تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...

چین: با گسترش ناتو مخالفیم

دفتر نمایندگی چین در اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن بر این باور است که گسترش ناتو برای امنیت و ثبات جهانی سازنده نیست.

کد خبر: ۱۲۱۲۹۳
۱۰:۵۱ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

اروپا

دیدارنیوز: نمایندگی چین در اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ناتو باید ضمن احترام به فرهنگ و تمدن کشورها، ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد و همچنین گسترش بیشتر آن به نفع امنیت جهانی نیست.

به نقل از ریانووستی، دفتر نمایندگی چین در اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن بر این باور است که گسترش ناتو برای امنیت و ثبات جهانی سازنده نیست.

در این بیانیه آمده است: ۳۰ سال پس از پایان جنگ سرد، ناتو به گسترش جغرافیا و دامنه عملیات، سیاست ائتلاف و رویارویی خود ادامه می‌دهد. این مسئله برای امنیت و ثبات جهانی مفید نیست.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: ما از ناتو می‌خواهیم که ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد، به حاکمیت، امنیت، منافع و همچنین تنوع تمدن ها، تاریخ و فرهنگ سایر کشور‌ها احترام بگذارد.

پیشتر و طی سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به چین و دیدار با «شی جینپینگ» همتای چینی خود، مسکو و پکن در بیانیه‌ای مشترک در مورد روابط بین الملل با گسترش بیشتر ناتو مخالفت کرده و از این ائتلاف خواسته بودند که رویکرد‌های دوران جنگ سرد را کنار بگذارد.

همزمان ناتو نیز از همگرایی بیش از پیش مسکو و پکن احساس خطر کرده و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل این ائتلاف گفته بود که اکنون زمان آن است که با توجه به همبستگی چین و روسیه در زمینه‌های مختلف، کشور‌های عضو ناتو در آمریکای شمالی و اروپا در کنار هم بایستند تا در امان بمانند.

منبع: مهر
برچسب ها: چین ناتو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی