تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خبر داد

از «ساوه‌شمشکی» قبل از اعزام تست گرفتیم!

غلامرضا نوروزی درباره مثبت شدن تست دوپینگ حسین ساوه‌شمشکی در المپیک پکن، گفت: قبل از المپیک زمستانی ۱۴ دی ماه از همه اعضای تیم ملی اسکی و همین طور حسین ساوه‌شمشکی تست گرفتیم که منفی بود.

کد خبر: ۱۲۱۶۷۶
۱۳:۱۳ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

از «ساوه‌شمشکی» قبل از اعزام تست گرفتیم!

دیدارنیوز: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ما قبل از اعزام کاروان به المپیک پکن از اسکی بازان تست گرفتیم که همه آن‌ها منفی بود.

غلامرضا نوروزی درباره مثبت شدن تست دوپینگ حسین ساوه‌شمشکی در المپیک پکن، عنوان کرد: قبل از المپیک زمستانی ۱۴ دی ماه از همه اعضای تیم ملی اسکی و همین طور حسین ساوه‌شمشکی تست گرفتیم، به کلن اعزام کردیم و یک هفته قبل از اعزام جواب را گرفتیم که منفی بود. تلاش کردیم زودتر پاسخ بدهند تا بدانیم ورزشکارانی که در المپیک هستند، پاک اعزام می‌شوند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: کار‌هایی که باید، انجام شد و حالا در مسیر بعد از این پروسه اتفاقی افتاده که مسئولیت آن برعهده ورزشکار است. ما در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برنامه‌مان مچ‌گیری نیست این است که با دانش‌افزایی و بالا بردن اطلاعات ورزشکاران حرفه‌ای به آن‌ها آموزش می‌دهیم. لیست مواد ممنوع و هر چه ورزشکار نیاز دارد، در سایت هست و قبل از پایان سال میلادی مواد ممنوعه در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد. کار ما اطلاع رسانی و آموزش است، اما مسئولیت استفاده از دارو برعهده ورزشکار است.

وی درباره تشکیل پرونده ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو، گفت: لیست اولیه را در آوردیم و در فاصله‌ای که مانده باید پرونده ورزشکاران را تکمیل کنیم، مشاوره دوپینگ برای همه انجام می‌شود و از ورزشکاران تست گرفته خواهد شد.

نوروزی در پاسخ به این سوال که برخی معترض بودند در لیگ بسکتبال تست گرفته نشده، تصریح کرد: در شورای مرکزی نادو در ابتدای سال سیاست این است از هر رشته چند تست بگیریم. در لیگ‌ها همکاران ما حضور پیدا می‌کنند و براساس سیاستی که داریم تست می‌گیریم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به این سوال که آیا تست مثبتی در فوتبال داشته‌اید، خاطرنشان کرد: تا این لحظه مورد خاصی نداشتیم. تلاش ما این است کمیته پزشکی فدراسیون‌ها را فعال کنیم، چون در فوتبال این نتیجه را گرفتیم. تا الان هم هیچ نمونه مثبتی در لیگ‌های فوتبال نداشته‌ایم.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی