تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان

همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان با هدف گردآمدن استادان، دانشجویان، دانش‌پژوهان و صاحب‌نظران به منظور آگاهی از آخرین دستاورد‌های علمی و پژوهشی باستان‌شناسی و بررسی چالش‌ها، آسیب‌ها و فرصت‌های پیش روی این رشته برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۲۲۵۴۰
۱۲:۲۶ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان

دیدارنیوز ـ روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری اعلام کرد این همایش از سوم تا پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ از سوی انجمن علمی دانشجویی گروه باستان‌شناسی با همکاری دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران و پژوهشگاه برگزار می‌شود و قرار است تعداد زیادی از باستان‌شناسان ایرانی و غیرایرانی گردهم آمده و درباره آثار فرهنگی و تمدن ایران بحث و سخنرانی کنند.

همایش باستان‌شناسان جوان در هشت حوزه تخصصی شامل «باستان‌شناسی و آموزش»، «باستان‌شناسی ایران؛ دیروز، امروز، فردا»، «شناخت گذشته با بهره‌گیری از باستان‌شناسی تحلیلی»، «مواد فرهنگی در باستان‌شناسی ایران»، «نظریه و عمل در باستان‌شناسی ایران»، «باستان‌شناسی و علوم میان‌رشته‌ای»، «جدیدترین یافته‌ها از کاوش‌ها و بررسی‌های باستان‌شناسی ایران فرهنگی» و «حفاظت از میراث باستان‌شناختی» برگزار خواهد شد.

«فعالیت‌های میدانی؛ نویافته‌های باستان‌شناسی و پژوهش‌های جدید»، «پژوهش‌های بینارشته‌ای باستان‌شناسی»، «رویکرد‌ها و مکاتب نوین باستان‌شناسی، ضرورت‌ها و چشم‌اندازها»، «بحران‌های میراث‌فرهنگی؛ گفتگو، راهبرد‌ها و پیشنهادات»، «باستان‌شناسی و گردشگری، تعامل و توسعه»، «دستاورد‌ها و آسیب‌شناسی باستان‌شناسی ایران در سدۀ اخیر و حال؛ تئوری و عمل» محور‌های هشتمین همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان است.

این همایش به صورت حضور و آنلاین برگزار خواهد شد. مکان گردهمایی تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است و برای حضور آنلاین در سخنرانی‌ها نیز از طریق لینک https://vroom.ut.ac.ir/literature۱۱ و https://vroom.ut.ac.ir/literature۱۲ می‌توان اقدام کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: باستان شناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی