تیتر امروز

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
لطفا بی‌خیال مردم شهیدپرور بشوید!

لازم نيست مجيدی از كسی عذرخواهی كند

یک نفر نیست به این‌ها بگوید مردم شهیدپرور اصفهان اصلا اهمیتی نمی‌دهند فرهاد مجیدی یا هر مربی دیگر لیگ برتری چه گفته. همان‌طورکه به خیلی چیز‌های دیگر اهمیتی نمی‌دهند، اما بعضی‌ها مدام در حال گذاشتن حرف در دهان این بندگان خدا هستند.

کد خبر: ۱۲۲۱۳۳
۰۹:۰۵ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

لازم نيست مجيدی از كسی عذرخواهی كند

دیدارنیوز: بعضی واژه‌های بزرگ این روز‌ها معنای خودشان را از دست داده‌اند. از بس که به مبتذل‌ترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از بس که مصادره شده‌اند. این هم اتفاقی نیست. عده‌ای عامدانه و آگاهانه ارزش کلمات را تقلیل دادند. تقلیل دادند و کوچک کردند تا بتوانند هرجا دل‌شان خواست، با ربط و بی‌ربط، خرج کنند.

چه کسی فکرش را می‌کرد به جایی برسیم که یک باشگاه فوتبال به خاطر یک شوخی ساده فوتبالی، یا حتی شوخی هم نه، یک نقل‌قول معمولی بنویسد این «توهینی آشکار به مردم شریف و شهیدپرور اصفهان» بوده؟ واقعا کجا با این عجله؟ این باشگاه در ادامه نوشته «امید به اینکه باشگاه‌های بزرگی مانند استقلال با هوادارانی محترم، من‌بعد علاوه بر بحث فنی، با نام‌هایی در حد و اندازه استقلال و با اخلاق عجین باشد. مرور تاریخ نشان می‌دهد رابطه دو باشگاه بزرگ ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران، بر پایه دوستی و جوانمردی بوده و با این سخنان خدشه‌دار نخواهد شد» و در انتها تاکید کرده «ولی لازم است آقای فرهاد مجیدی از مردم اصفهان و هواداران عزیز ذوب‌آهن عذرخواهی کند.»

باز هواداران ذوب‌آهن را می‌شود یک کاری کرد ولی مردم عزیز اصفهان دیگر چه صیغه‌ای است؟ پیش از این هم چندین بار چنین رویکردی در فوتبال ایران دیده شده بود. مثلا انتقاد از تیم تراکتور و چند نفر از هوادارانش می‌شد توهین به مردم تبریز و از آن بدتر تمام آذری‌زبان‌ها. اعتراض به یک تیم خراسانی می‌شد حمله به مردم مشهد. اظهارنظر در مورد تیم‌های گیلان و مازندران هم مصداق بی‌احترامی به شمالی‌ها محسوب می‌شد. یک روز کلمه مردم حرمت داشت. بار معنایی این کلمه را یک تریلی نمی‌توانست بکشد. خانواده شهید و مردم شهیدپرور لغلغه زبان نبود و فرت و فرت روی تابلو‌های ورودی شهر‌ها درج نمی‌شد. معنا داشت. یک عالمه حماسه پشتش بود. خون پشتش بود. تاریخ را به دنبال خودش می‌کشید. تا اینکه این وسط یک عده آمدند و سر هر چیزی «مردم مردم» کردند. کنتور هم که نمی‌انداخت. هر اتفاقی افتاد پای خانواده‌های شهدا و مردم شهیدپرور را کشیدند وسط.

کنسرت رفتیم، گفتند‌ای وای! جواب مردم شهیدپرور را چه کسی بدهد؟ چهار تا دختر سوار دوچرخه شدند، گفتند وا اسفا! دل خانواده شهدا خون شد! چپ رفتیم گفتند مردم مخالفند. راست آمدیم، گفتند با درخواست‌های مکرر مردم... حالا امروز به جایی رسیدیم که یک باشگاه برمی‌دارد چنین بیانیه‌ای می‌نویسد و مردم را می‌اندازد وسط یک دعوای کودکانه. یک نفر نیست به این‌ها بگوید مردم شهیدپرور اصفهان اصلا اهمیتی نمی‌دهند فرهاد مجیدی یا هر مربی دیگر لیگ برتری چه گفته. همان‌طورکه به خیلی چیز‌های دیگر اهمیتی نمی‌دهند، اما بعضی‌ها مدام در حال گذاشتن حرف در دهان این بندگان خدا هستند.

مردم اصفهان آن‌قدر گرفتاری دارند که وقت نکنند بحث‌های شما را دنبال کنند. بیانیه‌نویسی‌های شما حتی یک درصد از حجم دغدغه‌های آن‌ها را اشغال نمی‌کند. چرا تصور می‌کنید چند تا طرفدار پر سروصدا در فضای مجازی همه مردم را تشکیل می‌دهند؟ البته حق دارید. وقتی صد نفر جایی تجمع می‌کنند و می‌شوند «مردم» حتما چند تا طرفدار ذوب‌آهن هم می‌شوند اصفهانی‌ها! خیلی‌ها در جواب بیانیه ذوب‌آهن نوشتند لطفا جنبه خود را بالا ببرید و سعه‌صدر داشته باشید. من می‌خواهم خطاب به این‌ها بگویم به کجا چنین شتابان؟ مردم و مردم شهیدپرور، این چیز‌ها مال زمین بازی شما نیست. اگر می‌خواهید پشت چیزی سنگر بگیرید فکر دیگری بکنید. اگر قبل از شما یک عده مصادره‌گر این‌ها را به نام خودشان سند زده‌اند دلیل نمی‌شود شما هم دنبال سهم‌خواهی از این سفره باشید!

گزارش از علی ولی‌اللهی

منبع: اعتماد
برچسب ها: فرهاد مجیدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی