تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

بانک جهانی: ۳۵۰ میلیون دلار به اوکراین می‌دهیم

دیوید مالپاس رئیس بانک جهانی در دیداری با ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین از استمرار حمایت این نهاد از مردم و اقتصاد اوکراین در کوتاه و درازمدت خبر داد. قرار است بانک جهانی مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار به اوکراین کمک مالی کند.

کد خبر: ۱۲۲۵۱۰
۱۰:۳۱ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

بانک جهانی: ۳۵۰ میلیون دلار به اوکراین می‌دهیم

دیدارنیوز: گروه بانک جهانی اعلام کرد در حال آماده‌سازی اعطای کمک ۳۵۰ میلیون دلاری به اوکراین تا پایان ماه مارس (اواخر فروردین ۱۴۰۱) به عنوان بخشی از طرح کوتاه و درازمدت حمایت مالی از این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیوید مالپاس رئیس بانک جهانی در دیداری با ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین از استمرار حمایت این نهاد از مردم و اقتصاد اوکراین در کوتاه و درازمدت خبر داد.

آمریکا نیز هفته گذشته پیشنهاد ضمانت وام یک میلیارد دلاری به اوکراین ارائه داد.

بانک جهانی در پی این دیدار که در حاشیه نشست‌های کنفرانس امنیتی مونیخ صورت گرفت، در بیانیه‌ای اعلام کرد کمک‌های مالی بعدی نیز در پی کمک مالی اولیه همراه با اصلاحات بیشتر در بخش‌های مختلف از جمله اقلیم و انرژی ارائه می‌شود. مالپاس و زلنسکی همچنین در مورد مجموعه‌ای از پروژه‌های مختلف شامل استفاده کارآمدتر از انرژی، زیرساخت‌ها، خطوط راه‌آهن و تقویت اقتصاد و فرصت‌های شغلی در شرق اوکراین رایزنی کردند.

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین به دلیل تلاش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای عضویت اوکراین در این سازمان آغاز شد. مسکو اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) به آمریکا و ناتو پیشنهاداتی برای ارائه ضمانت‌های امنیتی به این کشور داد تا در وهله اول ناتو به شرق گسترش نیابد و روند عضویت اوکراین در این سازمان متوقف شود. اما این ابتکار مسکو ازطرف کشور‌های غربی رد شد. گفتگو‌های روسیه و آمریکا نیز ماه ژانویه (۲۰ و ۲۱ دی) بی نتیجه ماند و هر کدام نیرو‌هایی در مرز‌های اوکراین مستقر کرده‌اند.

روسیه در بحبوحه بحرانی که در شرق اروپا ایجاد شده، اعلام کرده قصد حمله به کشوری را ندارد و خواستار عدم گسترش و استقرار نیرو‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهایش است. مسکو همچنین هشدار داده اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است. برخی کشور‌ها طی هفته‌های اخیر دیپلمات‌های خود را از کی‌یف خارج کرده و شماری نیز به اتباع خود در مورد سفر یا حضور در اوکراین هشدار داده‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی