تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.

لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی باعث شیوع بیماری‌های پوستی شده است

کارشناس واحد اطلاع رسانی فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:در دسترس‌بودن لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی که اغلب با قیمتی بسیار پایین‌تر از انواع استاندارد به فروش می‌رسند، سبب شده بیماری‌های پوستی افزایش یابد.

کد خبر: ۱۲۲۷۵۱
۰۸:۳۱ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی باعث شیوع بیماری‌های پوستی شده است

دیدارنیوز ـ سجاد مجاهدی با اشاره به اینکه سن آرایش کردن در ایران پایین آمده است، افزود: بر همین اساس متولیان سلامت جامعه از تمام شهروندان می‌خواهند تا برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف پوستی، از خرید هرگونه اقلام آرایشی و بهداشتی بدون پروانه ساخت معتبر یا مجوز ورود از وزارت بهداشت، خودداری کنند.

وی اظهار کرد: براساس ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی لازم است نام فرآورده، شماره پروانه ساخت و سری ساخت، حجم با وزن خالص، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات مواد تشکیل دهنده، نشانی کارخانه تولیدکننده و شرایط نگهداری روی بسته‌بندی اقلام ساخت داخل به صورت فارسی، خوانا و مشخص نوشته شده باشد.

این کارشناس بیان کرد: اگر برخی افراد فکر می‌کنند محصولات آرایشی بهتر و به اصطلاح «اورجینال»‌تر، آن‌هایی هستند که حتی یک کلمه فارسی هم روی بدنه آن‌ها پیدا نمی‌شود، باید گفت سخت در اشتباهند، چرا که وجود برچسب‌های فارسی نویس روی لوازم آرایشی و بهداشتی در واقع به نوعی تأیید این محصولات از سوی وزارت بهداشت است. این کار در واقع تمهیدی برای پیشگیری از فروش انواع تقلبی و تاریخ مصرف گذشته نیز به شمار می‌آید.

مجاهدی اضافه کرد: مواردی همچون شماره ثبت، شماره بهره‌برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی و بهداشتی حتماً باید دارای پروانه ساخت با مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.

به گفته وی نکته دیگری که در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد، بروشور (راهنما) است که داخل بسته‌ها قرار می‌دهند و توجه به اطلاعات موجود در آن‌ها کمک بسیاری به مصرف به جا، اندازه و مناسب این محصولات می‌کند. همچنین مطالعه این راهنما سبب می‌شود تا جلو استفاده‌های اشتباه به‌دلیل نام‌های مشابه گرفته شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی