تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

فردا در فدراسیون فوتبال؛ نمایش دموکراسی بعد از یک هفته جنگ!

در حالی که صف‌آرایی مخالفان و موافقان عزل رئیس فدراسون فوتبال به اوج رسیده، فردا قرار است در یک جلسه رودررو عزیزی خادم و اعضای هیأت رئیسه به تصمیم مهمی برسند.

کد خبر: ۱۲۲۲۰۰
۱۲:۵۰ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

فردا در فدراسیون فوتبال؛ نمایش دموکراسی بعد از یک هفته جنگ!

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: صبح فردا در فدراسیون فوتبال جلسه مهمی برگزار می‌شود که قرار است در آن اعضای هیأت رئیسه و رئیس فدراسیون بعد از چند روز جنگ نهان و آشکار روبروی هم بنشینند و بر اساس پروتکل‌های مرسوم در جلسات کار را پیش ببرند. از آن روز کذایی که ناگهان نامه‌ای از سوی 5 عضو هیأت رئیسه منتشر شد و درخواست آنها برای تشکیل جلسه روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت، تا امروز جنگ شدیدی بین دو طرف اتفاق افتاده و رسانه‌ها نیز خواسته یا ناخواسته بر آتش این ماجرا دمیده‌اند.

به هر حال نمی‌توان به واکنش رسانه‌ها نسبت به این مسئله خرده گرفت چرا که به هر حال از جمله مسائل مبنایی فوتبال در ایران است اما آنچه که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده، صف‌آرایی برخی از رسانه‌ها نسبت به هم و قرار گرفتن برخی از آنها در متن درگیری به وجود آمده است. به هر صورت برخی از رسانه‌ها که سیم‌شان به بعضی منابع قدرت نیز وصل است در این فقره به شدت تبدیل به آتشبار جناح مخالف رئیس فدراسیون شده‌اند و برخی نیز عصبانیت و خشمی را چاشنی مطالب و اخبار خود کرده‌اند که به نظر غیرعادی و غیرضروری می‌آید.

با این حال اتفاقی که فردا قرار است بیفتد از جنبه تاریخی در فوتبال ایران یک اتفاق تازه و جدید است و تا به حال پیش نیامده که برخی ارکان فدراسیون فوتبال در تکاپوی عزل رئیس باشند. به هر صورت این جلسه مهم یک اتفاق قانونی و برخاسته از آیین‌نامه اجرایی و اساس‌نامه فدراسیون فوتبال است و صورت غیرقانونی ندارد، اما ماجراهایی که بین افراد و ارکان اداره‌کننده فدراسیون در این فقره رخ داده، شاید مخصوص به فرهنگ جاری اداره مملکت در ایران باشد.

دو طرف ماجرا یعنی اعضای معترض هیأت رئیسه و شخص رئیس فدراسیون در این چند روز سعی کرده‌اند حامیان خود را بسیج کنند تا پیش از تشکیل جلسه دست بالا را داشته باشند. اخبار و اتفاقات روزهای اخیر نیز نشان می‌دهد که رسانه‌ها تا چه اندازه این رویارویی را علنی کرده‌اند و تلاش بر این بوده که به نوعی افکار عمومی نیز درگیر این ماجرای درون‌سازمانی شود.

با این احوال فردا همه این مناقشات باید در قالب یک جلسه رودررو و به یک شیوه دموکراتیک و متمدنانه ظهور و بروز پیدا کند و مشخص شود که سنبه کدام طرف زور بیشتری دارد. در این جلسه نماینده افکار عمومی حتی یک کرسی نخواهد داشت و نمی‌تواند رأی بدهد اما به هر حال برآیند کلی اذهان عمومی در این جلسه نقش خود را بازی خواهد کرد و به همین خاطر هم هست که فشارهای رسانه‌ای همچنان با تمام قدرت تا فردا ادامه خواهد داشت.

فردا در فدراسیون فوتبال مشق و تمرین مهمی در حوزه دموکراسی و اداره امور از طریق روش‌های مرسوم و استفاده از خرد و تصمیم جمعی صورت می‌گیرد و همانطور که عزیزی خادم گفته آزمون مهمی پیش روی افراد قرار خواهد داشت. کاش گره‌ای را که می‌توان آن را با دست باز کرد، به دندان نسپارند.

به هر حال هر دو طرف ماجرا انسان‌هایی هستند که هیچ یک کامل و بی‌عیب نیستند و حتما خطاهایی هم دارند. این وسط فوتبال و منافع عمومی آن نباید قربانی مصالح و منافع افراد شود.

      

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی