تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.

زورتان فقط به ما می‌رسد

مدیران پرسپولیس به بیرانوند می‌گویند پایت را گذاشته‌ای روی گلوی پرسپولیس و فشار می‌دهی. می‌گویند یادت نرود از کجا به کجا رسیدی. با زبانی تهدیدآمیز از چرخش روزگار و افتادن گذر پوست به دباغ‌خانه می‌گویند، اما در مقابل رادوشوویچ نهایت به گفتن این جمله که «ایشان بداخلاقی‌هایی هم دارد» اکتفا می‌کنند.

کد خبر: ۱۲۱۴۴۵
۱۱:۴۲ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

پرسپولیس

دیدارنیوز: بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه گلر شماره یک تیم ملی و کسی که سال‌ها وظیفه حفاظت از دروازه سرخ‌ها را برعهده داشت، آن هم فقط به خاطر اینکه طرف گفته بعد از دو، سه سال پولم را بدهید یک چیز را ثابت می‌کند؛ اینکه زور ما فقط به داخلی‌ها می‌رسد.

این تعمیم نیست. این عین واقعیت است. همین حالا پرسپولیس در یک مقطع زمانی با دو گلر سابق خود بابت پرداخت بدهی‌ها و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه به مشکل خورده؛ علیرضا بیرانوند و رادوشوویچ. از تفاوت واکنش مدیران پرسپولیس با این دو پرونده به خوبی می‌توان فهمید که ذهنیت احتیاط مقابل خارجی‌ها و برخورد خشن با داخلی‌ها وجود دارد. مدیران پرسپولیس به بیرانوند می‌گویند پایت را گذاشته‌ای روی گلوی پرسپولیس و فشار می‌دهی. می‌گویند یادت نرود از کجا به کجا رسیدی. با زبانی تهدیدآمیز از چرخش روزگار و افتادن گذر پوست به دباغ‌خانه می‌گویند، اما در مقابل رادوشوویچ نهایت به گفتن این جمله که «ایشان بداخلاقی‌هایی هم دارد» اکتفا می‌کنند. تازه این وسط رادو یک ماه هم حاضر نشد برای پولش صبر کند و بیرو دو، سه سال است دنبال پولش می‌دود.

در همین فوتبال رایج است که خارجی جماعت می‌رود و هر طور شده پولش را می‌گیرد و بازیکن ایرانی مطمئن است از هر قراردادی که می‌بندد نصفش را نمی‌گیرد. چرا؟ چون آنجا پای فیفا وسط است و شوخی ندارد و اینجا پای کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در میان است و کشو‌های جادویی. همان کشویی که حکم شهرخودرو علیه پرسپولیس بایت بدهی انتقال یحیی گل‌محمدی در آن خاک می‌خورد.

فقط فوتبال هم نیست. خیلی جا‌ها نمود دارد این مساله. مثلا زنان خارجی می‌توانند به راحتی وارد استادیوم شوند، اما زنان ایرانی نه. موقع بازی زنان عراقی و سوری و ژاپنی با عزت و احترام می‌روند داخل و دختران خودمان باید التماس کنند. تازه اگر مشکلات بزرگ‌تری برای‌شان پیش نیاید. اگر هم دو هزار زن می‌فرستند داخل استادیوم باز به خاطر ترس از فیفاست نه اینکه فکر کنند نصف مردم مملکت حق دارند فوتبال ببینند.

اجازه بدهید وارد دیگر مسائل نشویم و ننویسیم که چطور بعضی‌ها داد و بیدادشان در خانه است و لبخندشان بیرون! خلاصه اینکه درست نیست چنین وضعیتی. اگر خیلی‌ها مثل بیرانوند چند سال نجابت به خرج می‌دهند و آبروریزی راه نمی‌اندازند به این معنا نیست که شما حق دارید هر طور می‌خواهید برخورد کنید. یا اگر خیلی گردن‌کلفت هستید برای رادوشوویچ و استراماچونی و ویلموتس هم همین‌طور بیانیه بدهید و پول‌شان را ندهید. اگر می‌توانید!

گزارش از علی ولی‌اللهی

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی