تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

پنتاگون از چه راهی به اوکراین «سلاح» می‌فرستد؟

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، لوید آستین، وزیر دفاع این کشور گزینه مسیر‌های زمینی را به انتقال هوایی کمک مهلک به اوکراین، در صورت حمله روسیه، ترجیح می‌دهد.

کد خبر: ۱۲۲۱۶۸
۱۱:۱۲ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

پنتاگون از چه راهی به اوکراین «سلاح» می‌فرستد؟

دیدارنیوز: پنتاگون در حال بررسی ارسال کمک نظامی به اوکراین از طریق زمینی است تا در صورت حمله روسیه، به کی‌یف در مقاومتی داخلی کمک کند.

به نقل از وب‌سایت روزنامه هیل، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، لوید آستین، وزیر دفاع این کشور گزینه مسیر‌های زمینی را به انتقال هوایی کمک مهلک به اوکراین، در صورت حمله روسیه، ترجیح می‌دهد.

پنتاگون هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

احتمالا آستین در دیدار پیش روی خود با رهبران ناتو در بروکسل، این مسئله را مطرح خواهد کرد. او همچنین به بلژیک، لهستان و لیتوانی خواهد رفت تا با مقامات ارشد نظامی و دولتی دیدار کرده و همچنین در کنفرانس وزرای خارجه ناتو شرکت کند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که در سال گذشته تجهیزاتی نظامی به ارزش تقریبا ۶۵۰ میلیون دلار به کی‌یف داده، تحت فشار زیادی برای تسریع حمایت امنیتی از اوکراین است، این در حالیست که روسیه ۱۳۰ هزار تن از نیروهایش را در مرز اوکراین مستقر کرده است.

اخیراً، دولت آمریکا ارسال یک بسته ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرده است که شامل "موشک‌های ضد تانک جاولین، سایر سیستم‌های ضد زره، نارنجک‌انداز، مهمات و تجهیزات غیر مهلکی است که برای مدافعان خط مقدم اوکراین، ضروری هستند."

آمریکا همچمنین به کشور‌های حوزه بالتیک از جمله لیتوانی، لتونی و استونی اجازه داده است تا موشک‌های ضدزره و ضدهوایی ساخت آمریکا را به کی‌یف بدهند.

علاوه بر این، پنتاگون به ۶۰۰۰ نیروی آمریکایی دستور داده است تا به لهستان، آلمان و رومانی اعزام شده یا در آن‌ها جابه‌جا شوند تا به متحدان ناتو در واکنش به تهاجم ادعایی روسیه که طبق هشدار مقامات، ممکن است "همین روزها" اتفاق بیافتد، کمک کنند.

تنش‌ها بر سر حمله احتمالی روسیه به حدی رسیده است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که "به دلیل شتاب چشمگیر در افزایش نیرو‌های روسیه" واشنگتن سفارت خود را در کی‌یف بسته و موقتاً عملیات خود را به لویو منتقل می‌کند. بلینکن تاکید کرد که مقامات آمریکا در ارتباط نزدیک با دولت اوکراین قرار داشته و به تلاش‌های شدید دیپلماتیک برای تنش‌زدایی از این بحران ادامه می‌دهند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی