تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

آمادگی متحدان آمریکا برای مقابله با حملات سایبری روسیه

پس از افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین و هک شدن وزارت دفاع و دو بانک اوکراینی، ایالات متحده و متحدانش برای واکنش به حملات سایبری روسیه آماده می‌شوند.

کد خبر: ۱۲۲۱۵۱
۱۰:۰۸ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

آمادگی متحدان آمریکا برای مقابله با حملات سایبری روسیه

دیدارنیوز: مقام‌های آمریکا و اروپا اعلام کردند، ایالات متحده و متحدانش برای واکنش به حملات سایبری روسیه در میانه افزایش تنش‌ها بر سر اوکراین آماده شده و یکسری اقدامات تلافی جویانه یا تحریمی را بر اساس نوع حمله سایبری مدنظر دارند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه اوکراین گزارش داد وزارت دفاع و دو بانک این کشور هک شده‌اند، به خبرنگاران گفت که واشنگتن از نزدیک با متحدانش در ناتو و سایر شرکای منطقه‌ای به منظور تعمیم و گسترش امور دفاعی علیه تهدید‌ها در فضای مجازی همکاری دارد.

مقام‌های آمریکایی و اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: واکنش به این حملات سایبری که کارشناسان امنیت غربی گمان دارند از سوی روسیه صورت گرفته، مشخص نشده‌اند.

یکی از مقام‌های آمریکایی نیز گفت: بایدن گفته که ما به اقدامات روسیه حتی اگر تهاجم نظامی نباشد، پاسخ می‌دهیم. اما این واکنش به میزان و مقیاس حملات سایبری بستگی دارد.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی نیز گفت، حملات سایبری استراتژی روسیه هستند و از سوی مسکو در گذشته نیز برای تقابل نظامی با گرجستان و اوکراین مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این مقام با تاکید بر تصمیم غربی‌ها برای استفاده از اقدامات هماهنگ برای پاسخگویی مسکو در قبال حملات سایبری و سایر رفتار‌های نادرست گفت: این بخشی از کتاب بازی آن‌ها است.

به گفته این منابع، در حالیکه مقام‌های آمریکایی، اروپایی و کانادایی بسته دقیقی از تحریم‌ها را در صورت حمله نیرو‌های روسیه به اوکراین تنظیم کرده‌اند، هیچ برنامه دقیق مشابهی برای نحوه واکنش به حملات سایبری وجود ندارد.

مقام‌های اروپایی و آمریکایی همچنین می‌گویند، این وضعیت تا حدی به این دلیل است که تعیین دقیق اینکه چه کسی مسئول این حملات بوده، زمان می‌برد به ویژه آنکه حملات صورت گرفته از نوع DDOS است. با این حال، هرگونه حمله مخرب‌تر و تهاجمی‌تر از سوی روسیه احتمالا با واکنش شدیدتر و جدی تری روبرو می‌شود. برخی از کشورها، چون فرانسه ترجیح می‌دهند تا به صورت علنی از مقصر دانستن حملات سایبری اجتناب کنند.

دو تن از مقام‌های اروپایی و آمریکایی نیز گفتند، بسیاری از روس‌ها بابت حملات سایبری گذشته در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

یکی از مسئولان اروپایی نیز گفت، مذاکرات بین طرف‌های آمریکایی و اروپایی در هفته‌های اخیر بیشتر بر تنظیم دقیق تحریم‌هایی که در صورت تهاجم فیزیکی اعمال می‌شوند و تاثیر آن بر روسیه و کشور‌هایی که تحریم وضع می‌کنند، به جای ارائه فهرستی از گزینه‌ها برای حملات سایبری متمرکز بوده است. یک نقشه راه دقیق در صورت بروز حمله سایبری وجود ندارد، چون به جنبه‌های یک حمله بستگی دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی