تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

راه‌اندازی بزرگترین شبکه ۵جی جهان توسط چین

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرد که این کشور در مجموع نزدیک به ۱.۴۳ میلیون ایستگاه پایه شبکه اینترنت ۵ جی را تا پایان سال ۲۰۲۱ راه اندازی کرده است. این کشور اکنون میزبان بیش از ۶۰ درصد از شبکه اینترنت نسل پنجم در جهان است.

کد خبر: ۱۲۲۰۹۳
۱۴:۱۸ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

راه‌اندازی بزرگترین شبکه ۵جی جهان توسط چین

دیدارنیوز: چین در مجموع نزدیک به ۱.۴۳ میلیون ایستگاه شبکه اینترنت نسل پنجم را تا پایان سال ۲۰۲۱ راه اندازی کرده است که بزرگترین شبکه ۵جی جهان محسوب می‌شود.

به نقل از راشاتودی، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور در مجموع نزدیک به ۱.۴۳ میلیون ایستگاه پایه شبکه اینترنت ۵ جی را تا پایان سال ۲۰۲۱ راه اندازی کرده است. این کشور اکنون میزبان بیش از ۶۰ درصد از شبکه اینترنت نسل پنجم در جهان است.

به گفته این وزارتخانه، در حال حاضر حدود ۱۰ ایستگاه پایه شبکه اینترنت ۵ جی به هر ۱۰ هزار نفر در چین خدمات می‌دهد که تقریباً دو برابر تعدادی است که در پایان سال ۲۰۲۰ وجود داشت.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری دولت چین در شبکه اینترنت ۵ جی طی سال گذشته به ۱۸۴.۹ میلیارد یوان (حدود ۲۹ میلیارد دلار) رسید.

این وزارتخانه اعلام کرد که قصد دارد خدمات اینترنت ۵ جی و شبکه‌های فیبر نوری گیگابیتی را در سال ۲۰۲۲ گسترش دهد و انتظار می‌رود کاربران اینترنت ۵ جی این کشور تا سال ۲۰۲۳ از ۵۶۰ میلیون نفر فراتر رود. با این نرخ، برای هر ۱۰۰۰۰ نفر در این کشور ۱۸ ایستگاه پایه اینترنت ۵ جی وجود خواهد داشت.

چین با گسترش این شبکه خود همچنان به رشد جهانی در نسل بعدی فناوری مخابراتی ادامه می‌دهد. اپراتور‌های بزرگ تلفن همراه چین ارائه خدمات ارتباطی نسل پنجم را به مشتریان خود در اکتبر ۲۰۱۹ آغاز کردند.

در طول سال ۲۰۲۰، حدود ۵۸۰ هزار ایستگاه پایه اینترنت ۵ جی در چین نصب شد که این شبکه تمام شهر‌های بزرگ را تحت پوشش قرار داد.

در حالی که بسیاری از کشور‌های جهان هنوز استفاده از فناوری اینترنت ۵ جی را شروع نکرده‌اند، غول فناوری چین یعنی شرکت هوآوی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد شبکه اینترنت نسل ششم (۶ جی) را تا سال ۲۰۳۰ به بازار معرفی کند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: شبکه 5جی چین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی