تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

نشست «کبرا» با محوریت اوکراین

به گفته سخنگوی بوریس جانسون، پس از آنکه نخست وزیر انگلیس خلاصه جدیدترین اطلاعات را از سران اطلاعاتی کشورش شنید، اقامت برنامه‌ریزی‌شده خود در کامبریا را لغو کرده و به دفتر نخست‌وزیری بازگشت تا میزبان نشست کبرا باشد.

کد خبر: ۱۲۲۱۰۵
۱۵:۳۶ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

نشست «کبرا» با محوریت اوکراین

دیدارنیوز: هیات دولت انگلیس نشست اضطراری موسوم به نشست کبرا (Cobra) به ریاست جانسون، درباره اوکراین و حمله احتمالی روسیه برگزار می‌کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته سخنگوی بوریس جانسون، پس از آنکه نخست وزیر انگلیس خلاصه جدیدترین اطلاعات را از سران اطلاعاتی کشورش شنید، اقامت برنامه‌ریزی‌شده خود در کامبریا را لغو کرده و به دفتر نخست‌وزیری بازگشت تا امروز (سه‌شنبه) میزبان نشست کبرا باشد.

آمریکا به نقل از منابع اطلاعاتی‌اش، مدعی شده است که احتمالا روسیه تا چهارشنبه هفته جاری به اوکراین حمله خواهد کرد.

مسکو نیز آمریکا و انگلیس را به پروپاگاندا متهم کرده و تاکید کرد که آماده از سرگیری گفت‌وگوهاست.

سخنگوی جانسون همچنین اعلام کرد که رهبران انگلیس و آمریکا در تماس اخیر خود، یکدیگر را در جریان گفتگو‌های اخیر با دیگر رهبران دنیا قرار داده و توافق کردند که پنجره‌ای حیاتی برای دیپلماسی و برای عقب‌نشینی روسیه از تهدیداتش علیه اوکراین وجود دارد.

قرار بود نخست وزیر انگلیس تا فردا در مناطق خارج از لندن باشد، اما دفتر بوریس جانسون اعلام کرد با توجه به شرایط پیش آمده در اوکراین، نخست وزیر به پایتخت بازگشته است.

انگلیس و دیگر کشور‌های عضو ناتو از شهروندان خود خواسته اند اوکراین را ترک کنند و شماری از شرکت‌های هواپیمایی، پرواز‌های خود به اوکراین را متوقف کرده اند.

جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع انگلیس هشدار داد لازم است شهروندان این کشور هرچه زودتر اوکراین را ترک کنند و نباید منتظر آغاز درگیری‌ها شوند.

بسیاری از کشور‌های غربی به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که این منطقه را تخلیه کنند. سفارت‌های ایالات متحده و کانادا به کارکنان غیر ضروری و اعضای خانواده خود گفته اند که به خانه بازگردند در حالی که دیگران از شهر لویو در غرب اوکراین کار خواهند کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی