تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
سرمربی باریج اسانس از قهرمانی شاگردانش در لیگ ۱۴۰۰ می‌گوید

پخش زنده اینترنتی والیبال زنان تاثیر زیادی داشت

شعبان خمسه، سرمربی تیم والیبال باریج اسانس گفت: این دوره به لحاظ فنی واقعا لیگ با‌کیفیتی داشتیم. شاید یکی از دلایلی که موجب افزایش چشمگیر کیفیت رقابت‌ها شد، پخش زنده اینترنتی مسابقات از طریق شبکه اجتماعی آپارات بود. تا به الان هیچ وقت نشده بود که لیگ والیبال زنان را پخش کنند.

کد خبر: ۱۲۲۳۷۶
۱۰:۲۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

پخش زنده اینترنتی والیبال زنان تاثیر زیادی داشت

دیدارنیوز: بیست‌و‌یکمین دوره لیگ والیبال زنان باشگاه‌های کشور فینالی تماشایی داشت. دو تیم سایپا و باریج اسانس در حالی برگزار‌کننده این دیدار حساس بودند که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند نماینده خودروسازان فاتح این جام شود.

مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات، اما آن‌چنان در برابر تیم نوظهور کاشانی غافلگیر شد که نتیجه را سه بر یک واگذار کرد. باریج اسانس ست‌های اول، دوم و چهارم این بازی را با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۲۰ برد و سایپا تنها در ست سوم ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید. قهرمانی باریج اسانس کاشان در لیگ ۱۴۰۰ در حالی به دست آمد که این تیم دومین حضورش را در لیگ برتر والیبال بانوان ایران پشت سر می‌گذاشت.

باریجی‌ها پیش‌از‌این و برای نخستین بار در لیگ ۱۳۹۸، شرکت کرده بودند که به عنوان سومی رسیدند. نکته درخور‌توجه دیگر اینکه آن‌ها این دو عنوان ارزشمند را با هدایت فاطمه شعبان خمسه به دست آوردند.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال بانوان که همواره از چهره‌های جوان و شناخته‌شده این رشته به حساب می‌آید و چند سالی می‌شود که به عرصه مربیگری ورود کرده است. شعبان خمسه درباره قهرمانی تیمش به «شرق» می‌گوید: «خوشحالیم که در دومین تجربه حضورمان در لیگ برتر توانستیم روی سکو باشیم. باریج اسانس واقعا حمایت همه‌جانبه‌ای از ما داشت که توانستیم به این مهم برسیم. با وجود اینکه سالن اختصاصی برای تمرینات زنان نداشت؛ اما به طور کامل امکانات را برای‌مان در مجموعه ورزشی هفت مهر کاشان فراهم کرد تا هیچ دغدغه‌ای نداشته باشیم. صبح و بعدازظهر در هر ساعتی که می‌خواستیم می‌رفتیم و تمرین می‌کردیم. درمورد بحث خوابگاه و تغذیه هم همه چیز عالی و در حد حرفه‌ای بود. باریج اسانس اولین بار سال ۹۸، پیش از اینکه کرونا بیاید، آمادگی‌اش را برای تیم‌داری در لیگ والیبال بانوان اعلام کرد. ما آن موقع تیم جوانی را بستیم و بازی‌های خوبی را هم تا قبل از مرحله پلی‌آف انجام دادیم؛ اما متأسفانه با آمدن پیک مرگ‌بار کرونا همه بازی‌ها لغو شد و عنوان سومی نصیب‌مان شد. اگر این شرایط نبود مطمئنا این توانایی را داشتیم که به فینال برسیم. امسال هدف‌گذاری مسئولان باریج اسانس این بود که تیم باتجربه‌تری ببندیم و هدفمان کسب عنوان قهرمانی باشد. اگرچه سعی کردیم از باتجربه‌ها استفاده کنیم؛ اما باز هم بخش عمده‌ای از ترکیب تیم را بازیکنانی تشکیل دادند که متولدان ۷۹ و ۸۰ بودند».

قهرمانی تیم والیبال باریج اسانس کاشان در لیگ والیبال زنان پنجشنبه‌شب بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی داشت؛ چراکه دیدار فینال به صورت زنده از شبکه اینترنتی آپارات پخش شد. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در دوره سومین مدیریت خود در این فدراسیون، اهمیت ویژه به امور والیبال بانوان را در اولویت‌های کار خود قرار داده است. به طوری که تفاهم‌نامه‌ای را با شبکه آپارات انجام داد تا رقابت‌های لیگ ۱۴۰۰ به طور مستقیم پوشش تلویزیونی داده شود.

سرمربی تیم والیبال باریج اسانس ادامه می‌دهد: «این دوره به لحاظ فنی واقعا لیگ با‌کیفیتی داشتیم. شاید یکی از دلایلی که موجب افزایش چشمگیر کیفیت رقابت‌ها شد، پخش زنده اینترنتی مسابقات از طریق شبکه اجتماعی آپارات بود. تا به الان هیچ وقت نشده بود که لیگ والیبال زنان را پخش کنند. این اتفاق باعث شده تا اسپانسر‌های مالی تیم‌های دیگر هم متوجه شوند که والیبال زنان چقدر نسبت به گذشته پویا‌تر شده است. امیدوارم که سال آینده شاهد حمایت مالی بیشتری از اسپانسر‌ها باشیم. هرچند که هنوز هم در مقایسه با مردان فاصله زیادی داریم. با وجود اینکه امسال به طور کل لیگ بهتری نسبت به دوره‌های قبل داشتیم؛ اما باز هم مبلغ قرارداد‌ها خیلی پایین و ناچیز است. سقف قرارداد‌ها در لیگ والیبال بانوان این دوره ۱۵۰ میلیون تومان بود. این رقم برای بازیکنانی که باید شش ماه از سال را درگیر مسابقه و تمرین باشند، واقعا کم است. آن هم در شرایطی که بچه‌ها شغل دومی ندارند. آن تعداد نفرات محدودی هم که شاغل هستند، آن‌قدر پرمشغله می‌شوند که نمی‌توانند به طور کامل روی مسابقات تمرکز داشته باشند. این اتفاق باعث می‌شود تا از شرایط حرفه‌ای فاصله بگیرند».

باریج اسانس بعد از قهرمانی در لیگ ۱۴۰۰ حالا باید به‌عنوان نماینده ایران آماده حضور در جام باشگاه‌های آسیا شود. شعبان خمسه در‌این‌باره توضیح می‌دهد: «رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در سال ۲۰۲۲ از چهارم تا یازدهم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد. هنوز اینکه چه تعداد تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، مشخص نیست. امسال، چون کرونا بود و بعضی از تیم‌ها تمایلی برای شرکت در آن نداشتند، سه کشور در این جام شرکت کرد و هر کشور هم دو تیم داشت. با توجه به این موضوع منتظریم تا دستورالعمل را برایمان ارسال کنند؛ اما شرایط هرچه باشد تمرینات‌مان را با قدرت و انگیزه انجام می‌دهیم تا نماینده شایسته‌ای برای ایران باشیم. بهترین عنوانی که والیبال زنان ایران در جام باشگاه‌های آسیا به دست آورده، رتبه چهارمی است که تیم سایپا کسب کرد. به هر حال ما هم تمام تلاشمان باید این باشد که حداقل این رتبه را حفظ کنیم. هرچند که اگر تیم‌های چین، ژاپن و کره وارد این میدان شوند، کار دشواری است. همه می‌دانند که قدرت والیبال زنان دنیا دست کشور‌های شرق آسیاست».

از دیگر اتفاقات درخورتوجه این روز‌های والیبال بانوان کشور انتخاب الکساندرا کمپدلی، به‌عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان است. هرچند که نظارت بر تیم‌های ملی پایه هم به او محول شده است. الکساندرا نیز پنجشنبه‌شب گذشته از نزدیک تماشاچی دیدار فینال بین باریج اسانس و سایپا بود.

شعبان خمسه با اشاره به این موضوع گفت: «خیلی خوشحالیم که فدراسیون والیبال یکی از مربیان باتجربه دنیا را برای زنان استخدام کرده است. به هر حال هرچه باشد رزومه مربیان زن خارجی از مربیان داخلی ایران قوی‌تر است؛ چراکه آن‌ها زمینه بیشتری برای پیشرفت‌کردن داشتند. الکساندرا به محض اینکه به ایران آمد و قراردادش را بست به سالن مسابقات آمد تا لیگ را ببیند. او در دیدار فینال، هم به سالن آمد. امیدوارم که ایشان بتواند به رشد تیم‌های پایه زنان کمک کند و شاهد تحولی در این زمینه باشیم. هرچند که وظیفه اصلی‌اش سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان است. از طرفی حضور مربی خارجی به بازیکنان این انگیزه را می‌دهد که توانایی‌های‌شان را کامل به نمایش بگذارند. به هر حال با آمدن گزینه خارجی این ذهنیت بین بازیکنان به وجود می‌آید که همه به یک چشم دیده می‌شوند».

در ۲۱ دوره گذشته لیگ برتر زنان ایران، ۹ تیم در سکوی نخست ایستادند و با قهرمانی باریج اسانس کاشان این آمار دو‌رقمی شد و به عدد ۱۰ رسید. ذوب‌آهن به‌عنوان پرافتخارترین تیم این مسابقات تا به الان شش بار جام قهرمانی را بالای سر برده، تیم همای تهران با سه قهرمانی در رده دوم قرار دارد. تیم‌های دانشگاه آزاد، گیتی‌پسند، گاز تهران، سایپا و باریج اسانس هر‌کدام دو مرتبه فاتح لیگ والیبال بانوان شدند. تیم‌های پرسپولیس، بانک سرمایه و پیکان هم یک بار سکوی اول را به دست آوردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی