تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ایاد علاوی: جریان صدر نمی‌تواند دولت حداکثری تشکیل دهد

رئیس حزب «الجبهه الوطنیه» عراق با اشاره به ناتوانی جریان صدر برای تشکیل کابینه، گفت که باید دولت حداکثری توافقی تشکیل شود.

کد خبر: ۱۲۱۷۲۵
۱۶:۴۶ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

ایاد علاوی: جریان صدر نمی‌تواند دولت حداکثری تشکیل دهد

 

دیدارنیوز: «ایاد علاوی» رئیس حزب «الجبهه الوطنیه» و اولین نخست‌وزیر عراق پس از سقوط رژیم صدام، نسبت به تشکیل دولتی در این کشور هشدار داد که به خاطر اختلافات سیاسی، هیچ قوام و قوتی نداشته باشد.

علاوی به خبرگزاری شفق نیوز گفت که جریان صدر به رهبری مقتدی الصدر، قادر نیست دولت حداکثری تشکیل دهد؛ چرا که مسئله تشکیل دولت، منحصر به حداکثری از نظر سیاسی نیست، «بلکه ملا خواستار دولت حداکثری و در عین حال، توافقی هستیم».

وی ادامه داد: «ما از مدت‌ها پیش تصمیم گرفتیم که در انتخابات شرکت نکنیم؛ زیرا نتایج آن، مشخص بود. عراق نیز به خاطر رخداد‌های فرآیند سیاسی، در حال حاضر، مایه خنده همه جهان شده است».

رئیس حزب الجبهه الوطنیه ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت سیاسی عراق در دوره‌های آتی، بر لزوم توافق گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت تأکید و تصریح کرد: «ما بخشی از تشکیل دولت نیستیم، بلکه در راستای نزدیک کردن دیدگاه طرف‌های سیاسی، تلاش می‌کنیم».

این در حالی است که رهبر جریان صدر بر تشکیل دولت اکثریت ملی تأکید دارد. وی اخیرا گفت: ما در حال تشکیل یک دولت اکثریت ملی هستیم و در‌های ما به روی برخی از آن‌ها که هنوز درباره آنان، گمان نیک داریم باز است.

الصدر تأکید کرد: از سوی دیگر، ما به هیچکس، هر که می‌خواهد باشد، اجازه نخواهیم داد شرکای ما را یا صلح داخلی را تهدید کند. دولت بعدی دولت قانون است که در آن جایی برای تخلف، هیچ تخلفی و از جانب هیچ کس، وجود ندارد.

جریان صدر در انتخابات اخیر بیش‌ترین تعداد کرسی یعنی ۷۳ کرسی و پس از آن ائتلاف تقدم ۳۷کرسی، ائتلاف دولة القانون ۳۳ کرسی و حزب دموکرات ۳۱ کرسی به دست آوردند. با این حال جریان صدر برای تشکیل کابینه نیاز به ائتلاف با دیگر فراکسیون‌ها دارد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی