تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

پلوسی: پوتین نمی‌تواند در جهان قلدری کند

رییس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اینکه حمله احتمالی روسیه به اوکراین، حمله به «دموکراسی» است، به مسکو هشدار داد و گفت: پوتین نمی‌تواند بدون مواجهه با عواقبی، فقط در جهان قلدری کند.

کد خبر: ۱۲۲۴۸۲
۰۸:۲۵ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

پلوسی: پوتین نمی‌تواند در جهان قلدری کند

دیدارنیوز: نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اوکراین حمله کند، این اقدام حمله به دموکراسی تلقی شده و تحریم‌ها علیه مسکو دردناک خواهد بود.

به گزارش نشریه هیل، پلوسی شنبه شب در مصاحبه مطبوعاتی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: پوتین نمی‌تواند بدون مواجهه با عواقبی، فقط در جهان قلدری کند.

وی افزود: هزینه‌ای برای پرداخت وجود دارد، اگر او تصمیم به (حمله) بگیرد، ایالات متحده و ناتو با تحریم‌های قوی و سریع پاسخ خواهند داد.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، متأسفانه مدت زیادی طول نخواهد کشید که مردم روسیه تأثیر (تحریم‌ها به دلیل) تصمیمات نا امن رئیس جمهور خود را احساس خواهند کرد.

پلوسی با بیان اینکه با رهبران ناتو و صدراعظم آلمان دیدار کرده است گفت، نتیجه به دست آمده (از این دیدارها) این است که واکنش (به حمله احتمالی روسیه) سریع، شدید و دردناک خواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توضیح داد که تحریم‌ها می‌تواند سایر کشور‌های اروپایی را تحت تأثیر قرار دهد، اما ناتو برای توقف تجاوز در اروپا متحد خواهد بود.

پلوسی همچنین مدعی شد که پوتین در حال تشدید درگیری است، زیرا از ظهور دموکراسی در سراسر جهان می‌ترسد.

روابط میان مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه و همچنین خروج نیرو‌های این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه معتقد است که قدرت‌های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می‌کنند. او خواهان آن است که ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپای شرقی متوقف کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی