تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

اعزام هواپیما‌های مجهز به موشک مافوق صوت روسیه به پایگاه حمیمیم

روسیه جنگنده‌های مدل MiG-۳۱ K تجهیز شده به موشک‌های مافوق صوت Kinzhal و همچنین چند فروند بمب افکن راهبردی توپولف Tu-۲۲ M را در پایگاه هوایی خود در سوریه با هدف شرکت در رزمایش‌های دریایی مستقر کرده است.

کد خبر: ۱۲۲۱۷۳
۱۱:۲۴ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

اعزام هواپیما‌های مجهز به موشک مافوق صوت روسیه به پایگاه حمیمیم

دیدارنیوز: خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش کرد، مسکو جنگنده‌های مدل MiG-۳۱ K تجهیز شده به موشک‌های مافوق صوت Kinzhal و همچنین چند فروند بمب افکن راهبردی توپولف Tu-۲۲ M را در پایگاه هوایی خود در سوریه با هدف شرکت در رزمایش‌های دریایی مستقر کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این هواپیما‌ها که به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه اعزام شده‌اند، قرار است در مانور‌هایی در شرق دریای مدیترانه شرکت کنند؛ مانور‌هایی که در راستای افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه در بحبوحه مناقشه این کشور با غرب بر سر اوکراین و امنیت در اروپا، برگزار خواهند شد.

مسکو در ۲۰ ژانویه اعلام کرد که نیروی دریایی روسیه مجموعه‌ای از مانور‌ها را با شرکت تمامی ناوگان‌هایش از اقیانوس آرام گرفته تا اقیانوس اطلس و با به کارگیری ۱۰۰۰۰ سرباز، ۱۴۰ کشتی جنگی و ده‌ها فروند هواپیما برگزار خواهد کرد.

دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از زمانی که روسیه کمپین حملات هوایی خود را در سوریه در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد، متحد سرسخت مسکو بوده است. روسیه علاوه بر پایگاه هوایی حمیمیم، تاسیسات دریایی طرطوس را نیز در سوریه کنترل می‌کند.

راب لی، تحلیلگر نظامی در انستیتوی تحقیقات سیاست خارجی مستقر در آمریکا، گفت که روسیه سال گذشته میلادی پس از گسترش دادن باند فرودگاه در این پایگاه برای مدیریت و جابجایی چنین هواپیماهایی، برای اولین بار جت‌های جنگنده مجهز به موشک‌های Kinzhal خود را اعزام کرد.

او گفت استقرار این ادوات به حضور نظامی فزاینده روسیه در خاورمیانه و توانایی این کشور برای عملیات در مناطق مختلف و قدرت نمایی اشاره دارد.

رسانه‌های روسیه گزارش داده‌اند، موشک مافوق صوت Kinzhal می‌تواند اهدافی را تا فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری (۱۲۴۳ مایلی) مورد اصابت قرار دهد. این یکی از چندین سلاح استراتژیک است که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مارس ۲۰۱۸ رونمایی شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: روسیه سوریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی