تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه آمریکا وارد استرالیا شد

آنتونی بلینیکن قرار است در نشست‌های دو روزه گروه «کواد» با هدف تقویت سطح مشارکت با هند، استرالیا و ژاپن به عنوان سپری در برابر قدرت رو به رشد نظامی و اقتصادی چین شرکت کند.

کد خبر: ۱۲۱۴۸۸
۱۳:۵۳ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

وزیر خارجه آمریکا

دیدارنیوز: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به منظور دیدار با متحدان آسیا – پاسیفیک وارد استرالیا شد تا اعلام کند واشنگتن به رغم تمرکز بر بحران اوکراین، به مسائل مربوط به این منطقه متعهد است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی قرار است در نشست‌های دو روزه گروه «کواد» با هدف تقویت سطح مشارکت با هند، استرالیا و ژاپن به عنوان سپری در برابر قدرت رو به رشد نظامی و اقتصادی چین شرکت کند.

دیپلمات ارشد آمریکا اذعان کرد که احتمال حمله روسیه به اوکراین، مساله اصلی و مهم برای دولت آمریکاست، حتی با وجودی که عازم ملبورن برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه گروه کواد بود.

وی با این حال تاکید کرد که موضوع منطقه آسیا – پاسیفیک در رویارویی با چالش چین برای واشنگتن همچنان زنده است.

بلینکن به خبرنگاران گفت: دنیا، جای بزرگی است. منافع ما جهانی است و همه شما به خوبی می‌دانید که تمرکز ما بر مناطق آسیا – پاسیفیک و هند – پاسیفیک است. ما بر این مساله تمرکزی مستمر داریم و به همین دلیل راهی استرالیا می‌شویم.

ایالات متحده در پی گسترش فعالیت گروه چهار جانبه کواد از شراکت امنیت دریایی به سایر حوزه‌ها همچون مقابله با همه گیری کروناست.

«دانیل کریتنبرینک» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه در آستانه سفر بلینکن گفت: پیامی که وزیر امور خارجه در این سفر با خود همراه دارد، این است که شراکت ما به قوت خود باقی است.

وی افزود: کواد، جزء کلیدی سیاست امنیتی و اقتصادی خارجی آمریکا در منطقه هند – اقیانوس آرام است.

براساس این گزارش، گفت و گوی چهار جانبه امنیتی یا کواد که در سال ۲۰۰۷ آغاز شد، چهارچوبی برای رزمایش‌های مشترک دریایی آمریکا – هند – ژاپن در اقیانوس هند فراهم کرد.

این مذاکرات در سال ۲۰۲۰ زمانی که استرالیا نیز به آن پیوست و نیرو‌های چینی و هندی درگیر زد و خورد در یک منطقه مورد مناقشه مرزی بودند، شتاب بیشتری به خود گرفت.

«ماریس پاین» وزیر امور خارجه استرالیا گفت که وزرای کواد بر مساله توزیع واکسن کرونا در این منطقه، فناوری سایبری، مقابله با انتشار اطلاعات نادرست و مخرب، مقابله با تروریسم، تغییرات آب و هوایی و مسائل امنیتی متمرکز خواهند بود.

بلینکن در حالی راهی سفر به استرالیا شد که ساعاتی قبل از این سفر در یک کنفرانس مطبوعاتی با مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا که تلاش می‌کنند جبهه واحدی را در مقابل تهدید روسیه در مرز اوکراین به نمایش گذارند، شرکت کرد.

غرب مدعی است که روسیه با استقرار نیروهایش در مرکز اوکراین، قصد حمله به این کشور را دارد، اما مسکو هر گونه برنامه برای حمله به اوکراین را رد می‌کند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بلینکن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی