تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

تصویب طرح صیانت ابطال شد + متن نامه

معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت، تصویب این طرح در جلسه امروز این را کمیسیون را غیرقانونی دانست.

کد خبر: ۱۲۲۸۷۵
۲۳:۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

تصویب طرح صیانت ابطال شد

دیدارنیوز: جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در توییتی از ابطال مصوبه کمیسیون مشترک درباره کلیات طرح موسوم به صیانت خبر داد و گفت این رای گیری از لحاظ قانونی دارای ایراد است و قابل پذیرش نیست. 

در نامه سید بهزاد پورسید معاون قوانین مجلس شورای اسلامی به مذاکرات شفاهی او با رئیس کمیسیون در دفتر رئیس مجلس محمد باقر قالیباف اشاره شده و تاکید شده است که کمیسیون مشترک بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی حق اعمال تغییر در کلیات مصوبه ارجاع شده از سوی مجلس شورای اسلامی را ندارد و تنها حق دارد که این مصوبات را در قالب شور دوم بررسی نماید.  

معاون قوانین مجلس تاکید کرده است که در صورتی که کمیسیون قصد تغییر در کلیات طرح ارجاعی مجلس را داشته باشد، تنها راه قانونی ارجاع آن به مرکز پژوهش‌های مجلس است که این اقدام از سوی کمیسیون صورت نگرفته است. 

برگزاری جلسه امروز کمیسیون مشترک طرح صیانت هم با انتقادات و ایرادات حقوقی زیادی همراه بود. برخی از نمایندگان اعتقاد داشتند که بر اساس آیین نامه مجلس در زمانی که قانون بودجه در صحن علنی در حال بررسی است، کمیسیون‌ها نباید جلسه داشته باشند. گروه دیگری هم به نحوه اطلاع رسانی این جلسه و نحوه اداره جلسه انتقاد داشتند. در این جلسه تنها به مدت ۳ دقیقه به یکی از مخالفان امکان صحبت داده شد و به سرعت در مورد این طرح رای گیری صورت گرفت.


تحلیل دیدار: توافق در وین، "صیانت" در تهران، جدال در بهارستان!


به نظر می‌رسد که طیف نزدیک به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح مصوب شده در کمیسیون و رویه‌های حاکم بر این کمیسیون مخالف بوده است. در مقابل جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو که اکثریت کمیسیون را در اختیار دارند بر تصویب هر چه سریعتر این طرح و اعمال تغییرات مورد نظر خود از طریق کمیسیون تاکید دارند. 

باید دید که ادامه این جدال حقوقی و سیاسی به کجا خواهد انجامید. 

در ادامه تصویر نامه معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی درج شده است. 

تصویب طرح صیانت ابطال شد

 

تصویب طرح صیانت ابطال شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
بی رنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
از اول انقلاب با ویدیو و سی دی و ابزارهای موسیقی و ماهواره و..... مخالفت شد آیا مشکل حل شده
جامعه و مردم راه خود را می روند
تلگرام فلیتر شد
از فیلتر شکن استفاده کردند و سایت های فاسد و مفاسد آشنای نسل جوان شد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی