تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فسیل‌های ۲۲۰ میلیون ساله در طبس به نمایش گذاشته شد

مسوول موزه‌های خراسان جنوبی گفت: با شناسایی سایت فسیلی جدید در ژئوپارک طبس و کشف مرجان‌ها و دوکفه‌ای‌هایی متعلق به ۲۰۵ تا ۲۲۰ میلیون سال قبل، تعدادی از آن‌ها به موزه زمین‌شناسی طبس منتقل شده است.

کد خبر: ۱۲۲۸۶۶
۱۵:۵۴ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

فسیل‌های ۲۲۰ میلیون ساله در طبس به نمایش گذاشته شد

دیدارنیوز ـ غلامحسین شعیبی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این فسیل‌ها در بازدید کارشناسان از سایت مناطق جنوبی ژئوپارک طبس اواخر بهمن ماه کشف شد که کم‌نظیر و ارزشمند است.

وی گفت: سایت فسیلی تازه کشف شده شامل انواع مرجان‌ها و دوکفه‌ای‌ها، متعلق به حدود ۲۰۵ تا ۲۲۰ میلیون سال قبل بوده و تنوع و گسترش لایه‌های فسیل‌دار در این سایت منحصر به‌فرد است.

مسوول موزه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: تعدادی از این فسیل‌ها برای مطالعه و بازدید عموم به موزه میراث زمین طبس منتقل شده است.

وی افزود: موزه میراث زمین طبس با داشتن ۶۰۰ نمونه انواع سنگ‌ها، کانی‌ها و مواد معدنی، نظر بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه را به خود جلب کرده و در این موزه می‌توان فسیلی به نام "استروماتولیت" را دید که ۵۲۰ میلیون سال سن دارد و این فسیل در واقع جلبک‌هایی بوده که روی هم انباشته شده‌اند.

شعیبی گفت: فسیل‌های گیاهی موزه هم قدمتی بیش از ۲۱۰ میلیون سال دارند و این فسیل‌ها نشان می‌دهد که طبس در میلیون‌ها سال پیش جنگل‌های انبوه داشته و شرایط برای تشکیل زغال‌سنگ خوب بوده است.

وی ادامه داد: قدیمی‌ترین فسیل که در ژئوپارک طبس نگهداری می‌شود مربوط به ۵۳۰ میلیون سال پیش بوده و از جاذبه‌های دیدنی برای گردشگری در این منطقه است.

ژئوپارک طبس واقع در استان خراسان جنوبی با مساحت ۲۲ هزار و ۷۷۱ کیلومتر مربع دارای ۳۹ ژئوسایت است که جذابیت‌های زمین‌شناختی فرهنگی و طبیعی زیادی را در خود دارد و یکی از مراکز مورد توجه خاص زمین‌شناسان ایران و جهان محسوب می‌شود.

موزه میراث زمین هم در عمارت سردر باغ گلشن طبس ایجاد شده و در آن انواع کانی‌ها، سنگ‌ها، فسیل‌ها و مواد معدنی به نمایش گذاشته شده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: موزه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی