تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

مخالفان واکسیناسیون اجباری پشت دروازه‌های پاریس

هزاران نفر از مخالفان اجباری شدن گواهی واکسیناسینون کووید به رغم ممنوعیت‌های اعلام شده از سوی پلیس برای شرکت در تظاهراتی بزرگ خود را به پاریس رساندند.

کد خبر: ۱۲۱۶۹۹
۱۴:۳۷ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

مخالفان واکسیناسیون اجباری پشت دروازه‌های پاریس

دیدارنیوز: شماری زیادی از مخالفان واکسیناسیون اجباری در فرانسه که در قالب کارزاری موسوم به «کاروان آزادی» از دیگر شهر‌های این کشور عازم پایتخت شده بودند شامگاه جمعه پس از مواجه شدن با موانع پلیس پشت دروازه‌های پاریس اردو زدند.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه دوازدهم فوریه با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرد که هزاران نفر از مخالفان اجباری شدن گواهی واکسیناسینون کووید به رغم ممنوعیت‌های اعلام شده از سوی پلیس برای شرکت در تظاهراتی بزرگ خود را به پاریس رساندند.

به گفته ستاد فرماندهی پلیس در پایتخت فرانسه دست کم ۵۰ وسیله نقلیه متعلق به شرکت کنندگان در دو «کاروان آزادی» هنگامی که قصد ورود به پاریس را داشتند با دخالت ماموران متوقف شدند.

ستاد فرماندهی پلیس شهر پاریس همچنین اعلام کرده است که هفت هزار و دویست نیروی پلیس و ژاندارمری برای اجرای دستور ممنوعیت ورود کاروان وسایل نقلیه معترضان به واکسیناسیون اجباری در پایتخت مستقر شده و برای سه روز در پاریس به انجام ماموریت خواهند پرداخت.

در گزارش فرانس‌پرس آمده است که شرکت کنندگان در تجمع بزرگ روز شنبه را افرادی منتسب به طیف‌های مختلف از جمله مخالفان سیاست‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و اعضای جنبش اجتماعی «جلیقه زردها» تشکیل می‌دهند.

گفته می‌شود که این حرکت اجتماعی نوعی الگوبرداری از اعتراض بزرگ کامیون‌داران کانادایی به مقررات واکسیناسیون و قرنطینه اجباری است که پس از به اشغال درآوردن خیابان‌های اتاوا، گذرگاه‌های مرزی این کشور با ایالات متحده را مسدود کرده‌اند.

معترضان سوار بر خودور‌های شخصی، ماشین‌های کاروان و کامیونت‌ها از شهر‌های نیس، لیل، استراسبورگ، ویمی یا شاتوبور خود را به دروازه‌های پاریس رسانده و در حال تلاش برای ورود به پایتخت هستند.

پلیس فرانسه شمار خودرو‌هایی را که تا ساعت ۱۰ صبح خود را به حومه پاریس رساندند صد‌ها فروند اعلام کرده و یادآور شده که رانندگان آن‌ها برای شرکت در یک تظاهرات بدون مجوز جریمه شده‌اند.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه در پاسخ به انتقاد‌ها نسبت به مسدود کردن حرکت کاروان معترضان به سوی پاریس گفته است: «شرکت در تظاهرات و ابراز عقیده یک حق تضمین شده در قانون اساسی و دموکراسی ما است؛ اما این حق برای مسدود کردن راه دیگران یا جلوگیری از آمد و شد به شهروندان اعطا نشده است.»

تظاهرکنندگان دو ماه پیش از برپایی انتخابات ریاست جمهوری خواستارلغو طرح اجباری شدن ارائه گواهی واکسیناسیون هستند و در اجتماع بزرگ روز شنبه تلاش قصد دارند بار دیگر مطالبات خود در خصوص قدرت خرید و بهای انرژی دفاع کنند.

دولت فرانسه اعلام کرده که قصد دارد تا پایان ماه مارس یا اوایل آوریل الزام ارائه گواهی واکسیناسیون را لغو کند و همچنین در نظر دارد از روز بیست و هشتم فوریه استفاده اجباری از ماسک در مکان‌هایی که مجوز واکسیناسیون لازم است را لغو کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی