تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مهناز افشار و یاسین رامین؛ خانواده نمونه ایرانی!

یاسین رامین فرزند محمد علی رامین مدیر دولت احمدی نژاد و اصولگرای رادیکال و مهناز افشار سلبریتی فضای مجازی و بازیگر سابق این روزها در کانون توجه هستند. اما بر این خانواده نمونه چه گذشته است؟

کد خبر: ۱۲۲۴۵۱
۱۱:۵۸ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

یاسین و مهناز از معروفیت تا سقوط؛ آمپول نالوکسان و شیرخشک ها چند؟

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد یکی از اسم‌هایی که به دلیل اظهار نظر‌های جنجالی اش خیلی زود سر زبان‌ها افتاد محمد علی رامین بود، او در وزارت ارشاد و در پست معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی در هر دو دولت نهم و دهم حضور داشت. محمد علی رامین به داشتن مواضع تند در قبال روزنامه‌نگاران غیراصولگرا مشهور بود و داستان  درگیری لفظی او با روزنامه‌نگاران در حین بازدید از یک رسانه مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود. رامین منتقد سرسخت رسانه‌های غیر اصولگرا و یک اصلوگرای بسیار رادیکال بود.

مدتی بعد یک نام دیگری از خانواده رامین خبرساز شد؛ یاسین رامین پسر محمد علی رامین.  کسی که به دلیل برداشت پول دو میلیارد یورویی از هلال احمر به بهانه خرید دارو تا همین چند ماه پیش به ۱۷ سال زندان محکوم شده بود، اما حالا خبر تبرئه یاسین و انتشار عکسی از او در صفحه اینستاگرام مهناز افشار نام این دو زوج را دوباره سر زبان‌ها انداخت.

یاسین رامین کیست؟

یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین سیاستمدار اصولگراست. او در دولت احمدی‌نژاد در حوزه دارو فعالیت داشت و مدتی بعد متهم به فساد مالی شد و این اتفاق با شکایت هلال احمر در سال ۹۵ اتفاق افتاد؛ ماجرا چه بود؟ یاسین در ابتدا با انتصاب در سمت هیات مدیره‌ای راه ورود به شرکتی به نام رشد که زیر مجموعه هلال احمر است را پیدا کرد و کم کم پله‌های ترقی را  طی کرد تا به ریاست این شرکت رسید.

ماجرای شرکت رشد اما به سرعت گره خورد. شرکت دارویی رشد قرار بوده به عنوان واسطه تجهیزاتی به ارزش ۲ میلیون یورو را از یک شرکت خارجی خریداری کند و دلیل انتخاب رامین نیز داشتن تبعیت آلمانی وی بوده که در وارد کردن تجهیزات آلمانی می‌توانسته بسیار موثر واقع شود، اما ...


بیشتر بخوانید: آژیر پیری جمعیت خاموش می‌شود؟


ماجرای واردات شیر خشک آلوده و نابینایی و مرگ نوزادان !

پرونده یاسین رامین بیشتر با عنوان پرونده شیر خشک‌های آلوده شناخته شده و بسیاری مدعی شده اند که این شیر خشک‌ها باعث نابینایی و مرگ نوزادان متعددی شده است، ماجرایی که در شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. اما هم رامین و هم شاکی پرونده ارتباط این پرونده و آقای یاسین رامین با ماجرای پرونده شیر خشک‌های آلوده را رد کرده بود. بعد از دستگیری فرزند مشاور مطبوعاتی دولت احمدی نژاد در مرداد ۱۳۹۵ بود که عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت: "این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به‌لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است."

خانواده رامین هر نوع ارتباط بین پرونده او و ماجرای شیرخشک‌های آلوده را رد کرده‌اند. گفته می‌شود که یاسین رامین با هلال احمر دچار اختلاف حساب شده است. این شرکت را به نام خود منتقل کرده و حتی خودروی جگوار متعلق به شرکت را به دلیل این اختلاف حساب فروخته است. هر چه هست یاسین رامین در دادگاه به ۱۷ سال زندان محکوم شد و گذراندن دوران محکومیت خود را آغاز کرد.

رامین در اولین واکنش به رأی دادگاه تجدید نظر گفته بود که بار‌ها خواستار برگزاری علنی دادگاهش شدم، زیرا می‌خواستم برای همه کسانی که دچار سوءتفاهم شده بودند بگویم محتوای این پرونده ربطی به شیرخشک فاسد و اختلاس و حتی تخلف مالی ندارد! و در نهایت در اسفند ۹۵ بود که یاسین رامین پس از ۷ ماه زندان با قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی آزاد شد.

مهناز پزشک می شود!

یاسین رامین اما حتی بیش از آن که به عنوان پسر محمد علی رامین شناخته شود، به عنوان همسر مهناز افشار بازیگر مشهور سینمای ایران شناخته می‌شود. بازیگری که از سینمای تجاری ایران آغاز کرد و در بسیاری از فیلم‌های عامه پسند دهه‌های هفتاد و هشتاد خورشیدی به بازیگری پرداخت. شباهت او به یک خواننده ایرانی خارج از کشور و بازی در فیلم‌های عامه پسند او را به سرعت مشهور کرد. البته که مهناز افشار بعدها با کارگردانان بزرگ ایرانی هم همکاری کرد و در فیلم‌های مهمی نیز به ایفای نقش پرداخت. 

مهناز افشار مانند خیلی دیگر از بازیگران و سلبریتی‌های این روز‌ها در فضای مجازی هم فعالیت زیادی دارد و به کسب درآمد تبلیغاتی مشغول است. او در آذرماه سال ۹۷ با اظهار نظری درباره مصرف داروی به معنای نالوکسان سر و صدای زیادی را به پا کرد؛ ماجرا از آنجا آغاز شد که مهناز افشار در کلیپی به خانواده‌های مصرف‌کنندگان مواد توصیه کرد از این دارو برای بیمارانی که دچار اوردوز شده‌اند، استفاده کنند تا کسی به خاطر بیش مصرفی مواد، جانش را از دست ندهد. بعد از انتشار این کلیپ، سازمان غذا و دارو نسبت به این اظهارنظر واکنش تندی نشان داد.

كیانوش جهانپور، سخنگوی وقت سازمان غذا و دارو گفت كه نالوكسان دارویی است كه كاملاً باید با تجویز پزشك تهیه شود و هیچ داروخانه‌ای حق ندارد بدون نسخه پزشك این دارو را در اختیار قرار دهد. این دارویی است كه در اورژانس پیش‌بیمارستانی، اورژانس بیمارستانی، اتاق عمل و ریكاوری‌های اتاق عمل با تجویز پزشك و تحت نظر افراد آموزش‌دیده و متخصص و تحت مانیتورینگ استفاده می‌شود.

انتقاد جهانپور از مهناز افشار به همین جا ختم نشد او به سلبریتی‌ها و افرادی كه ممكن است در حوزه خودشان به شهرتی دست پیدا كرده باشند، توصیه كرد در مسائلی كه ربطی به آن‌ها ندارد، دخالت نكنند، به حرفه خودشان مشغول باشند و امر دارو و درمان را به اهل فن آن بسپارند و این تازه شروع انتقادها بود.

بعد از این اظهارنظر، هر روز مطالبی در رسانه‌ها و شبكه‌های اجتماعی در انتقاد از مهناز افشار منتشر می‌شد و بیشتر انتقادها هم حول این محور بود كه چرا یك سلبریتی باید در حوزه پزشكی دخالت كند و یك آمپول بسیار خطرناك را به مردم معرفی كند. كار به جایی رسید كه این بازیگر كلیپ دیگری منتشر كرد و توضیح داد كه آنچه گفته است پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت است و او از جانب خود اظهارنظری نكرده است.


بیشتر بخوانید: حکم اعدام محیط بان کرمانشاهی؛ داستان پیچیده‌ای که هشتگ شد!


ازدواج اول تهران، ازدواج دوم آلمان

یاسین رامین در سال ۹۳ یعنی دو سال پیش از اینکه اتهامات علیه او علنی شود با مهناز افشار ازدواج کرد و حدود یکسال بعد فرزند آنها به دنیا آمد؛ وقتی ماجرای کلاهبرداری و شکایت از یاسین رسانه‌ای شد، مهنار افشار در مقام دفاع از همسر وارد عمل شد و از آنجاییکه در شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی داشت، به ارتباط دستگیری یاسین با ماجرای شیر خشک‌های آلوده واکنش نشان داده و بار‌ها مدعی شده بود که دستگیری شوهرش ارتباطی با این ماجرا ندارد و به اختلافات مالی مرتبط است.

اما این دفاعیات خیلی دوام نداشت او در مهر ماه ۱۳۹۸ در پیامی اینستاگرامی از طلاق خود از شوهرش خبر داد در استوری خود در اینستاگرامش چنین نوشت: هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می‌گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونارو برای خودت و فرزندت قوی‌تر هم بکنی.

درگیری‌های مهناز افشار با کاربران در شبکه‌های مجازی بر سر ارتباط شوهرش اکنون سابقش با پرونده شیر خشک‌های آلوده باعث واکنش پدر شوهرش، محمد علی رامین، نیز شد که در توییتی نوشته بود: «سابقا پیغام داده بودم، اگر خانم افشار بخاطر ظلمی که به همسرشان شده، با همه چیز به لجاجت برخیزد، نه فقط مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه متقابلا یک مسئله ساده “اختلاف حساب با هلال احمر” را پیچیده و عنادآلوده‌تر هم خواهد کرد.

مهناز افشار در این سالها از ایران خارج شد. او در خارج از کشور دیگر نه به عنوان یک بازیگر که به عنوان یک سلبریتی در اینستاگرام و توئیتر به فعالیت مشغول بود. در همین سالها بود که افشار شروع به گرفتن مواضع سیاسی تندی علیه وضع موجود کرد. انتقادات او از وضعیت سیاسی کشور به سرعت در فضای مجازی وایرال می‌شد. افشار در همه این سالها ترجیح داده بود، حجابی نصفه و نیمه را هم رعایت کند. کاری که همه به آینده نگری این بازیگر نسبت می‌دادند. او با حفظ همین حجاب نصفه و نیمه سعی داشت که فرصت بازگشت به ایران و فعالیت در سینما را برای خود محفوظ نگه دارد. 

در تمام دو سال گذشته هم با اظهار نظرهای مستقیم و غیر مستقیم در توییتر و اینستاگرامش وانمود کرد که برنامه ای برای برگشت به زندگی قبلی ندارد تا اینکه خبر تبرئه شدن شوهر سابقش! رسانه ای شد و بعد از اعلام این خبر ورق برگشت و این بازیگر "کلاغ پر" در یک پیام توییتری نوشت: هفت سال شاهد حواشی‌هایی که برات ساخته شده بود و اصل پرونده ات بودم؛ و حالا مهم‌ترین چیز از دید خودم را میگم و آنهم غم و دردی بود که در این سال‌ها در سکوت تحمل کردی و صبوری و متانت رفتاری که در این سال‌ها و همه این اتفاقات داشتی و بهت تبریک میگم»

با این حال رونمایی از عکس بدون حجاب مهناز افشار و یاسین رامین در کنار هم در روز ولنتاین! خبر از بازگشت آن دو به زندگی مشترک آن هم در خارج از ایران می‌داد. یاسین رامین تبرئه شده است و به خارج از ایران رفته است. خانم افشار در عکس عاشقانه روز ولنتاین حجاب نصفه و نیمه را کنار گذاشته و بدون حجاب در کنار همسر بازیافته ظاهر شده است. این یعنی خبری از بازگشت به ایران نیست. 

برخی مدعی هستند که مهناز افشار با جدایی از یاسین رامین مبلغ کلانی از اموال او را به عنوان مهریه دریافت کرده است و سپس از ایران خارج شده است. او با این کار بخش مهمی از اموال یاسین رامین را از مصادره محفوظ نگاه داشته است. تایید صحت چنین ادعایی برای ما ممکن نیست. اما فرضیه‌ای است که این روزها در فضای رسانه‌ای ایران به شدت مطرح است. 

خواهرشوهر وارد می‌شود!

جالب است بدانید که در همین کش و قوس پرونده یاسین که خیلی ها هنوز نمی دانند چرا علیرغم چنین پرونده سنگین و محکومیتی او به راحتی تبرئه و از کشور خارج می شود، عکس های صفحه ایسنتاگرامی دست به دست می شود که گرداننده آن کسی نیست جز خواهر یاسین که خود را به عنوان طراح لباس معرفی می کند. انتشار این عکس ها کافی بود که ماجرای یاسین سه ماه بعد از تبرئه شدنش دوباره جنجالی و حمله به خانواده رامین از سر گرفته شود. صالحه رامین در صفحه اینستاگرام خود به کار مدلینگ و طراحی لباس مشغول است. با ظاهری که کیلومترها با دیدگاه‌های پدرش فاصله دارد. 

این سوال که دختر جوان محمد علی رامین چگونه توانسته است در  خارج از ایران برای خود چنین جایگاهی مهیا کند هم این روزها از موضوعات مورد بحث در فضای مجازی است.  هر چند دختر محمدعلی خود را تافته جدا بافته خانواده رامین می داند و رسیدن به چنین جایگاه و شرایطی را مدیون پدر خود نمی داند اما این صحبت ها و اظهار نظرها چیزی از حجم انتقادها علیه او و  خانواده اش کم نکرده است. 

مهناز افشار و خانواده رامین؛ خانواده نمونه ایرانی!

این روزها مهناز افشار و خانواده رامین به یک خانواده نمونه ایرانی بدل شده‌اند. نمادی از وضعیت بالاترین اقشار در جامعه ایران. پدر یک اصولگرای رادیکال و یک مدیر انقلابی بازنشسته است. کسی که در حوزه خود به رادیکالیسم و برخوردهای تند شهره بوده است. او با همه تندروی سیاسی اما در خانواده یک پدر مهربان و دموکرات بوده است. پسرش یاسین رامین قطعا مراتب ترقی را نه با توجه به جایگاه پدر که با تکیه بر شایستگی خود طی کرده است. درست است که او در جوانی مدیر یک شرکت وابسته به حکومت شده اما این امر ربطی به جایگاه خانوادگی او نداشته است. این جوان موفق با بازیگر و سلبریتی مهم سینمای ایران ازدواج کرده است. بازیگری که از فیلم‌های زرد شروع کرد و در سینمای ایران ترقی کرد و در نهایت به اوج قله شهرت و ثروت رسید. 

ازدواج عاشقانه این دو نفر خیلی زود به یک مشکل مهم برخورد کرد. یاسین راهی زندان شد و مهناز با دختر کوچکش روانه آلمان. مهناز مانند یک سلبریتی مسئول به شدت نسبت به اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران منتقد بود و با  اظهارنظرهای تند در فضای مجازی این انتقادات را بیان کرد. در عین حال با حفظ نیمچه حجابی درهای بازگشت را برای خودش باز نگه داشت. 

زندگی بعد از مدت زمانی شیرین شد. یاسین این مدیر جوان از اتهاماتش تبرئه شد. مهناز این سلبریتی مسئول در روز ولنتاین به عشق سابقش بازگشت. حجاب را هم رها کرد تا هم مخالفت سیاسی خود را نشان داده باشد و هم اعلام کرده باشد که دیگر خبری از بازگشت به ایران نیست. 

این وسط خواهرشوهر  هم فعلا نقش جوان یاغی و  البته رو به ترقی خانواده را دارد که بدون وابستگی به پدر و بدون توجه به گرایشات ایدئولوژیک او و با تکیه بر تلاش و کوشش خودش پله‎های ترقی را در خارج از ایران پیموده است. 

همه چیز خیلی هم زیباست، مثل وضعیت امروز ما...

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
خانواده نمونه ایرانی نه!!!
بلکه بیماران روانی نمونه و ممتاز ایرانی الاصل با نشاط!!!!!!!!!!!!!!!!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی