تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
اوکراین در آستانه اشغال؛

روسیه بخشی از دیپلمات‌های خود را از کی‌یف خارج کرد

بحران اوکراین پس از شکست مذاکرات برلین و تاکید واشنگتن و چند کشور دیگر بر خروج فوری اتباع خود از این کشور وارد مرحله نگران کننده‌ای شده است.

کد خبر: ۱۲۱۷۲۸
۱۷:۴۱ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

روسیه بخشی از دیپلمات‌های خود را از کی‌یف خارج کرد

 

دیدارنیوز: همزمان امروز قرار است جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفتگوی تلفنی بکنند.

به گفته یک مقام کاخ سفید آقای پوتین خواسته است تا این گفتگو در روز دوشنبه صورت گیرد، اما جو بایدن اصرار داشته تا این مکالمه در اسرع وقت انجام شود.


آمریکا با اشاره به این که روسیه نیرو‌های بیشتری را در مرز خود با اوکراین مستقر کرده است می‌گوید «حمله روسیه به اوکراین هر آن ممکن است صورت گیرد»، حتی همزمان با برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی.

بالا گرفتن تنش میان کرملین و غرب مقامات آمریکایی را بر آن داشته تا سه هزار نیروی نظامی دیگر به لهستان اعزام کنند.

جدا از ایالات متحده که برای خروج شهروندانش از اوکراین یک ضرب الاجل ۴۸ساعته تعیین کرده است، برخی کشور‌های دیگر از جمله آلمان، بریتانیا، نروژ، بلژیک، استرالیا، کانادا، کره جنوبی و نیوزیلند نیز از شهروندان خود خواسته‌اند هرچه سریعتر خاک اوکراین را ترک کنند.

به گزارش منابع خبری، رهبران غربی روز شنبه در تلاشی مضاعف سعی دارند از طریق برقراری تماس با کرملین و گفتگو با مقامات روسیه بار دیگر راهی جهت کاستن از تنش‌های موجود و جلوگیری از وقوع جنگ بیابند.


آمریکا می‌گوید روسیه هر آن ممکن است به اوکراین حمله کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز جمعه اعلام کرد ناتو بر تقویت جناح شرقی خود خواهد افزود و حضور بلند مدت در دریای سیاه را مد نظر دارد.

لاوروف: هدف کمپین تبلیغاتی آمریکا ترغیب کی‌یف به راه‌حل نظامی برای مشکل دونباس است
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در آخرین تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود، بار دیگر واشنگتن را به تحریک برای ایجاد درگیری در اوکراین با توسل جستن به «حمله قریب الوقوع روسیه» متهم کرد.

آقای لاوروف می‌گوید کمپین تبلیغاتی واشنگتن و متحدانش با حربه «احتمال تجاوز روسیه» به اوکراین با هدف تحریک و تشویق کی‌یف برای آغاز و در پیش گرفتن «راه‌حل نظامی برای مشکل دونباس» صورت می‌گیرد.

دنباس در شرق اوکراین در مرز روسیه، منطقه‌ای است که در آن ارتش اوکراین و جدایی طلبان تحت حمایت روسیه هشت سال است که با یکدیگر می‌جنگند.

روسیه می‌گوید رزمایش‌ها و حضور ده‌ها هزار نظامی این کشور در لب مرز اوکراین در دفاع از منافع این کشور خصوصا در برابر ناتو است و این کشور قصد حمله به اوکراین را ندارد.
 
قیمت نفت و طلا افزایش یافت و ارزش یورو اندکی افت کرد
قیمت طلا در سایه بحران در مرز‌های شرقی اروپا در اوکراین، به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته رسید و هر اونس طلا با ۱.۶ درصد افزایش، ۱۸۵۵ دلار و ۱۷ سنت معامله شد.

قیمت نفت نیز افزایش ۳ درصدی در هفت سال اخیر را تجربه کرد و ارزش یورو در سایه هشدار بانک مرکزی اروپا مبنی بر این که افزایش نرخ بهره به زیان اقتصاد تمام خواهد شد، ۰.۷۷ درصد افت کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی