تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

افزایش قیمت شیرینی در آستانه روز پدر/ قنادان شکر و روغن ندارند!

قیمت شیرینی طی یک سال اخیر چنان رشدی داشته که کم‌کم شاهد حذف آن از خانه ایرانی‌ها هستیم. اکنون نیز در آستانه روز پدر و نزدیک‌شدن به عید نوروز گویا قنادان در تامین روغن و شکر به بحران خورده‌اند تا بار دیگر نرخ این محصول افزایش یابد.

کد خبر: ۱۲۱۹۷۹
۱۳:۱۹ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

افزایش قیمت شیرینی در آستانه روز پدر

دیدارنیوز ـ شیرینی جزو جدانشدنی اقلام پذیرایی در مناسبت‌های مختلف به حساب می‌آید. فرقی ندارد مراسم شادی باشد یا عزا، به هر ترتیب انواع مختلف این خوراکی محبوب برای پذیرایی از میهمانان طراحی شده است. اما قیمت شیرینی طی یک سال اخیر چنان رشدی داشته که کم‌کم شاهد حذف آن از خانه ایرانی‌ها هستیم. اکنون نیز در آستانه روز پدر و نزدیک‌شدن به عید نوروز گویا قنادان در تامین روغن و شکر به بحران خورده‌اند تا بار دیگر نرخ این محصول افزایش یابد.

بررسی گزارش‌های مرکز آمار از متوسط نرخ محصولات خوراکی نشان از رشد ۳٫۸ درصدی قیمت شیرینی طی دی ماه نسبت به آذر دارد. بر این اساس در پایان دی قیمت هر کیلوگرم شیرینی ۴۷ هزار و ۴۰۰ تومان رقم خورد که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته رشدی بیش از ۶۰ درصدی دارد. حال در آستانه روز پدر و نزدیک‌شدن به عید نوروز قنادان با بحران تامین روغن و شکر مواجه شده‌اند. روندی که می‌تواند بر سرعت رشد قیمت شیرینی بیفزاید.

در همین زمینه دبیر انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: شکر و روغن مواد اولیه حیاتی و مورد نیاز پخت شیرینی هستند. نایاب‌شدن این اقلام که اخیرا اتفاق افتاده تاثیر مستقیم بر تامین و البته قیمت شیرینی دارد.

جمشید مغازه‌ای ادامه داد: البته در تامین شکر مشکل چندانی وجود ندارد. فقط قیمت آن رشد فزاینده‌ای دارد. اما در موضوع روغن شرایط کاملا بحرانی است و روغن به شکل قطره‌چکانی به صنعت می‌رسد. از این رو قنادان برای تهیه آن مجبورند دو تا سه برابر قیمت‌های واقعی، هزینه بپردازند.

قیمت شیرینی چند؟

او درباره تاثیر این اتفاقات بر قیمت شیرینی توضیح داد: بالطبع با افزایش هزینه‌های تولید، قیمت محصول نهایی هم روند صعودی پیدا می‌کند. با این حال طبق توافقی که با سازمان حمایت صورت گرفت، فعلا شیرینی با نرخ‌های قبلی عرضه می‌شود.

مغازه‌ای با پیش‌بینی ادامه بحران تامین شکر و روغن تاکید کرد: اگر با سازمان حمایت به توافق نهایی نرسیم، قنادان دیگر چاره‌ای جز بالابردن قیمت شیرینی ندارند.

قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی، نیز گفت: تهیه و تولید شیرینی وابستگی بالایی به اقلامی نظیر شکر و روغن داد.

او درباره احتمال احتکار کالا به دلیل رشد تقاضا تشریح کرد: در واقع احتکاری وجود ندارد، موضوع این است که قنادان می‌خواهند این اقلام را با نرخ دولتی تهیه کنند که موفق نمی‌شوند. اگر آن‌ها با قیمت‌های آزاد حاضر به تهیه مواد اولیه شوند این کالا‌ها هم پیدا می‌شود. اما داستان این است که این موضوع منجر به بالارفتن قیمت شیرینی می‌شود.

گفتنی است از ابتدای بهمن که مصادف با روز مادر شد، برخی از قنادی‌ها قیمت محصولات خود را بار دیگر افزایش دادند. اکنون نیز در آستانه روز پدر و نزدیک‌شدن به عید نوروز، ادامه روند افزایشی مشاهده می‌شود.

نگاهی به قیمت‌های موجود در بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌تر از ۷۸ هزار تومان شروع شده و تا ۱۴۰ هزار تومان هم پیش می‌رود.

در بین شیرینی‌های خشک نیز کیک یزدی با نرخ ۴۶ هزار تومان ارزان‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. اما شیرینی قرابیه تا محدوده ۲۰۰ هزار تومان هم عرضه می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی