تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

هند: ممنوعیت «حجاب» مساله داخلی است

سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که موضوع ممنوعیت حجاب که اخیرا رسانه‌ای شده، در دادگاه عالی ایالت کارناتاکا در دست بررسی قضایی است و به اظهار نظر دیگران در مورد مسائل داخلی کشور وقعی نمی‌نهند.

کد خبر: ۱۲۱۸۲۱
۱۲:۰۷ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

هند: ممنوعیت «حجاب» مساله داخلی است

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه هند، ممنوعیت حجاب در این کشور را موضوع داخلی اعلام کرد.

به نقل از آناتولی، آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که موضوع ممنوعیت حجاب که اخیرا رسانه‌ای شده، در دادگاه عالی ایالت کارناتاکا در دست بررسی قضایی است و به اظهار نظر دیگران در مورد مسائل داخلی کشور وقعی نمی‌نهند.

به گزارش «تایمز آو ایندیا»، وی افزود: مسئله نوع پوشش در برخی موسسات آموزشی در کارناتاکا در دادگاه عالی این منطقه در حال بررسی قضایی است.

اظهارات باغچی یک روز پس از آن بیان می‌شود که کمیسیون بین‌المللی آزادی مذهبی آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت حجاب در کارناتاکا "نقض آزادی مذهبی و تحقیر و به حاشیه راندن زنان و دختران است".

ممنوعیت حجاب در ایالت کارناتاکا

بحث ممنوعیت حجاب در سراسر ایالت کارناتاکا هند از اول ژانویه و زمانی که دانشجویان مسلمان در کالج دولتی ناحیه اودوپی این ایالت روسری به سر کردند، آغاز شد. حجاب و دیگر نماد‌های مذهبی در مدارس این ایالت ممنوع است.

پس از آن در جلسه‌ای که روز ۱۹ ژانویه بین مدیران مدرسه، مقامات دولتی، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شد، نتیجه‌ای به دست نیامده و ۵ دانش آموز دختر در خارج از مدرسه دست به اعتراض زدند.

دولت ایالتی در ۲۶ ژانویه یک هیئت کارشناسی تشکیل داده تا زمان اعلام نظر این هیئت، دانش آموزان موظف‌اند قوانین را رعایت کرده و بدون حجاب وارد مدرسه شوند.

دانش‌آموزان مسلمان در ۳۱ ژانویه به دادگاه عالی کارناتاکا مراجعه و استدلال کردند که حجاب یک حق اساسی بوده که توسط قانون اساسی هند در نظر گرفته شده است.

دادگاه نیز اعلام کرده که تا رای نهایی در این زمینه، دانش‌آموزان نمی‌توانند با حجاب وارد مدارس شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی