تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

جنجال محدودیت حجاب به پرجمعیت‌ترین ایالت هند رسید

جنجال بر سر محدودیت استفاده از حجاب توسط دانش‌آموزان و دانشجویان زن مسلمان به پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور یعنی اوتارپرادش رسیده است.

کد خبر: ۱۲۲۰۸۹
۱۳:۵۵ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

جنجال محدودیت حجاب به پرجمعیت‌ترین ایالت هند رسید

دیدارنیوز: مناقشه بر سر محدودیت استفاده از حجاب توسط دانش‌آموزان و دانشجویان زن مسلمان در ایالت جنوبی هند اکنون به پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور یعنی اوتارپرادش رسیده و گروهی از جوانان از یک کالج خواسته‌اند پوشش سر را ممنوع کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های کالج‌های واقع در کارناتاکا در جنوب هند را پس از آن تعطیل کردند که بر اساس یک سیاست پوششی جدید، دانشجویان از استفاده از حجاب و پوشش سر در کلاس‌های درس منع می‌شوند و این مساله باعث شد تا اعتراضاتی از سوی دانشجویان مسلمان و دانشجویان هندی به راه بیفتد.

مسلمانان با انتقاد از این سیاستگذاری جدید آن را راهی برای به حاشیه کشاندن جامعه‌ای می‌دانند که ۱۳ درصد از جمعیت ۱.۱۵ میلیاردی هندوستان را تشکیل می‌دهد.

در ایالت اوتارپرادش در شمال هند و در جوار دهلی نو، پایتخت گروهی از مردان جوان به کالج "دارما ساماج" در منطقه "علیگر" رفته و تفاهم نامه‌ای را به مقام‌ها دادند و از آن‌ها خواستند تا حجاب را به صورت کامل در این محوطه دانشگاهی ممنوع کنند.

"موکش بارادواج"، سرپرست ارشد این کالج گفت: دو سال قبل هم مساله‌ای به همین وضعیت پیش آمد و بار دیگر امروز شاهدش هستیم. ما اجازه استفاده از هیچ نوع پوشش مذهبی را در داخل دانشگاه و کالج نمی‌دهیم و همه باید یک نوع یونیفورم به تن داشته باشند.

وی ادامه داد: یک اتاق پرو برای دختران در کالج داریم و آن‌ها می‌توانند پیش از ورود به کلاس درس در آنجا لباس‌های خود را تغییر دهند. ما این مساله را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اوتارپرادش توسط یک راهب هندو از حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر هند اداره می‌شود و در میانه یک انتخابات چند مرحله‌ای است که ماه آینده میلادی به پایان می‌رسد. اختلافات هندو و مسلمانان اغلب برای منافع سیاسی در این ایالت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مساله حجاب قبلا هم در کارناتاکا به دادگاه کشیده شده بود. قرار است امروز (سه شنبه) درباره اینکه آیا به استفاده از حجاب در کلاس‌های درس مجوز داده می‌شود یا خیر، در دادگاه مجدد رسیدگی صورت گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی