تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

منندز: عدم توافق، بهتر از توافق بد با ایران است

سناتور دموکرات آمریکایی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا بر مخالفت خود با احیای برجام تأکید کرده و گفت که به اعتقاد وی، عدم توافق با ایران بهتر از یک توافق بد است.

کد خبر: ۱۲۲۳۶۲
۰۹:۴۳ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

منندز: عدم توافق، بهتر از توافق بد با ایران است

دیدارنیوز: سناتور دموکرات آمریکایی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا بر مخالفت خود با احیای برجام تأکید کرد.

«باب منندز» سناتور دموکرات آمریکایی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا بر مخالفت خود با احیای برجام تأکید کرده و گفت که به اعتقاد وی، عدم توافق با ایران بهتر از یک توافق بد است.

وی که با حامیان «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» صحبت می‌کرد، با ابراز امیدواری نسبت به عدم احیای برجام، گفت که چنانچه مذاکرات وین به توافق منجر نشود، متحدان اروپایی آمریکا که شاهد تلاش‌ها برای احیای توافق و عدم تمکین ایران بوده‌اند، به اجرای تحریم‌ها علیه این کشور تشویق می‌شوند.

این مقام آمریکایی پیش از این نیز با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها افزود که باید برای مقابله با رویکرد‌های ایران، به وضوح از تهدید معتبر نظامی سخن گفت و صرفا به بیان این‌که تمامی گزینه‌ها روی میز است، اکتفا نکرد.

وی با بیان این‌که در سال ۲۰۱۵ میلادی و در دوره «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز با توافق هسته‌ای با ایران مخالف بود، طی مواضعی بی اساس، از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور به عنوان «تهدیدی واقعی» یاد کرد.

این سناتور آمریکایی در عین حال از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای خروج از برجام به عنوان «رویکردی فاجعه‌بار» یاد کرد.

منندز گفت که اکنون باید از موافقان احیای برجام پرسید که به دنبال نجات چه چیزی هستند.

وی طی اقدامی نمایشی در صحن سنا با نشان یک تابلو و تکرار برخی ادعا‌ها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفته بود که کارشناسان تأکید دارند که ایران اگر قصد ساخت سلاح هسته‌ای را داشته باشد، با فراهم کردن مواد مورد نیاز، اکنون کمتر از سه تا چهار هفته فاصله دارد. پس از آن، ایران اگر بخواهد می‌تواند در مدت زمان حدود چهار ماه مواد لازم برای ساخت بمب دوم را تولید کند.

منندز افزود که به همراه «لیندزی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه، طرح سوخت بانک منطقه‌ای را برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی ارائه کرده است. در قالب این طرح، کشور‌های منطقه می‌توانند سوخت هسته‌ای مورد نیاز خود را از این بانک تهیه کنند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی