تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...

لاوروف: از آمادگی غرب برای کاهش خطرات نظامی در اروپا استقبال می‌کنیم

روسیه اعلام کرد آمادگی ناتو و آمریکا را برای بررسی اقداماتی در راستای کاهش خطرات نظامی در اروپا نشانه‌ای مثبت می‌بیند و از آن استقبال می‌کند.

کد خبر: ۱۲۲۲۵۰
۱۵:۴۶ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

لاوروف: از آمادگی غرب برای کاهش خطرات نظامی در اروپا استقبال می‌کنیم

دیدارنیوز: وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، مسکو آمادگی ناتو و آمریکا را برای بررسی اقداماتی در راستای کاهش خطرات نظامی در اروپا در چارچوب مذاکرلت پیرامون ضمانت‌های امنیتی به عنوان یک "نشانه مثبت" مدنظر دارد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که مسکو برای دستیابی به چنین توافق‌هایی چندین سال است که پیشنهاد داده است.

لاوروف همچنین افزود: حالا غرب تمامی این جنبه‌های امنیتی را در پاسخ‌هایی که ما دریافت کردیم، عنوان و آمادگی لازم را برای انجام چنین گفت‌وگویی اعلام کرده است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما این نشانه مثبت را مدنظر قرار می‌دهیم و آماده چنین گفت‌وگویی هستیم، اما چنین آمادگی برای مذاکره به هیچ وجه نباید به ضرر روشن شدن مسائل اساسی موضع ما باشد که به لزوم توقف پیشروی ناتو به شرق مربوط است.

لاوروف همچنین درخواست‌های مطرح شده از سوی غرب برای تایید عقب‌نشینی نیرو‌های روسی از پایگاه‌های این کشور پس از انجام مانور‌های نظامی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: ما هر کاری که در قلمرو خود انجام می‌دهیم، غرب خود را محق می‌داند که به ما بگوید چگونه باید رفتار کنیم و این صرفا رفتاری نامناسب است.

این دیپلمات ارشد روس همچنین گفت، مسکو ممکن است قانونی را برای ارائه تحریم‌های احتمالی علیه کمپانی‌ها و اشخاص حقیقی انگلیسی و در واکنش به قانون مشابه علیه کمپانی‌های روسی در انگلیس وضع کند.

وی افزود: ما آگاه هستیم که لندن تا چه حد نقش یک محرک را در روابط با روسیه و غرب ایفا کرده یا مایل است چنین رویکردی داشته باشد. امیدوارم که سایر کشور‌های غربی بازیگران مسئولیت پذیرتری باشند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: روسیه ناتو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی