تیتر امروز

شهرنو! واژه‌ای که رائفی‌پور در «جدال با قالیبافی‌ها» به کار برد!
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنو! واژه‌ای که رائفی‌پور در «جدال با قالیبافی‌ها» به کار برد!

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

تقویت جناح شرقی «ناتو» با گروه‌های جنگی جدید

یک دیپلمات ارشد ناتو اعلام کرد: ایجاد این گروه‌های جنگی جدید، پیشنهاد جدیدی که توسط انگلیس و آمریکا و سایر متحدان مطرح شده، در راس کار قرار دارد تا بدین ترتیب بتوانیم جناح شرقی ناتو را تقویت کنیم.

کد خبر: ۱۲۲۰۶۲
۱۱:۰۹ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

تقویت جناح شرقی «ناتو» با گروه‌های جنگی جدید

دیدارنیوز: برخی دیپلمات‌ها گفتند انتظار می‌رود وزرای دفاع ناتو این هفته طرحی را به اجرا بگذارند که به موجب آن می‌تواند چهار گروه نبرد و نظامی چند ملیتی را در جنوب شرقی اروپا در پاسخ به تقویت نظامی روسیه در مرز اوکراین ایجاد کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزرا در نشست‌های روز چهارشنبه و پنجشنبه تصمیم خواهند گرفت که آیا به فرماندهان نظامی خود دستور دهند تا برنامه‌هایی را جهت استقرار گروه‌های جنگی متشکل از ۱۰۰۰ سرباز در بلغارستان، رومانی و احتمالا در اسلواکی و مجارستان تنظیم کنند یا خیر.

با نشست ناتو و هم‌زمان با اینکه آمریکا درخصوص "حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین" هشدار داده است، این سه دیپلمات به رویترز گفتند که وزیران احتمالا با چنین برنامه‌ای جهت دستور به فرماندهان نظامی برای استقرار چهار گروه جنگی در کشور‌های نامبرده شده، موافقت می‌کنند.

یک دیپلمات ارشد ناتو تاکید کرد: ایجاد این گروه‌های جنگی جدید، پیشنهاد جدیدی که توسط انگلیس و آمریکا و سایر متحدان مطرح شده، در راس کار قرار دارد تا بدین ترتیب بتوانیم جناح شرقی ناتو را تقویت کنیم.

اوکراین عضو ناتو نیست و این ائتلاف تعهدی برای دفاع از آن ندارد. اقدامات تقویتی در دریای سیاه، این منطقه مهم استراتژیک و در کشور‌هایی مانند مجارستان و اسلواکی که هم مرز با اوکراین هستند، عزم واراده خود را جهت حل مشکلات موجود، نشان خواهند داد.

هر تصمیم نهایی درخصوص استقرار این گروه‌های جنگی بعدا اتخاذ خواهد شد، اگرچه فرانسه و بلغارستان به ترتیب پیشنهاد رهبری این گروه‌های جنگی را در رومانی و بلغارستان داده‌اند.

این اقدام بزرگترین تغییر موضع ناتو خواهد بود؛ درست از زمانی که ناتو گروه‌های جنگی خود را در استونی، لیتوانی، لتونی و لهستان با حمایت تانک‌ها، پدافند هوایی و واحد‌های اطلاعاتی و نظارتی، در واکنش به "الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴" تشکیل داد؛ و این در حالی‌ست که هر گونه استقرار نیرو با درخواست‌های امنیتی مسکو در تضاد خواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ناتو روسیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی