تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

عملکرد لژیونرها؛ «گلازو» جهانبخش با پای غیرتخصصی

کد خبر: ۱۲۲۶۳۸
۱۰:۳۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

عملکرد لژیونرها؛ «گلازو» جهانبخش با پای غیرتخصصی

دیدارنیوز: علیرضا جهانبخش در پیروزی فاینورد گلی فوق‌العاده زیبا به ثمر رساند.

در حالی که هفته فوتبالی لژیونر‌های ایرانی با درخشش در حاشیه خلیج فارس و گلزنی مهدی قایدی و شجاع خلیل‌زاده همراه بود، بازی‌های روز یکشنبه با درخشش مهم‌ترین لژیونر‌های ایرانی حاضر در فوتبال اروپا به پایان رسید.

علیرضا جهانبخش که در هفته‌های اخیر همانند روز‌های حضور در آلکمار به بازیکنی چهارچوب‌شناس تبدیل شده، این‌بار هم ترک عادت نکرد و در پیروزی ۳ بر یک فاینورد برابر کامبور در بازی هفته بیست و سوم اردیویسه گلی استثنایی به ثمر رساند. «علی‌جی» که مثل روز‌های قبل به عنوان وینگر راست در ترکیب ثابت فاینورد قرار گرفته بود، دقیقه ۴۹ و پس از دریافت پاس لوئیس سینیسترا با حرکتی در عرض توپ را روی پای چپ خود آورد و از پشت محوطه با شلیکی تماشایی دروازه کامبور را باز کرد. این شوت که زیر طاق دروازه فرود آمد، کاری کرد تا سونی استیونز (دروازه‌بان کامبور) نیز همانند ۴۴۷۷۹ تماشاگر ورزشگاه دی‌کوئیپ تنها شاهد به ثمر رسیدن این گل زیبا باشد.

عملکرد لژیونرها؛ «گلازو» جهانبخش با پای غیرتخصصی

جهانبخش که گل سوم فاینورد را به ثمر رسانده بود، دقیقه ۶۶ از زمین بازی خارج شد و در طول مدت حضور در زمین به جز یک گل، آمار یک پاس کلیدی، ۲۶ پاس صحیح (دقت ۷۹ درصد)، ۳ قطع ارتباط و ۴ بازپس‌گیری توپ را ثبت کرد.

جهانبخش که برای گلزنی در فصل جاری اردیویسه تا هفته پانزدهم و مصاف برابر فورتونا سیتارد صبر کرده بود، حالا در ۴ بازی آخر خود برای فاینورد ۳ بار موفق به گلزنی شده است. فاینورد با کسب چهارمین پیروزی متوالی در اردیویسه ۵۱ امتیازی شد تا در رده سوم، به تعقیب آیندهوون ۵۲ و آژاکس ۵۷ امتیازی ادامه دهد. بازی بعدی فاینورد، مسابقه‌ای حساس در خانه آلکمار خواهد بود که یکشنبه آینده برگزار می‌شود.

کریم خیال آاک را راحت کرد
آاک آتن برای پایان دادن به روند نامطلوب هفته‌های اخیر، در بازی هفته بیست و پنجم سوپرلیگ یونان به میزبان جیانینا رفت و با گلزنی کریم انصاری‌فرد به پیروزی ۲ بر صفر رسید. دقیقه ۸۸ کرنر ارسالی مانتالوس از سمت راست پس از برخورد با بازیکن حریف، به شکل تصادفی در مقابل دروازه به انصاری‌فرد رسید و او نیز در حالتی نامتعادل توپ را از کنار دروازه‌بان حریف عبور داد تا با به ثمر رساندن گل دوم، پیروزی تیمش را مسجل کند.

عملکرد لژیونرها؛ «گلازو» جهانبخش با پای غیرتخصصی

کریم که پس از گشودن دروازه پانتولیکوس در ۶ بازی متوالی در همه رقابت‌ها گلی نزده بود، با شکستن این طلسم شمار گل‌های خود در سوپرلیگ فصل ۲۲-۲۰۲۱ را به عدد ۴ رساند. به جز انصاری‌فرد که ۹۰ دقیقه بازی کرد، احسان حاج‌صفی نیز حضوری کامل در میدان داشت و در دقیقه ۷۲ یک کارت زرد نیز گرفت. میلاد محمدی نیز پس از گذراندن محرومیت، از روی نیمکت این بازی را دنبال کرد.

آاک که با ۳ شکست در ۴ مسابقه آخر سوپرلیگ علاوه بر از دست دادن رتبه دوم با پائوک نیز فاصله گرفته بود، با این پیروزی ۴۲ امتیازی شد و در رده سوم، فاصله‌اش با پائوک در رده دوم را به ۶ امتیاز کاهش داد. بازی بعدی آاک، نبردی حساس در خانه پاناتینایکوس (تیم چهارم جدول) خواهد بود.

پیروزی پورتو با پاس گل طارمی، پنالتی‌گیری بی‌فایده علیپور
پورتو که پس از ۱۶ پیروزی پیاپی سرانجام در بازی بزرگ هفته قبل برابر اسپورتینگ با تساوی ۲-۲ متوقف شده بود، در هفته بیست و سوم لیگ برتر پرتغال برای از سرگیری روند پیروزی‌ها به خانه موریرنزه رفت و به پیروزی ۱ بر صفر دست یافت. مهدی طارمی که ۸۷ دقیقه در زمین حاضر بود، دقیقه ۴۰ با فرار انفرادی خود از سمت چپ و عبور از ژرژ، با پاس روبه بیرون خود اوانیلسون را در موقعیت گلزنی قرار داد تا مهاجم برزیلی کاری آسان برای گلزنی داشته باشد.

طارمی (که بهترین بازیکن میدان نیز شناخته شد) با این پاس، شمار پاس گل‌های خود در فصل جاری را به عدد ۸ رساند تا در کنار ۱۲ گلی که زده، مجموعا روی ۲۰ گل تیمش در لیگ برتر تاثیر مستقیم داشته باشد. پورتو با کسب بیستمین پیروزی فصل ۶۳ امتیازی شد و اجازه نداد فاصله‌اش با اسپورتینگ رده دومی به کمتر از ۶ امتیاز برسد.

عملکرد لژیونرها؛ «گلازو» جهانبخش با پای غیرتخصصی

در همین شب ماریتیمو میزبان فامالیکائو بود و با وجود پنالتی گرفتن علی علیپور، یک بر صفر مغلوب شد. علیپور در دقیقه ۴۴ این بازی و در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان حریف سرنگون شد تا یک ضربه پنالتی به سود ماریتیمو اعلام شود. جوئل تاگو پشت این توپ ایستاد، اما ضربه پای چپ او توسط جونیور مهار شد تا فامالیکائو با گل دقیقه ۱۱ بانزا، بازی را با پیروزی به اتمام برساند. ماریتیمو با این شکست ۲۸ امتیازی ماند و قبلا از انجام بازی پورتیموننزه، در رده هشتم ایستاد.

پیروزی سخت پونفرادینا با درخشش عابدزاده
پونفرادینا در هفته بیست و هشتم لالیگا ۲ میهمان اسپورتینگ خیخون بود و با درخشش امیر عابدزاده، میزبان سابقا لالیگایی را ۳ بر ۲ شکست داد. پونفرادینا اگرچه برتری ۲-۰ در پایان نیمه اول را ظرف تنها ۳ دقیقه (گل‌های دقایق ۴۸ و ۵۱) از دست داد، اما سرانجام با گل دقیقه ۸۵ نارانخو به برتری رسید. عابدزاده که در دو بازی قبلی برابر ژیرونا و سوسیه‌داد (ب) با یک اشتباه اثرگذار و دادن پنالتی روز‌های خوبی نداشت، در این بازی به روند قبلی بازگشت و با مهار ۸ شوت ستاره بازی بود. پونفرادینا با این برد در رده پنجم ۴۷ امتیازی شد تا فاصله‌اش با ژیرونا در رده ششم را به ۵ امتیاز برساند.

عملکرد لژیونرها؛ «گلازو» جهانبخش با پای غیرتخصصی

دیناموزاگرب در هفته بیست و چهارم لیگ کرواسی و در دربی زاگرب، میزبان لوکوموتیو بود و در حضور ۵۹ دقیقه‌ای صادق محرمی به تساوی بدون گل بسنده کرد تا روند برد‌های متوالی دینامو در عدد ۶ متوقف شود. محرمی که در این بازی بعد از ۲.۵ ماه به ترکیب ثابت دینامو برگشته بود، در دقایق حضور در میدان با ۲ پاس کلیدی برای هم‌تیمی‌هایش موقعیت گل ساخت. دینامو با این تساوی ۵۰ امتیازی شد و با یک بازی کمتر و یک امتیاز بیشتر از اوسیک، صدر جدول را حفظ کرد.

الوکره در بازی هفته نوزدهم لیگ ستارگان قطر و با حضور ۹۰ دقیقه‌ای امید ابراهیمی، الغرافه را با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کرد. با توجه به مصدومیت سعید عزت‌اللهی از ناحیه رباط خارجی زانو، ابراهیمی تنها ایرانی این میدان بود که به تیمش کمک کرد با غلبه بر یاران آندره‌آ استراماچونی و شیخ دیاباته، ۳۴ امتیازی شده و موقعیتش در رده سوم جدول را تثبیت کند. الغرافه نیز با همان ۲۷ امتیاز و باقی ماندن در رده پنجم، فرصت عبور از العربی را از دست داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی