود و تا سه یا چهار روز آینده وضعیت قطعی آن مشخص خواهد شد.
با گذشت حدود یک هفته از صحبت‌های وزیر آموزش‌وپرورش هنوز وضعیت برگزاری آزمون مدارس سمپاد مشخص نیست و خانواده‌ها و دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در این آزمون بودند هنوز تکلیفشان مشخص نیست و در وضعیتی هستند که اخبار متناقض و متفاوتی را دراین‌باره می‌شنوند.

در حالی که وزیر آموزش‌وپرورش می‌گوید برای آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد منتظر امضای رئیس جمهور هستند برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از برگزاری این آزمون برای امسال خبر می‌دهند به‌عنوان مثال ابطحی نماینده مجلس، ضرغامی و زهرا آیت‌اللهی اعضای شورای انقلاب فرهنگی از برگزاری آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد برای امسال خبر می‌دهند.

البته عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش دراین‌باره به تسنیم گفت: "امسال برای پایه هفتم مدارس سمپاد دانش‌آموز جذب می‌شود اما شیوه جذب به‌صورت برگزاری آزمون نیست و روش‌های دیگر برای جذب مدنظر است."، او درباره روش‌های جایگزین توضیحی نداد.

البته هنوز وزارت آموزش‌وپرورش به‌صورت رسمی وضعیت جذب دانش‌آموز برای پایه هفتم مدارس سمپاد را اطلاع‌رسانی نکرده است و تأخیر در اعلام این موضوع به ادامه نارضایتی و بلاتکلیفی بخشی از مخاطبان این وزارتخانه منجر خواهد شد.
فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در پاسخ به این پرسش که "آیا مدارس سمپاد امسال در پایه هفتم جذب دانش‌آموز دارند؟" به تسنیم گفت:‌ هنوز از طریق اداری به ما موضوعی ابلاغ نشده است و منبع اصلی خبر موثق سایت وزارتخانه است البته زمان در حال از دست رفتن است و اگر بخواهیم کاری کنیم باید خاطرمان باشد که تا ابد فرصت نداریم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی